Hoeveel garantie op een afgekochte boiler? | Eneco Community
vraag

Hoeveel garantie op een afgekochte boiler?

• 3 januari 2019
  • 6 reacties
  • 199 Bekeken

Badge
  • Liefhebber (level 10)
  • 10 reacties
Ik wil mijn huur opzeggen van een 35 jaar oude boiler en ik moet 100 euro 'reële overnamewaarde' en 15 euro 'verwerkingskosten' betalen.
Mijn vraag is hoeveel garantie ik op de boiler krijg, volgens jullie is die immers nog steeds 100 euro waard.

6 Reacties

Oh zit het zo!? Schandalig!
Alles kan kapot, na 35 jaar...🤭
Badge
Dit is gewoon uitmelken van vaste klanten. Eneco kan volgen hun algemene voorwaarden wel eenzijdig het contract opzeggen als zij vinden dat de installatie technisch versleten is (als het hun meer kost dan oplevert) maar is het voor mij technisch of economisch versleten is (bijvoorbeeld als de boiler veel energie verbruikt) dan moet ik betalen om ervan af te komen.

Badge
En waarom een oude boiler kopen/ overnemen? De garantie is al 33 jaar vervallen. Lijkt mij een makkelijke keus.
Je krijgt alleen de keus om de boiler te laten verwijderen voor 100 euo of deze over te nemen voor 100 euro.
En waarom een oude boiler kopen/ overnemen? De garantie is al 33 jaar vervallen. Lijkt mij een makkelijke keus.
Reputatie 6
Badge
@GNCH

Goed dat je onderzoek doet naar de garantie na het overkopen van de boiler. Hier kan ik heel kort op antwoorden, na het overkopen heb je geen garantie. Was dit geen huurtoestel geweest dan had je hier, net als vele apparaten, maar 2 jaar garantie op gehad bij aanschaf van de boiler.

Groet, Urgel
Badge
Dit lijkt me toch niet een erg moeilijke vraag.
Jullie verkopen aan mij een 35 jaar oude boiler voor 100 euro terwijl ik voor 168 euro een nieuwe kan kopen met 2 jaar garantie.

Reageer