Geiser werkt niet meer | Eneco Community
beantwoord

Geiser werkt niet meer

• 2 februari 2016
  • 52 reacties
  • 3276 Bekeken

Toon eerste bericht

52 Reacties

Vorige week is er bij mijn buren nog een nieuwe geiser geplaatst, ( door Eneco) hoezo zegt Eneco steeds dat er geen geisers meer geplaatst worden?
Ook bij mij werd dat gezegd en dat was ook niet waar.
Boilers zijn niet altijd mogelijk.
Reputatie 7
Badge +6
@Catlover,

Badgeisers worden in sommige gevallen nog wel geplaatst, maar qua formaat is dat te vergelijken met een boiler en qua werking raden wij altijd een boiler aan.
Ja maar Eneco zegt standaard ( bij ons was er al een badgeiser aanwezig en dat wisten ze) dat er geen geisers geplaatst meer worden.
En een boiler daarmee was niet de grootte hier het probleem maar dan moest er een water afvoer over mijn aanrecht komen, een nieuwe groep in de stoppenkast bij komen en mijn aanrecht blad daar moest in geboord worden,
Maar Eneco bleef maar zeggen dat een geiser niet meer geplaatst werd pas nadat er een adviseur hier geweest was kregen we hier een nieuwe geiser, plus de monteurs hadden voor die tijd al aangegeven dat een boiler niet handig was ivm het slopen van mijn halve ( nieuwe) aanrecht blad.
Reputatie 4
Badge +4
Ja maar Eneco zegt standaard ( bij ons was er al een badgeiser aanwezig en dat wisten ze) dat er geen geisers geplaatst meer worden.
En een boiler daarmee was niet de grootte hier het probleem maar dan moest er een water afvoer over mijn aanrecht komen, een nieuwe groep in de stoppenkast bij komen en mijn aanrecht blad daar moest in geboord worden,
Maar Eneco bleef maar zeggen dat een geiser niet meer geplaatst werd pas nadat er een adviseur hier geweest was kregen we hier een nieuwe geiser, plus de monteurs hadden voor die tijd al aangegeven dat een boiler niet handig was ivm het slopen van mijn halve ( nieuwe) aanrecht blad.

Dan hoop ik wel dat de (bad)geiser aangesloten is op en rookgasafvoer! Indien het een afvoerloze geiser is, adviseer ik je om in de ruimte waar deze hangt een koolmonoxidemelder te hangen. Niet vlakbij de geiser ( want dan gaat ie steeds af, maar wel in dezelfde ruimte)! Het is sowieso een goed idee om in de ruimte waar een verbrandingstoestel hangt een co-melder te plaatsen.

Volgens mij mag een badgeiser niet zonder rookgasafvoer geïnstalleerd worden.

Zorg ook voor voldoende ventilatie/toevoerlucht d.m.v. een rooster of open klapraam.

ppj
De oude zat ook al aangesloten op een rookgasafvoer en deze ook.
En een koolmonoxide melder en brandmelders hangen hier ook allang.
Nou het volgende is gebeurd woningbouw opzichter langs geweest aangezien ik werd gebeld door Eneco over het plaatsen van een alternatief een Aqua Safe.

De medewerker vertelde dat er bepaalde zaken aanwezig moeten zijn, maar wat mij weerhield is, dat er 290 euro installatiekosten betaald moeten worden er komt ook nog 95 euro bij om de situatie in te schatten. En er kan evt kosten komen leiding werk etc.

Dat komt dan voor mijn rekening, heb de woningbouw het uitgelegd .

Nu heeft het een andere wending gekregen ondanks de slechte staat laat ik de geiser oplappen heb het huurbarrel overgenomen met een onderhoudscontract nou dan zal ik zeggen succes.

Wat is dat bij mijn broer in het zuiden toch anders die vroeg een totaal contract alles zat daar in ook de installatie kosten en onderhoud voor een laag bedrag per maand.
Ze hebben mij wel gewaarschuwd voor wurg contracten.

Ga binnenkort mij verdiepen welke leveranciers dit wel hebben.

Voor zover iedereen bedankt die gereageerd heeft.
De vraag is of die geiser nog op te lappen is, en of het veilig is.
de onderdelen zijn vaak niet meer te krijgen voor de fasto's.
Wij hadden hier een op zich klein mankement maar er waren geen onderdelen meer te krijgen voor de fasto geiser, nu achteraf ben ik blij met de nieuwe (Bosch) geiser, deze wordt veel warmer en lekt niet. (Achteraf deed de fasto het toch niet meer zo best)
Ik hoop serieus dat het snel en veilig want dat is het belangrijkste, opgelost gaat worden voor je.
Reputatie 7
Badge +7
Nou het volgende is gebeurd woningbouw opzichter langs geweest aangezien ik werd gebeld door Eneco over het plaatsen van een alternatief een Aqua Safe.

