Graag meer informatie over Slimme Boiler Module | Eneco Community
vraag

Graag meer informatie over Slimme Boiler Module

• 30 oktober 2018
  • 20 reacties
  • 3925 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2
Er komt een e-mail binnen van Eneco over een nieuwe boiler module, een zgn. slimmeboiler module. Het is een kastje dat bij Eneco afleest hoe de boiler het best, ik denk economisch, gebruikt kan worden. De boiler wordt dan op afstand bediend. Mijn vraag is niet hoe zit het technisch in elkaar, ik wil alleen weten voor welke boiler het geschikt is. Op een gegeven moment is bij meer informatie over de module sprake van een huurboiler en het huurcontract. Ik heb helemaal geen huurboiler. Ik heb een Nefit Ecomline HR Excellent, ketel en aparte boiler combinatie. Niet gehuurd, gewoon gekocht. Ik heb wel een onderhoudscontract, maar daar alleen maar ellende mee. Is mijn Nefit nu ook geschikt??? Ik ben van goede klant sceptisch geworden over Eneco. Het onderhoud geeft altijd problemen, ook nu weer, antwoorden op vragen e.d. doen ze niet. Ik ben enkele weken geleden een communicatie gestart met Eneco via Facebook, want gewoon e-mail kennen ze niet. Fijn dat facebook, nu heb ik 30 zgn. vrienden iedere keer op mijn scherm, dankzij Eneco. Telefoon doe ik niet meer, steeds een ander en ook hoor je verder niets meer. Dus maar op de community, dat heeft nog steeds geholpen. Maar is er volgens mij niet voor. Maar vooruit dan maar weer, wie weet meer?

20 Reacties

Ja, ik heb dezelfde onduidelijke info gehad.
Ik zou willen weten of deze geschikt is voor de in mijn Nefit HR Exellent ingebouwde boiler en hoe ik deze dan gratis kan laten plaatsen. Een link om mij aan te melden zie ik namelijk nergens.
In een eerder topic heb ik de verwijzing naaf hier al geplaatst.
https://nieuws.enecogroep.nl/eneco-en-peeeks-lanceren-slimme-boiler/
Volgens mij wordt dat bedoeld.
Nee "Brandje", ik zie geen enkel antwoord op mijn twee vragen.
Reputatie 1
Badge +2
Geachte @W.A.M. Souren en @Brandje .
Dank voor jullie snelle antwoorden, daar kan Eneco een voorbeeld aan nemen. Wat W.A.M. Souren betreft is het simpel, het is nagenoeg dezelfde vraag als van mij en zelfs de ketels zijn dezelfde, alleen mijn boiler is weliswaar geïntegreerd maar hangt er naast en die van W.A.M. Souren is ingebouwd. Het ware simpeler geweest als Eneco een lijstje had bijgevoegd over welke boilers het gaat, nu staat er wel alle boilers, maar daar hecht ik weinig geloof aan. En verder ben ik zelf weinig techniscvh, heb ook daar niet om gevraagd, maar weet wel dat volgens mij het water in de boiler wordt verwarmd door de cv-ketek, dus hebben we het dan over een elektrische boiler.? Iemand die er verstand en kennis van heeft weet ongetwijfeld het antwoord, maar zo hoog achtte ik Eneco ook, maar die zwijgen als het graf. Dank aan Brandje voor de website, kan ik zo mogelijk ook bij Peeeks terecht. Maar Eneco is toch de aangewezen weg, voor deze vraag, voor het onderhoudscontract, waarom ik niets meer over onderhoud hoor enz. enz. De website van eneco-peets verschaft namelijk ook geen antwoord over wat voor boiler wordt bedoeld.
Reputatie 1
Badge +2
Het is duidelijk dat de berichten elkaar hebben gekruist. Ik ben het met Souren eens. Echter in de info staat:
De module wordt gratis geïnstalleerd. Als het kastje naast je boiler hangt, profiteer je meteen van de voordelen. En lever je heel makkelijk een bijdrage aan een duurzamere wereld. Je hoeft alleen maar even thuis te zijn als onze monteur ’m installeert.
Dat kan een antwoord op de 2e vraag van Souren zijn, maar hoe dat je dat alles moet bestellen ???????
ja daar ben ik ook wel benieuwd naar . want heb net een boiler en dat apparaat lijkt mij wel wat .
maar wat zijn de kosten als je een eigen boiler heb en geen huur boiler ?
en hoe vraag je hem aan ?
grzz van cowboyspeedy
Reputatie 1
Badge +2
Beste@cowboyspeedy ,
Ja helaas zullen er wel meer, denk zelfs veel meer, mensen zijn die wat willen weten, maar niet ieder zit op of lees het forum. Alleen Eneco zwijgt nog steeds. Zijn de moderators op? Hoelang moeten we nog wachten op een toch simpel antwoord?
ja heb ook al een vraag via facebook gesteld maar nog geen reactie
zodra ik wat hoor van Eneco dan gooi ik het hier ook op het forum . misschien dat we zo wat wijzer er van worden
Dit staat in de verklaring van Peeeks;

