Huurboiler | Eneco Community

Huurboiler

• 2 april 2018
  • 2 reacties
  • 604 Bekeken

Ik stel deze vraag via het account van mijn schoonvader daar ik als huurklant van een eneco boiler geen account kan aanmaken. Wij zijn in 2012 in een huurflat gaan wonen en daar hing een oude 50 liter boiler. Hoewel wij nooit een contract getekend hebben schrijft eneco vanaf het begin € 10,35 per maand af. Nu onze keuken wordt vernieuwd is het moment daar om ook iets aan de boiler te doen. Volgens ons is de boiler misschien wel 15 jaar oud. Eneco weet het het ook niet en nergens is er informatie over. Wel wordt telkens de huur afgeschreven en is eneco heel snel met een afkoopsom van € 530,00 terwijl wij nooit iets afgesloten hebben. Wij zouden wel graag duidelijkheid willen of dit wel kan. In het uiterste geval willen wij wel een nieuwe boiler huren met een grotere inhoud maar het contact loopt moeizaam. Wat is ons recht hierin?

2 Reacties

Gebruik de zoekfunctie en je ziet hoe problematisch de huurzaken met bv boiler lopen.
Dan kom je ook de telefoonnrs tegen die je kan bellen.
Reputatie 7
Badge +6
@M.C. Kolen,

Goed dat je hier navraag doet en jammer om te vernemen dat je nog geen duidelijkheid hebt over de boiler. Doorgaans wordt er ten tijde van de overdracht van de woning een overnameformulier getekend en teruggestuurd naar ons. Daarom waren we op de hoogte dat je de nieuwe bewoner werd en het contract over zou nemen van de boiler. Als je belt met ons installatiebedrijf op 088-8955000 zoeken we je gegevens erbij en ook het contract. Er kan een afkoopsom ontstaan als je het contract ontbreekt. Over verdere details informeren we je graag als je belt.
Succes met de verbouwing van de keuken!

Reageer