Huurcontract voor boiler nooit getekend | Eneco Community
beantwoord

Huurcontract voor boiler nooit getekend

• 7 juli 2018
  • 8 reacties
  • 1129 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Met deze brief wil ik mijn klacht aan u kenbaar maken. Ik ben sinds 1 september 2016 huurder van een woning van Woonstad Rotterdam. Bij het tekenen van het huurcontract was er een boiler aanwezig in de woning. Diezelfde maand heb ik voor drie jaar een energiecontract gesloten bij Eneco. De keuze voor Eneco was bewust, omdat ik goede ervaringen had met de service.

Op 22 mei 2018 heeft Breman in opdracht van Woonstad Rotterdam mijn moederhaard vervangen voor een CV-ketel, wat betekent dat de boiler hier plaats voor moest maken. De boiler is door de monteurs van Breman meegenomen, waarna ik Eneco belde om dit door te geven. Volgens de servicemedewerkster van Eneco kan die boiler niet zomaar verwijderd worden, omdat ik een 12-jarig contract zou hebben, die ik dan zou moeten afkopen. Ik heb aangeven dat ik hier nooit een contract voor heb getekend en dat de boiler al aanwezig was in de woning. De medewerkster zou uitzoeken of ik hier een contract voor heb getekend en mij hier een kopie van sturen. Dit zou vier tot zes weken duren. Als er geen contract gevonden zou worden, zou dit kosteloos ontbonden worden. Daar ben ik mee akkoord gegaan.

Op 19 juni ontving ik een eindnota waarin staat dat de huur is stopgezet. Ik heb hierover gebeld met Eneco en gevraagd wat dit betekent. De medewerker vertelde mij dat alles kosteloos geregeld was en dat ik hier verder niet meer naar hoef om te kijken.

Op 5 juli ontving ik een factuur van Eneco waar in staat dat ik binnen 14 dagen 724,87 moet overmaken, om de afkoop tussentijdse beeindiging huurovereenkomst van de AQUASAFE compleet te maken. Ik heb hier direct over gebeld met Eneco Installatiebedrijven en aangegeven dat ik hiervoor nooit een contract heb getekend. Volgens de medewerkster hoeft hier geen contract voor te worden getekend en is het wettelijk bepaalt dat ik als huurder van mijn woning 12 jaar vast zit aan de boiler. Volgens haar had Woonstad Rotterdam mij hierover moeten informeren bij het tekenen van het huurcontract en bij het verwijderen van de boiler.

Ik heb hierover juridisch advies ingewonnen en in de algemene voorwaarden van Eneco staat dat 'Een overeenkomst tot stand komt door acceptatie door verhuurder van een ingevuld en door huurder ondertekend formulier. De overeenkomst heeft uitsluitend betrekking op de in het formulier vermelde apparaten'.

Ik verzoek u vriendelijk om vóór 19 juli 2018 op mijn klacht te reageren.

Als u geen oplossing biedt leg ik mijn klacht voor aan De Geschillencommisie. De gemaakte kosten zal ik dan op Eneco verhalen. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
icon

Beste antwoord door VincentN 7 juli 2018, 13:25

Hallo @Energiegebruiker1,

Goed dat je jouw ervaring hier ook deelt. Jammer dat je dit nu zo moet ervaren.

Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met een collega en dat er is afgesproken dat je maandag gebeld word.
Fijn dat er al actie is ondernomen!
Collega's van Eneco Installatiebedrijven zullen hier dus op terugkomen.

Ik vertrouw op een goede afloop!

Groet, Vincent
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hallo @Energiegebruiker1,

Goed dat je jouw ervaring hier ook deelt. Jammer dat je dit nu zo moet ervaren.

Ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met een collega en dat er is afgesproken dat je maandag gebeld word.
Fijn dat er al actie is ondernomen!
Collega's van Eneco Installatiebedrijven zullen hier dus op terugkomen.

Ik vertrouw op een goede afloop!

Groet, Vincent
Ik wacht maandag inderdaad het telefoontje af, maar u heeft niet inhoudelijk gereageerd. Ik heb zoveel collega's van u gesproken en tot op heden wil niemand inhoudelijk reageren
Reputatie 5
Badge +2
Heel goed!

Ik kan ook niet bepalen wat er wel of niet in het contract vermeld staat. Dit kunnen de collega's bij Eneco Installatiebedrijven wel en zij zullen hier dan ook op terugkomen.
Mocht het onverhoopt nodig zijn dan kan je de uitkomst hier kenbaar maken, als ik dan nog iets voor je kan betekenen dan verneem ik dat graag.

Groet, Vincent
Er is geen contract. Nooit geweest en nooit getekend! Heeft u mijn tekst gelezen?
Reputatie 5
Badge +2
Ja zeker! Ik lees ook dat collega's daar naar op zoek zijn. De uitkomst hiervan is bij mij niet bekend helaas.
Wat betekent het voor mij als er geen contrwct wordt gevonden door uw collega's?
Reputatie 5
Badge +2
Laten we eerst even kijken wat zij vinden 😉
Hoe is dit afgelopen? Ik heb een soortgelijke situatie namelijk.

Reageer