huurgeiser niet meer aanwezig in huurpand, maar toch betalen | Eneco Community
beantwoord

huurgeiser niet meer aanwezig in huurpand, maar toch betalen

• 23 april 2018
  • 3 reacties
  • 462 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Ik heb in 2017 een huis gehuurd, waar in 2014 door de huisbaas een eigen CV ketel is geplaatst.
Volgens Eneco hangt de oude huurgeiser er echter nog steeds en daarvoor zijn ook kosten in rekening gebracht.

Inmiddels woon ik ergens anders maar 2 problemen blijven staan:
-Volgens het systeem van Eneco hangt er nog steeds een huurgeiser
-Ik heb gedurende de tijd dat ik in het betreffende huis woonde te veel geld betaald.

Om de situatie nog ingewikkelder te maken:
-Mijn oude huisbaas heeft de geiser laten vervangen door een kennis, en heeft hier geen mails of afrekeningen van
-Mijn oude huisbaas heeft de geiser naar eigen zeggen weggebracht naar een locatie van Eneco, maar heeft het afschrift hiervan niet meer.

Ik heb al contact gehad met installatiebedrijven van Eneco maar ze blijven vragen om bewijs, ook al leg ik ze uit dat dat bewijs er gewoon niet is.

Uiteindelijk is het mijn probleem niet wie wat heeft gedaan in het verleden. Ik ben gewoon consument en sta hier helemaal tussen in. Het is echt enorm frustrerend dat niemand hier verantwoordelijkheid voor wil nemen, want ik kan er niks mee.
Ik verwacht van Eneco op dit gebied ook veel meer initiatief: het is echt pijnlijk dat 'support' medewerkers me van het kastje naar de muur sturen.

Als consument verwacht ik dat dit soort problemen uit mijn handen genomen worden. Als er in de administratie van Eneco een probleem is, dan zijn zij verwantwoordelijk omdat op te lossen. Ik ben best bereid om hiermee te helpen, maar het is schandalig dat dit keer op keer zo makkelijk wordt afgewend.
icon

Beste antwoord door Rodney 23 april 2018, 15:01

Hi @BSH,

Welkom op het forum, bedankt voor jouw reactie. Heel vervelend dat je hier zo mee in de weer bent. Onder jouw klantnummer heb ik de aantekeningen rondom dit onderwerp nagelezen. Met de start van levering op het betreffende adres in september 2016 ben je akkoord met de levering van gas, stroom en een huurapparaat. Alle drie deze producten worden ook benoemd in de bevestiging van jouw termijnbedrag, deze brief is op 24 september 2016 verstuurd. Daarnaast zijn voor alle drie deze producten de kosten zichtbaar op de jaarnota in september 2017. Daarmee mag men toch redelijkerwijs aannemen dat je hiervan op de hoogte bent en daarop waar nodig actie onderneemt, mocht er iets niet in de haak zijn.

Op 7 oktober 2016 is verder een aantekening leesbaar van een telefonisch contactmoment. De aantekening beschrijft dat er een vraag is gesteld over de huurboiler. Daarnaast is ook zichtbaar, buiten de bevestiging van de bijbehorende kosten zoals hierboven gemeld, dat er maandelijks een termijnbedrag betaald is voor gas, stroom én een huurapparaat. Vanuit dat licht bekeken, kan ik me voorstellen dat mijn collega's vragen om bewijs van het inleveren van de huurboiler.

Hoewel ik kan begrijpen dat je hier als (ex-)huurder niet op zit te wachten of dat het lastig is dit bewijs boven water te halen, lijkt het me gezien de kosten goed hier toch verder mee aan de slag te gaan. Een alternatief is door mijn collega's ook geboden. In november 2017 is, vóór de afmelding van de levering op het adres, gevraagd een foto te maken en te versturen van de geplaatste cv ketel. Dit eveneens als (alternatief) bewijs van de vervanging van de huurgeiser voor een cv ketel.

Helaas kan ik je via dit kanaal niet anders berichten dan mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven reeds hebben gedaan. Wat betreft vervolgcontact raad ik je ook aan dit verder op te nemen met hen gezien onze Installatiebedrijven de huurapparaten in beheer hebben en de daarbij horende administratie verzorgen en om die reden ook het beste thuis zijn in dit onderwerp.
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi @BSH,

Welkom op het forum, bedankt voor jouw reactie. Heel vervelend dat je hier zo mee in de weer bent. Onder jouw klantnummer heb ik de aantekeningen rondom dit onderwerp nagelezen. Met de start van levering op het betreffende adres in september 2016 ben je akkoord met de levering van gas, stroom en een huurapparaat. Alle drie deze producten worden ook benoemd in de bevestiging van jouw termijnbedrag, deze brief is op 24 september 2016 verstuurd. Daarnaast zijn voor alle drie deze producten de kosten zichtbaar op de jaarnota in september 2017. Daarmee mag men toch redelijkerwijs aannemen dat je hiervan op de hoogte bent en daarop waar nodig actie onderneemt, mocht er iets niet in de haak zijn.