Slim verwarmen
De slimme boiler houdt namelijk niet alleen rekening met de hoeveelheid groene energie in het elektriciteitsnet, maar voert tevens een slim verwarmingsproces uit. Boiler fabrikant Inventum vat het als volgt samen: ‘Waar ouderwetse boilers enkel ’s-nachts opwarmen, en dus overdag leeg kunnen raken, houdt de slimme boiler de toestand in het vat in de gaten en warmt deze tussendoor op’, aldus Inventum CEO Richard Verbree. ‘Dit bespaart energie en biedt een bijkomend voordeel: nooit meer een koude douche.’

Het werk dus alleen als je een elektrische boiler heb.
Wat ik nu graag zou willen weten; ik heb een contract met dag/nacht tarief. Normaal verwarm ik dus voor het lage tarief in de nacht. Als ik hieraan tekortkomt zet ik handmatig mijn boiler aan en verwarm ik (tijdelijk) tegen een hoog tarief.
Met dit ''slim'' verwarmen gebeurt dit dus als ENECO energie overheeft in zijn net. Dit kan ENECO niet kwijt en wil dus op afstand mijn boiler op de dag aanzetten.
Welk tarief is hier nu van toepassing?? Betaal ik dan het normale dagtarief?? Of is deze tijdelijke omschakeling gratis? (ben bang van niet)
Reputatie 1
Badge +2
Hallo @Geeke ,
In bericht je even omdat ik altijd antwoord op iemands die wat op mijn topic meedeelt. Helaas heb ik geen antwoord op jouw vraag, maar terecht een goede vraag. Ik hoop alleen niet dat je zolang moet wachten op een antwoord als wij, allen hier. Wat je opmerking betreft, terecht, en ergens begreep ik wel dat de boiler geheel elektrisch moet zijn. Maar, en je kan stellen, lees je gebruiksaanwijzing, maar die weet ik niet meer te vinden, mijn Nefit ketel en boiler gebruiken wel stroom. De boiler staat aangesloten op het stopcontact. En zijnde niet technisch vraag ik me af wat is het voor een boiler, en dat moet Eneco zo kunnen zien en een goed, en vooral snel, antwoord kunnen geven. Ook een antwoord: uw installatie is niet geschikt, is een antwoord, en blijven nog de vragen over het onderhoud, komt er nog iemand is de vraag en de vragen van de anderen.
Dit was de reaktie van eneco op de facebook

Leuk dat je hier interesse in hebt.
Vooralsnog zullen wij contact opnemen met klanten die hier in aanmerking voor komen en zo tot een afspraak komen.

