Huurvoorwaarden Boiler 2002 | Eneco Community
vraag

Huurvoorwaarden Boiler 2002

• 29 februari 2016
  • 15 reacties
  • 1009 Bekeken

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties
Ik heb een Huurboiler van Eneco welke in 2002 geplaatst is.
Nu ben ik op zoek naar de huurvoorwaarden die op mijn contract (2002) van toepassing zijn.
Waar kan ik die vinden? (Ik zelf heb ze niet)

En: Waar kan ik de huidige voorwaarden vinden?

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@J.A.

Excuses, ik heb je vragen nogmaals uitgezet bij mijn collega's van het installatiebedrijf.
Reputatie 7
Badge +7
ik denk dat dit topic ,
er tussen door is geglipt bij de moderators.
maar ik zag dat je in je nieuwe topic antwoord hebt gekregen van Folkert.
Reputatie 1
Het is opvallend hoe stil het nu is wat betreft de Eneco medewerkers :-(

Het moet toch zonder problemen mogelijk zijn de huidige voorwaarden naar boven te halen? Of krijgen nieuwe klanten deze nooit te zien en worden ze onder druk gezet het contract zo te tekenen zonder dat ze de voorwaarden kennen?

Ook oude voorwaarden moeten naar boven komen.

Dit begint echt belachelijk te worden. Brief naar kassa en radar komen er in ieder geval aan.
Reputatie 7
Badge +7
Beste @ J.A.

Bij huurkoop zit je dan wel aan een 12 jaar lopend contract vast.
dat is niet fijn als je na een x aantal jaar wil verhuizen , dan moet je hem afkopen.
of proberen het contract aan de nieuwe bewoner te slijten

zo wie zo moeten de oude contract voorwaarden voor/van deze klant op tafel komen (2002)
en ook de voorwaarden voor een nieuw contract (2016)
Ik denk ff mee, inzake verschil huur en huurkoop.

Dat verschil is simpel, maar wel belangrijk.
Bij huurkoop ben je meteen eigenaar en bij gewoon huur ben en word je dat nooit.
Reputatie 1
Het enige wat ik nu gekregen heb zijn de huurvoorwaarden uit 2010.

- Zijn dit de voorwaarden die ook nu gelden bij het aangaan van een nieuw contract?
- Welke wijzigingen zijn er in aangebracht sinds 2002?
- Welke voorwaarden gelden op het contract wat ik afgesloten heb in 2002?
- Waarom zijn de huur(koop) voorwaarden nergens op uw website te vinden?
- Waarom worden deze voorwaarden niet meegegeven via de monteur wanneer hij/zij het contract aan mij ter tekening geeft?
- Waarom staat er in het nieuw te tekenen Contact dat het over Huur-koop gaat. en wat zijn de consequenties hiervan voor de klant tegenover gewone huur?

Dit zijn geen moeilijke vragen. En moeten beantwoord worden voordat ik een eventueel nieuw huur contract afsluit voor een Boiler.
Reputatie 1
Boiler defect. Wilde hem laten repareren maar lekt dus moet vervangen worden. Kan volgens jullie alleen met aangaan nieuw contract (huurkoop, 12 jaar). Wat dus volgens de voorwaarden niet klopt.
Reputatie 7
Badge +6
Beste J.A.,

Wat is exact het probleem waar je tegenaan loopt? Je hebt nu een boiler die niet meer werkt en je wilt deze laten vervangen/repareren?
Reputatie 1
Huurvoorwaarden uit 2010 ontvangen. Dit zijn de enige voorwaarden die de medewerker kon vinden (zowel oudere als nieuwe zijn er dus niet)
Staat duidelijk in dat Eneco defect huurapparaat moet repareren of vervangen! Rept met geen woord over het aangaan van nieuw contract bij vervangen.!

Eneco weigert en dwingt mij nieuw contract te tekenen. De monteur geeft alleen een contract te tekenen zonder voorwaarden. Voorwaarden zijn op website of elders niet te vinden!

Schandalige gang van zaken!

Artikel 6 lid 6 :
Verhuurder kan bepalen dat onderhoud moet plaatsvinden door vervanging van onderdelen of het
gehele apparaat, welke nieuwe onderdelen c.q. apparaat dan voortaan als het apparaat gelden.
Reputatie 7
Badge +6
@J.A.

Ik heb het doorgestuurd naar ons installatiebedrijf, ik heb helaas geen inzage in deze voorwaarden, dit kan een aantal dagen duren.
Reputatie 1
2 dagen later en nog steeds geen voorwaarden gezien. Zowel oude als nieuwe niet.
Het moet toch niet zo moeilijk zijn dit boven water te krijgen?
Reputatie 7
Badge +6
@J.A.

Ik vraag of mijn collega's dit even op de mail zetten voor je, dit staat inderdaad niet op onze website.
Reputatie 1
Bedankt voor de reactie,

Mijn 2e vraag: waar op de Eneco website vindt ik de nieuwe huurvoorwaarden voor als ik een nieuw contract zou willen afsluiten (Boiler)?
Reputatie 7
Badge +6
Beste J.A. ,

Welkom op de community. Ik zet je vraag uit bij onze installatiebedrijf. Zodra ik een terugkoppeling krijg laat ik het weten.

Groet,

Folkert
Reputatie 7
Badge +7
even wachten tot een moderator reageert op je vraag , die zouden dat moeten kunnen vinden.

Reageer