Op 7 oktober 2016 is verder een aantekening leesbaar van een telefonisch contactmoment. De aantekening beschrijft dat er een vraag is gesteld over de huurboiler. Daarnaast is ook zichtbaar, buiten de bevestiging van de bijbehorende kosten zoals hierboven gemeld, dat er maandelijks een termijnbedrag betaald is voor gas, stroom én een huurapparaat. Vanuit dat licht bekeken, kan ik me voorstellen dat mijn collega's vragen om bewijs van het inleveren van de huurboiler.

Hoewel ik kan begrijpen dat je hier als (ex-)huurder niet op zit te wachten of dat het lastig is dit bewijs boven water te halen, lijkt het me gezien de kosten goed hier toch verder mee aan de slag te gaan. Een alternatief is door mijn collega's ook geboden. In november 2017 is, vóór de afmelding van de levering op het adres, gevraagd een foto te maken en te versturen van de geplaatste cv ketel. Dit eveneens als (alternatief) bewijs van de vervanging van de huurgeiser voor een cv ketel.

Helaas kan ik je via dit kanaal niet anders berichten dan mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven reeds hebben gedaan. Wat betreft vervolgcontact raad ik je ook aan dit verder op te nemen met hen gezien onze Installatiebedrijven de huurapparaten in beheer hebben en de daarbij horende administratie verzorgen en om die reden ook het beste thuis zijn in dit onderwerp.
Hoi @Rodney

Bedankt voor je antwoord. Enkele delen van je verhaal geven een verkeerd beeld:

-Toen ik de huur afsloot van mijn elektra en gas (en het huurapparaat), heeft Eneco mij verteld dat er een huurgeiser hing. Natuurlijk ga ik er dan van uit dat dit klopt en teken ik hier geen bezwaar tegen aan.
Ik kwam er veel later pas achter dat het bouwjaar van de CV in het huurapparatement helemaal niet overeen kwam met wat er op het huurcontract stond en dat er dus iets niet klopte.

-Ik kan me niet herinneren dat iemand me ooit heeft aangeboden om een foto als alternatief bewijsmateriaal in te leveren. Sterker nog, ik heb dit recentelijk nog voorgesteld aan installatiebedrijven en ze zijn hier niet op ingegaan.
Volgens mij heb ik dit alternatief in november 2017 ook geboden, maar ben ik wederom doorverwezen naar installatiebedrijven.

Ik vind het jammer dat je me hier afschildert alsof ik onterecht boos ben over deze situatie. Wie gaat nou checken of de geiser die Eneco beweert dat er hangt, ook daadwerkelijk dezelfde is als in mijn huis is aangesloten.

Ik vind het ook vreemd dat het kennelijk niemand van Eneco kan schelen dat er een fout in jullie systeem staat.
Hoewel ik niks met de oorzaak van de fout te maken heb, ben ik me in ieder geval aan het inzetten om het te corrigeren. Het zou fijn zijn als deze inzet wederzijds is.
Reputatie 5
Badge +3
@BSH,

Bedankt voor je reactie, zonde dat ik deze indruk bij je wek. Dat is zeker niet de bedoeling maar enkel gebaseerd op de aantekeningen die ik in jouw klantdossier teruglees. Dat is wat ik voorhanden heb en mede daarom ook het advies dit rechtstreeks met mijn collega's van Eneco Installatiebedrijven te bespreken, al is het maar om verdere misverstanden te voorkomen.

Zo is het advies wat betreft de foto uit november 2017 ook leesbaar in de aantekeningen onder jouw klantnummer. Wanneer je aangeeft dat dit advies niet gegeven is, kan ik daar persoonlijk weinig tegen inbrengen uiteraard. Mogelijk biedt dat advies bij deze dan alsnog een uitweg, waar je dat zoals gezegd zelf ook geopperd hebt.

Je kunt een foto, eventueel in overleg met jouw voormalig huurbaas, alsnog versturen als reactie op de e-mail welke onlangs op 20 april door mijn collega Debbie (Eneco Installatiebedrijven) verstuurd is.

Reageer