De medewerker vertelde dat er bepaalde zaken aanwezig moeten zijn, maar wat mij weerhield is, dat er 290 euro installatiekosten betaald moeten worden er komt ook nog 95 euro bij om de situatie in te schatten. En er kan evt kosten komen leiding werk etc.

Dat komt dan voor mijn rekening, heb de woningbouw het uitgelegd .

Nu heeft het een andere wending gekregen ondanks de slechte staat laat ik de geiser oplappen heb het huurbarrel overgenomen met een onderhoudscontract nou dan zal ik zeggen succes.

Wat is dat bij mijn broer in het zuiden toch anders die vroeg een totaal contract alles zat daar in ook de installatie kosten en onderhoud voor een laag bedrag per maand.
Ze hebben mij wel gewaarschuwd voor wurg contracten.

Ga binnenkort mij verdiepen welke leveranciers dit wel hebben.

Voor zover iedereen bedankt die gereageerd heeft.

heeft deze woningbouw ( vereniging ?) een huurdersvereniging ?? (wettelijk verplicht)
dan zou ik me daar eens laten zien dit deugd niet
ook bij de klachten commissie van de wbv en huurdersvereniging de zaak voorleggen
een woning huren zonder warmwater voorziening???
zou kunnen maar normaal is het dat er een verwarming en een warmwater voorziening in zit
dat je daar extra huur voor betaald is normaal
maar niet dat je installatie en inschatting,s kosten moet betalen
hier stinkt iets.

mvg,
jan

( lid van een huurders vereniging )
Jvdl dat is hier ook zo, de woningbouw bemoeit zich alleen met verwarming, maar niet met het plaatsen en vervangen van warmwater voorzieningen en de kosten voor het plaatsen van die boiler en/of geiser en alle aanpassingen die daar voor nodig zijn zijn voor kosten van de huurder.

Mijn andere buren hebben nu een kapotte geiser en denken erover er een rechtszaak van te maken, maar de huurdersvereniging geeft hem weinig kans, en met hen komt hij ook niet verder.
Reputatie 7
Badge +7
dan word het tijd om de huurders vereniging naar huis te sturen die zijn er in de eerste plaats voor de huurders !en behoren dit in goed overleg met de wbv op te lossen.
werkt dat niet dan klachten commissie inschakelen
en even zoeken op google waar je nog meer hulp kan krijgen ( woonbond)

wat gebeurd er dan als jij het een en ander op je kosten laat installeren ?
als je gaat verhuizen krijg je dan je investering terug ?
word er een contract op gesteld hier voor ?

ik vind het heel vreemd allemaal .
en dit moet je ook niet nemen.

ga eens naar een rechtswinkel o.i.d.
denk ook dat de rechter het hier niet mee eens is .
er is op internet veel over te vinden

stuur als je wil via een pb aan mij de verhuurders naam eens
of naam van de woningbouw vereniging
kan ik ook eens mee kijken /zoeken
Ik heb je een Pb gestuurd jvdl
Rijswijk Wonen
update: vanochtend aan het klooien geweest om de geiser aan te krijgen.

na 1,5 lucifer doosje brand hij vlam is niet mooi blauw combi geel en iets blauw.

wel gebeld onderhoud afspraak deze komt pas de 17e van deze maand.

wel klopte de sticker op de geiser de laatste onderhoudsbeurt is geweest in 2013.
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb je een Pb gestuurd jvdl

gezien 🙂
Reputatie 7
Badge +7
update: vanochtend aan het klooien geweest om de geiser aan te krijgen.

na 1,5 lucifer doosje brand hij vlam is niet mooi blauw combi geel en iets blauw.

wel gebeld onderhoud afspraak deze komt pas de 17e van deze maand.

wel klopte de sticker op de geiser de laatste onderhoudsbeurt is geweest in 2013.

een geiser moet volgens mij elk jaar schoongemaakt worden (open toestel.)
een oude tandenborstel brander borstelen en een bus perslucht of compressor doet wonderen.
eventueel stofzuiger.

geel is niet goed!!!
blauw met af en toe een klein geel puntje zou beter zijn.
dus weest voorzichtig met die geiser
Goedemorgen,

Ik las het verhaal, Juridisch heb je aan alle voorwaarden gedaan om tot een oplossing te komen.

Nu dat je ook hier duidelijk heb aangegeven dat de verbranding en het aansteken moeilijk gaat, ligt wel de verantwoording bij Eneco.

Als hier ook maar iets gebeurt zoals een ongeluk, brand en noem maar op kan Eneco nog zo stevig in zijn schoenen staan, dit verlies je geheid.

Je zal er maar naast wonen met je kinderen !

Sterkte Robert en mocht ik juridisch iets kunnen betekenen voor jou, dan doe ik dat met alle plezier.

Alles voor de veiligheid.

Mvg

Peter
Heb je een foto van de geiser...vlammen horen een blauw geheel te zijn.
Heb je een foto van de geiser...vlammen horen een blauw geheel te zijn.

