Gewijzigde CV temperatuur instelling | Eneco Community
vraag

Gewijzigde CV temperatuur instelling

• 29 september 2019
  • 32 reacties
  • 506 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Energiekeling (level 11)
  • 31 reacties
Gisteren zag ik een gasverbruik van 0,11M3 terwijl mijn instelling op 12 graden zou moeten staan, later zag ik dat de instelling op 18,5 graad stond. Hoe kan dit, is de Toon gereset in de nacht of is dit een oorzaak van een storing? Dit is de 2de keer dit jaar dat het me overkomt.

32 Reacties

Misschien gebruik je de App Olisto?
Overigens is 110 liter Gas misschien gebruikt tijdens warm water voorverwarmen cq tappen??
Reputatie 2
Badge +2
Buiten de Toon®️2 zelf gebruik ik de Toon®️ App SW: 3.48.0, en het gas verbruik is tussen 6 en 8 uur `s morgens toen ik nog heerlijk in bed lag.
Uitgaande van eigen ervaring zie ik dit hier ook sporadische terug. Op de foto in mijn reactie zie je dat er op 7 sept er een kleine gasverbruik is geregistreerd terwijl ik die dagen niet in de woning was. Heb er zelf geen verklaring voor. Tevens os het tapwater op mijn ketel uitgeschakeld

wat mij verder opviel is dat bij gebruik van mijn stortdouche de cv iedere avond rond 23:30 aanslaat en direct weer uitgaat. Gebruik ik de handdouche dan zie ik dit probleem niet terug.

wat je zou kunnen nalopen is of er ergens on de woning een knop van een kraan (ww) iets los staat

.
Reputatie 2
Badge +2
Beneden heb ik in de keuken een close-in boiler, dus dat is het niet. en boven heb ik alleen een douche en fonteintje, beiden staan uit. Maar het probleem is dat op de Toon®️2 de instelling van Slapen 12 graden veranderd was in Thuis 18,5 graad.
Vandaar mijn eerste vraag: gebruik je de App Olisto......
Die zou de instelling kunnen wijzigen.

En wellicht gebruik je het Programma en staat de schakelaar op Aan met de keuze Thuis 18,5 °.
Die wijziging in temp. Herken ik ook. Heb je onlangs een sw update gedaan?. Dit was bij mij de oorzaak dat de temperatuur instellingen op toon ook ineens veranderd waren. Eneco heeft dit in onderzoek maar nooit meer een terugkoppeling er over gekregen
Reputatie 2
Badge +2
Vandaar mijn eerste vraag: gebruik je de App Olisto......
Die zou de instelling kunnen wijzigen.

En wellicht gebruik je het Programma en staat de schakelaar op Aan met de keuze Thuis 18,5 °.

Olisto gebruik ik niet, en de schakelaar van Programma staat altijd uit, ik werk altijd handmatig met de instelling van de CV. Dat is het dus ook niet helaas.
Thx! Oké duidelijk nu. 😉👍

Ik zou dan via menu/support de externe klantentoegang op Aan zetten.
Dan kan een moderator op afstand wellicht zien waarom er een wijziging temperatuur instelling wordt gedaan.
Reputatie 2
Badge +2
Thanks voor jullie reply.
Reputatie 3
Badge +3
5.13.9 misschien de boosdoener?
Reputatie 2
Badge +2
5.13.9 misschien de boosdoener?
Had dit ook al eens in het voorjaar, dus voor 5.13.9.
Reputatie 3
Badge +3

5.13.9 misschien de boosdoener?Had dit ook al eens in het voorjaar, dus voor 5.13.9.

Oke, dan is dat uitgesloten.
Reputatie 7
Badge +6
@Baldie

Wanneer je de externe toegang klantenservice aanzet op je Toon, dan kijken we voor je of we een oorzaak kunnen vinden.

Groet,

Folkert
Reputatie 2
Badge +2
@Baldie

Wanneer je de externe toegang klantenservice aanzet op je Toon, dan kijken we voor je of we een oorzaak kunnen vinden.

Groet,

Folkert

Staat intussen aan.
Reputatie 7
Badge +6
@Baldie

Dank voor het aanzetten, ik heb dit doorgespeeld naar de softwarebeheerders. Zodra zij een terugkoppeling geven laten we dit aan je weten.

Groet,

Folkert
Reputatie 2
Badge +2
Bedankt voor de service.
Reputatie 5
Badge

@Baldie 

Ik heb een terugkoppeling gekregen van de softwarebeheerders. Ze signaleren een onjuist stookgedrag. Ze hebben het geprobeerd dit te reproduceren echter is dit niet gelukt. Zij willen de thermostaatdriver resetten, dit houdt in dat je wel het programma opnieuw dient in te stellen. Ga je hiermee akkoord? Zo ja wil je dan de externe toegang aanzetten. 

Ook  de vraag of je gebruik maakt van third party apps die gebruik maken van de Toon API zoals bijvoorbeeld Olisto?

Groet, Emel

@Emel, ik heb in de reacties van @Baldie begrepen dat hij geen gebruik maakt van third party apps, namelijk Olisto, en de Programma staat altijd uit. De informatie waar je nou na vraagt was al 18 dagen geleden doorgeven, wel even terug scrollen he😆

Sterker nog Pedro, idd het programma gebruikt de ts ook niet. 
Vandaar dat ik het onjuist stookgedrag wel enigszins begrijp. Mi komt het zonder gebruik van het programma nooit goed. 
Maar in ieder geval wordt nu het inleren gestart, als het goed is…..

Het is wel vreemd dat met een uitgeschakeld programma en op 12 graden constant ingesteld dat de Toon uit of niks zijn eigen leven gaat leiden, ook bij @mpleizr. Ik dacht aan een "broekzak” bediening van de mobiele, maar dat gaat ook lastig als je nog slaapt.

Ja inderdaad Pedro, vandaar mijn eerdere advies om te laten kijken of te zien was wat de aanleiding was tot de gesignaleerde temperatuur wijziging. 
Maar nu het niet meer gereproduceerd kan worden, wordt de ts er mi ook niet wijzer van. 

Reputatie 6
Badge +1

Scherp @Berny @Brandje  :rolling_eyes: we hadden verder moeten kijken :nerd:

@Baldie

Zet aub de externe toegang aan zodat ze aan de slag kunnen.

Reputatie 2
Badge +2

Heb zojuist externe toegang weer aangezet, suc6.

Reputatie 7
Badge +2

@Baldie 

De softwarebeheerders hebben een reset gedaan. Voer opnieuw de temperatuur en  programma instellingen in.  We horen graag over twee weken hoe het gegaan is na deze reset.

Groeten Chantal 

Reputatie 2
Badge +2

Thanks, de temperatuur is opnieuw ingesteld, maar denk niet dat binnen 2 weken iets wijzigd. Dit jaar nog maar twee keer gebeurd, in het voorjaar en laatst nog. Afwachten dan maar.

Reageer