Huurboiler ophalen zonder contract | Eneco Community
beantwoord

Huurboiler ophalen zonder contract

• 31 juli 2019
  • 6 reacties
  • 288 Bekeken

Ik probeer al een jaar om een huurboiler uit het jaar 0 ( welke ook nog blijkt te lekken toen ik hem oppakte ) in te leveren. En nee, hij lekte niet bij de in of uitlaat, maar aan de onderzijde bij de ketel.

Nu komt er direct een reactie vrees ik met het bekende blah blahh dat ik een bepaald nummer moet bellen @ assetbeheer, maar dat stadium ben ik al lang voorbij.

Het betreft een in mijn woning aanwezige huurboiler, waar blijkbaar al jaren geen gebruik meer van is gemaakt volgens de laatste huurders.
Zij hebben nooit gebruik gemaakt van de boiler volgens hun zeggen ( pand is nu al een jaar leeg ) , maar ik wil dus netjes van dit ding af.
Ik heb nu een mooie brief ontvangen met de bekende tekst m.b.t. overname en afkoop etc etc. en dat ik zonder kosten deze kan laten ophalen, dus ZONDER KOSTEN !

Ik heb 3 maal contact gezocht om de boiler op te halen, en krijg steeds een afspraak OP HET OUDE ADRES in mijn maag gesplitst, waarbij ik lekker een halve dag oid kan gaan zitten wachten. Dit is voor mij geen optie ivm werk en de leegstand van de woning.

Ik heb vervolgens aangeboden om de boiler ZELF in te leveren, maar ja , bureaucratie en veiligheidsredenen..... dat kon niet zei men.

Eneco ( vroeger Tempus Lease ) wil blijkbaar geen enkel rechtstreeks klantcontact meer om agressie te voorkomen. Ik weet dit uit ervaring omdat ik zelf in de beveiliging werkzaam ben, en dit zelf al meer dan genoeg heb meegemaakt. Begrijpelijk aan de ene kant, maar dit roept nu wel problemen op zoals op dit forum alom bekend is.

Mijn pand is nu leeg, het wordt op 15 augustus 2019 verkocht. Per 15 augustus heb ik dus géén toegang meer tot het pand, en dus ook niet tot de defekte huurboiler. Koper van het pand gaat de huurboiler direkt dumpen heeft hij al verklaard.
Ik was bereid om de huurboiler mee te nemen naar mijn huidige adres, en daar op te laten halen, maar oh jee..... de boiler ophalen op een ander adres dan waar deze 15 ? jaar geleden op geregistreerd stond ( ik heb al jaren geen klantnummer meer bij Eneco ) blijkt omwille van de eerder genoemde bureaucratie niet mogelijk.
Het feit dat de huurboiler dus allang gedemonteerd is, en netjes bewaard ook ! + het feit dat het afhaaladres aanzienlijk dichterbij het werkadres ligt waar de boiler naartoe moet, maakt ook niet uit. Regels zijn regels.

Ik heb een paar maanden geleden zelfs TOCH de boiler in mijn auto geladen, en ben naar het adres gereden ( ik kom daar vrijwel wekelijks, dus leek het mij een kleine moeite om deze persoonlijk af te geven ). aan de 's-Gravelandseweg 371.
Bellen via de intercom ….. geen gehoor.
Kloppen op de deur / ramen...… geen reactie ( terwijl men mij duidelijk zag staan ! )
Want owee, daar stond waarschijnlijk een boze klant, dus reageren wij niet, regels zijn regels tenslotte.
Vervolgens kwam er een monteur aan, en deze heeft mijn verhaal aangehoord, en ik mocht mee naar binnen !!! Oh jee, levensgevaarlijk !!!

Maar laten er nu ook NETTE, BELEEFDE, CORRECTE, NON-AGRESSIEVE mensen bestaan toevallig !!!
Eenmaal binnen heeft hij met diverse mensen gesproken, maar ondanks het feit dat ik daar stond met de huurboiler, en deze op DEZE LOKATIE INGELEVERD WORDT DOOR DE MONTEURS, kreeg ik via de monteur te horen dat niemand de boiler aan wilde nemen, en dat ik maar, jullie raden het al ….. moest bellen en/of een emailtje moest sturen naar assetbeheer, dan zou men contact...… afijn, de rest kunnen jullie wel raden.