Groet, Vincent
Reputatie 1
Badge +2
Geachte forumleden, ik ben op zoek gegaan waarom het zo lang duurt eer wij antwoord krijgen op vragen omtrent de slimme module die ineens op de mail verscheen en toch wel gepusht werd. Maar weinig informatie, voor wie geldt het, voor welke boilers enz. Na die snelle reclame voor de slimme dit en slimme dat, het geweldige toon enz., is het bij de slimme module stil.
Ik kwam bij de moderators terecht. Die hebben het allemaal druk, met name deze week. Er is er één in blijde verwachting, Hosnia, proficiat, er zijn er diverse naar anders Rieneke enz. enz. Mike, Kelly, Joep, Folkert zijn er wel, maar Stephan de communicatie manager zie ik nergens meer. Maar oké we moeten het maar zo nemen als het is, en deze week is het kennelijk druk. En er is dus geen gaatje te vinden ongeruste klanten te antwoorden. Dan had men de mail over de slimme module niet rond moeten sturen, een communicatiefout en daar zal toch iemand verantwoordelijk voor zijn. Die hoeft van mij niet gestraft te worden, maar als iedereen zich terugtrekt van zijn/haar verantwoordelijkheid, verwoordt Eneco tot een bananenfirma. De mail is weggedaan zonder goed gecontroleerd te zijn, want voor wie geldt het nou, geeft een lijstje met CV ketels en boilers die in aanmerking komen, geef duidelijke en transformatie, informatie e.d., i.p.v. commercieel gepusht.
ik heb zo'n vermoeden dat ze het eerst bij een stel huur boilers gaan uittesten en dan pas vrij gaan geven . dus denk dat de mail een foutje van hun kant is geweest
Reputatie 1
Badge +2
Beste @cowboyspeedy ,
Je kan wel eens dicht bij het gelijk zitten. Maar ik ben van huis uit geen ruziemaker of haatdragend, dus fouten kan iedereen maken, het is menselijk. Dus daar geen problemen mee, maar niets van je laten horen, geen sorry of excuses, dat is minderwaardig voor een bedrijf als Eneco, een minachting voor haar klanten. En daar is Eneco niet vreemd van. Ieder jaar heb ik gedonder met mijn onderhoudscontract. Wel iedere maand betalen. In het begin gereclameerd toen waren ze drie jaar niet geweest. Nu weer moeten herinneren dat ze moeten komen. Gaat er tevens iets kapot, het expansievat, komen ze repareren, maar vertrekt hij weer vanwege een kleinigheidje op de werkplek wat ik ter plaatse gelijktijdig opgelost heb. Maar toch is ie weg en weer geen onderhoud gepleegd. Maar oké, kan gebeuren echter......ja gebeld, gemaild nog altijd geen antwoord, wanneer nu eens echt onderhoud wordt gepleegd. Dat is de werkwijze van Eneco, mijn Eneco waar ik zo trots op ben en al zo lange tijd klant ben en alle andere maatschappijen de deur wijst. Nou dat moet niet lang meer duren, wat een klantonvriendelijke firma is dat eigenlijk Eneco.
ja daar zou ik ook inderdaad niet erg blij van worden als ik dat zo lees hoor . ben ook al jaren bij Eneco en heb tot nu toe geen problemen gehad met ze. maar goed het enige wat ze tot nu toe bij mij doen is stroom en gas leveren meer niet , want de andere dingen zijn van mijn eigen vond ik wat goedkoper dan huren
ik hoop dat jouw ding snel voor je word opgelost want dat kan tot gevaarlijke situaties lijden als ze geen onderhoud daar aan plegen . als is het maar dat ze het vat nakijken en even over de rest een blik laten gaan dat je weet van dat is veilig voorlopig . want ze moeten de zooi wel schoonmaken eens per jaar
Reputatie 1
Badge +2
Terecht @cowboyspeedy . En dit is een bijkomstigheid, maar uiteraard een belangrijke, de topic gaat over de slimme module en daar had toch best een simpel antwoord op kunnen komen. Het onderhoud is een terugkerend probleem. Nu kwam er eindelijk iemand, er moest na 2 jaar onderhoud gepleegd worden, maar er was ook weinig warm water en de hele dag stond de ketel te ratelen. Bleek het expansievat kapot, werd nog even gezegd ondanks mijn all-in onderhoudscontract dat ik dat zelf betalen moest, maar door vermeend asbest, plaatje van 40x40 ging hij weg, terwijl ik het plaatje meteen in een zak naar de schuur heb gebracht en ingeleverd heb. Hij had beslist niet weg hoeven te gaan. Nu is nog steeds geen onderhoud gepleegd en de verwarming is maar weer aangedaan, het is te koud geworden.. Blijft de ergste klacht JE HOORT NIETS!!!!! Het is al tig keer op Facebook gezet, krijg een antwoord, maar daarna niets meer. En facebook, ik heb het er niet op, onveilig en nog een aflopende zaak ook, iedereen gaat er om redenen weg. Waarom geen mail of contactformulier? Er zijn vragen zat aan Eneco.
Reputatie 7
Badge +5
@Allen

Bedankt voor jullie interesse in de Slimme Boiler Module! We hadden graag een informatie punt gehad voor al jullie vragen, maar deze is er momenteel nog niet. Tot die tijd verwijzen we jullie graag door naar de nieuwsbrief en/of de website.

In de tussentijd nemen wij telefonisch contact op met klanten die in aanmerking komen voor de installatie van de Slimme Boiler Module.

Groet, Denise
@Allen

Bedankt voor jullie interesse in de Slimme Boiler Module! We hadden graag een informatie punt gehad voor al jullie vragen, maar deze is er momenteel nog niet. Tot die tijd verwijzen we jullie graag door naar de nieuwsbrief en/of de website.

In de tussentijd nemen wij telefonisch contact op met klanten die in aanmerking komen voor de installatie van de Slimme Boiler Module.

Groet, Denise

Misschien een blonde opmerking . Maar waarom zetten jullie dat er niet bij. Dat jullie de mensen voorlopig bellen die er voor in aanmerking komen ? Want dan had je nu ook niet zoveel vragen hier op het forum gehad
Reputatie 1
Badge +2
Dank @DeniseMR en @cowboyspeedy en alle anderen,
Er is nu tenminste iets van een antwoord, blij dat Denise het heeft opgepakt. Maar ik ben het volledig eens met Cowboyspeedy, en wil zelfs nog verder gaan, de mail die gestuurd is wordt toch door velen gelezen en er ontstaan vragen...... maar waarschijnlijk is die mail helemaal niet voor iedereen geschikt. Wellicht heeft mijn ketel en boiler en wellicht geen enkele nefit er wat aan. Veel te vroeg en onnadenkend gestuurd zo'n mail. Niettemin iedereen bedankt. Groeten Leo.-
graag gedaan hoor @L.J.F. de Ruiter want ik wou ook graag een antwoord hebben op die vraag van hoe of wat en nu ben ik al wat wijzer geworden via het forum hier
dus we komen er soms met z'n allen hier ook uit als Eneco niet zo snel is met reageren
hahahahaha

Reageer