huurcontract CV ketel | Eneco Community
vraag

huurcontract CV ketel

• 20 december 2016
  • 6 reacties
  • 1284 Bekeken

Beste Eneco,

in 2009 heb ik een huurcontract afgesloten voor mijn CV.
We zijn nu zeven jaar verder en ik betaal nu 10 euro meer per maand.
Reden? Indexering. We moeten jaarlijks wel verhogen. Ik word van te voren hierover niet geinformeerd. Ik vind dit geen fijne manier van zaken doen.
Het contract loopt nog tot en met 2021... ik ben erg bang wat ik dan moet gaan betalen. Ik wil graag contract opzeggen, maar omdat Eneco een achterstand heeft in de administratie duurt dit minimal zes weken. Ik ben ook erg benieuwd wat Eneco gaat vragen als afkoopsom.. Er mag nog een percentage in rekening worden gebracht, maar gelet op de gang van zaken zou ik dat niet eerlijk vinden.. Of is een dergelijk contract normaal...?

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo @Aangebrand,

Welkom op ons forum allereerst! De reden van de jaarljikse tariefsverhoging is inderdaad indexering. Deze prijsstijging kondigen we altijd in december aan via onze website en wordt bijvoorbeeld ook gecommuniceerd via advertenties in regionale dagbladen. Eneco investeert constant in het verbeteren van haar producten en dienstverlening. Deze investeringen gaan gepaard met kosten. Een deel van deze kosten berekenen we door aan onze klanten.

Ik zie dat er naar aanleiding van jouw e-mail op 6 december gister een bericht met betrekking tot de restwaarde naar je verstuurd is. Verder wordt een opzegging altijd met terugwerkende kracht verwerkt per de opzegdatum, met eventuele inachtneming van een opzegtermijn. Uiteraard is het vervelend dat dit vanwege een achterstand langer op zich laat wachten maar dat houdt dus niet in dat de gewenste einddatum niet gerespecteerd wordt.

Groet,

Rodney
Beste Rodney

Dank voor uw bericht.
Ik heb geen email ontvangen van Eneco inzake de restwaarde. Kunt u mij deze doorsturen?
Het klopt dat er prijswijzigingen worden aangekondigd maar deze zijn van algemene aard. Er staat nooit direct aangegeven wat dat persoonlijk voor de klant betekent. Ik vind de prijsstijging te groot. Van 25 euro naar 35 euro naar straks 45 euro per maand..? Alles onder het mom van indexering?! Waarom moet de klant betalen voor het verbeteren van de diensten. Uk begon met 25 euro betaal straks 45 euro en de dienstverlening is exact hetzelfde gebleven..

met vriendelijke groet,
Reputatie 7
Badge +6
@Aangebrand

Ik vraag mijn collega's van het installatiebedrijf om dat nogmaals aan je te versturen.
Dank u wel wilt u het e-mailadres checken?
Reputatie 7
Badge +6
@Aagebrand

Ik heb het e-mailadres gebruikt dat ook in je forumprofiel staat, wanneer dat een ander adres moet zijn dan kun je dat doorgeven via en pb dan zorg ik dat het gewijzigd wordt.
Ja dat is correct, dank u wel ik wacht het af.

Reageer