Puntje bij paaltje.... sta ik daar met mijn bek vol tanden en een 15 jaar oude huurboiler die men weigert aan te nemen.

Tsja, regels zijn regels.

Conclusie: Eneco heeft tot en met 14 augustus aanstaande de tijd om een lekke huurboiler af te halen OP MIJN HUIDIGE ADRES, en NIET op het oude adres, en anders gaat de boiler naar het grofvuil depot volgens de koper van mijn huis.

Ik ga dus NIET 4 uur in een kaal leeg pand op de houten vloer wachten tot iemand iets op komt halen, waar ik na tig telefoontjes en mailtjes en BEZOEK AAN ENECO ZELF , nog steeds niet op een fatsoenlijke manier vanaf kan komen.

Ik ben echter wel bereid om tot en met 14 augustus 2019 een afspraak te maken om de boiler op te halen op het adres waar ik NU WOON. Het wachten is daar iets aangenamer.

Daarna gaat de boiler terug naar het te verkopen pand, en wordt dus weggegooid door de koper van mijn pand.

Komt u er maar in met uw reactie Eneco...…...
icon

Beste antwoord door ChantalS 2 augustus 2019, 08:40

@luc_nl

Goed dat je het laat weten. De afspraak staat nu op 07/08 tussen 12:00 en 17:00. Het verzoek om zo laat mogelijk langs te komen blijft van kracht. Ook is de monteur verzocht om van te voren te bellen.

Veel plezier op de bruiloft 🙂

Groeten Chantal
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
@luc_nl

Welkom op het forum. Ik begrijp dat je er helemaal klaar mee bent. Graag zoek ik voor je uit hoe we kunnen zorgen dat de boiler zo snel mogelijk opgehaald zal worden. Als je je klantnummer aan je profiel toevoegt kan ik je verder helpen.

Groeten Chantal
Halverwege schreef ik: IK HEB AL JAREN GEEN KLANTNUMMER MEER ……….

zuchttttttttttttttt
Reputatie 6
Badge +2
@luc_nl

Het is duidelijk dat je geen klant meer bent bij Eneco. Ik vroeg om een (oud) klantnummer om je verder te kunnen helpen. Zojuist heb ik je een privébericht gestuurd.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge +2
@luc_nl

Morgen komt in de middag tussen 12:00 en 17:00 een monteur de boiler ophalen. Ik heb aangegeven dat de monteur belt als hij er aan komt. Ook is de planning op de hoogte dat je het liefst zo laat mogelijk bezocht wordt.

Groeten Chantal
Mijn laatste prive bericht was dus :

L
luc_nl 23 uur geleden
Op vrijdag aanstaande 2 augustus na kan ik verder elke dag van de week zo laat mogelijk.

‐----------------------

Vrij vertaald : morgen IS dus vrijdag 2 augustus, EN dus de ENIGE dag waarop ik juist NIET beschikbaar ben.

Ik vermoed dat een hoop forumleden beginnen te smullen van deze reactie..........

Vrijdag 2 augustus heb ik om 4 uur een bruiloft. Daarvóór werk ik. Ik ben hooguit 30 minuten thuis ergens. Tijdstip onbekend. Dus vandaar dat ik had getypt; ELKE dag, BEHALVE op vrijdag 2 augustus.
OP VRIJDAG NA heeft dezelfde betekenis als BEHALVE VRIJDAG. 😉

Volgende week nieuwe kansen.

( P.S. ik kan hem nog steeds ZELF komen brengen hoor.
Ik ben wekelijks bij Schmidt Zeevis. Das best wel heel erg dichtbij. Wink wink 😉 )
Reputatie 6
Badge +2
@luc_nl

Goed dat je het laat weten. De afspraak staat nu op 07/08 tussen 12:00 en 17:00. Het verzoek om zo laat mogelijk langs te komen blijft van kracht. Ook is de monteur verzocht om van te voren te bellen.

Veel plezier op de bruiloft 🙂

Groeten Chantal

Reageer