Ja die heb ik wel dit was toen de kap er af moest om te kijken of er een sticker aanwezig was.

Hierbij de 3 foto's

Mvg
Nou sorry hoor Eneco !!! maar hier moet u toch echt uw verantwoording nemen als groot bedrijf die veiligheid aanbeveelt ! Mag ik dit gebruiken voor sociale media?
Reputatie 7
Badge +6
@Peter41,

Wat bedoel je precies?
De klant heeft geen onderhoudscontract bij ons, maar wilde de mogelijkheden bekijken.
De geiser is gevaarlijk en we bieden een oplossing om een boiler te plaatsen. Mocht de klant hier niet mee verder willen gaan, dan ligt de verantwoordelijkheid niet bij ons want wij hebben advies gegeven.
Juridisch gezien staan wij hier buiten, maar dat neemt niet weg dat wij ons ook zorgen maken om de situatie.
Reputatie 7
Badge +8
Het lijkt wel een omgekeerde wereld. Waarom zou Eneco verantwoordelijk zijn? Ze denken mee en bieden wat aan. Zou leuk zijn als mijn huis afbrand doordat ik niets laat onderhouden en afgeschreven apparatuur niet zelf vervang.. en dan wijzen naar een ander.

Neem je verantwoordelijkheid en regel het!

En wil je tips, dan staat hier een leger aan forum gebruikers klaar!
Helaas heeft de klant die wel afgesloten, maar aangezien het een ongelofelijke bende is met de administratie en jullie de geiser al 3 jaar niet controleren zegt meer over Eneco dan over deze persoon.

Juridisch sta je heel zwak !

@Peter41,

Wat bedoel je precies?
De klant heeft geen onderhoudscontract bij ons, maar wilde de mogelijkheden bekijken.
De geiser is gevaarlijk en we bieden een oplossing om een boiler te plaatsen. Mocht de klant hier niet mee verder willen gaan, dan ligt de verantwoordelijkheid niet bij ons want wij hebben advies gegeven.
Juridisch gezien staan wij hier buiten, maar dat neemt niet weg dat wij ons ook zorgen maken om de situatie.
Nou nee het is geen omgekeerde wereld, waarom Eneco verantwoordelijk zou zijn. voor het onderhoud en de ongelofelijke zooi met hun Tempus combi. Ik denk gewoon dat je die klant kwijt bent.

En wat is dan de oplossing als er geen adviseur ter plaatse is geweest dat is niet aangeboden ! en de gesprekken zijn opgenomen en ik heb ze mogen luisteren.

Eerst een gesprek met een Willem die meneer op 1700 euro totaal raamt extra groepen aanpassingen etc,

Dan een Aquaplan wat best een goed apparaat is, maar je effe met een honderdje of 6 kosten zit !!!!
terwijl het heel anders kan een boiler is er in soorten en maten maar een normale boiler zou ik daar niet installeren.

Bied de klant een contract aan die niet onder de wurgcontracten valt, plaatsen en installatie inbegrepen tegen een maandelijks tarief. eind goed al goed.

Waarom ik zo'n wijsneus ben? ik ben begonnen bij toen nog een nutsbedrijf / GEB tot 1 jaar terug me pensioen dus ik weet hoe het hoort. En dit is geen uitzondering, anders zal ik even een boekje open doen.

Het lijkt wel een omgekeerde wereld. Waarom zou Eneco verantwoordelijk zijn? Ze denken mee en bieden wat aan. Zou leuk zijn als mijn huis afbrand doordat ik niets laat onderhouden en afgeschreven apparatuur niet zelf vervang.. en dan wijzen naar een ander.

Neem je verantwoordelijkheid en regel het!

En wil je tips, dan staat hier een leger aan forum gebruikers klaar!
Reputatie 7
Badge +7
mijn idee is dat dit een zaak is van de woningbouw vereniging ,
die behoren de aanpassingen te doen en te financieren.
en te zorgen voor een deugdelijke warm tap water voorziening.
natuurlijk kost dat een x bedrag extra per maand (mits het maar redelijk blijft)
en deze kosten kunnen bij de kosten van de blokverwarming (vreemd dat daar geen warm tap water bij zit geinstalleerd)
Reputatie 7
Badge +7
Na wat heen en weer mailen met Rijswijk Wonen
kreeg ik het volgende toegezonden:

Aanpak
In het ondernemingsplan van Rijswijk Wonen staat het bieden van betaalbare en duurzame woningen de komende jaren centraal. Rijswijk Wonen streeft ernaar om uiterlijk eind 2018 alle woningen die momenteel nog een geiser hebben, te voorzien van een individuele warmwatervoorziening zoals een combiketel of een collectief warmwatersysteem.

dus mensen probeer uw geiser nog even 3 jaar aan de praat te houden en goed te onderhouden.

Reageer