Geiser werkt niet meer | Eneco Community
beantwoord

Geiser werkt niet meer

• 2 februari 2016
  • 52 reacties
  • 3274 Bekeken

Goedemiddag allereerst, ik heb de hulp nodig van een Moderator.

Het volgende verhaal zet ik duidelijk neer, Ik heb een woning gehuurd. Het vreemde was dat de geiser van de vorige bewoner er nog hing, nu met het opknappen kwam ik erachter dat het apparaat los zit vol met stickers van 2006 etc 2014 ziet er niet uit en bij het proberen aan te steken werkte het niet.

Ik had al in gedachte van ik bel Eneco en ik ga een geiser huren met onderhoud etc, en dan deze weg.
Ik heb vanmiddag gebeld, ik werd doorverbonden en daar kreeg ik te horen dat Eneco geen geisers meer plaatst.
Over de vraag wat nu?...kwam er een zeer onduidelijk verhaal over hoge kosten een complete grote operatie in mijn 2 kamer flatje. De geiser die er nu hangt is in een openkeuken die grenst aan de woonkamer, in de keuken zit een afzuiging bovenin die het prima doet ook word er geventileerd.

Wat wil ik bereiken, een oplossing zo kan ik daar niet werken. Een cv is geen optie want de flat beschikt over blokverwarming.

Ik kom niet verder hiermee, er is een opdracht gemaakt om de oude weg te halen, en dan???
icon

Beste antwoord door Danielle 3 februari 2016, 08:34

@Robert73,

Balen dat de geiser niet meer werkt! Wel goed dat je ons installatiebedrijf hebt gebeld om te vragen naar de mogelijkheden.
Aangezien de afvoerloze geisers gevaarlijk zijn, plaatsen wij die niet meer. We plaatsen helemaal geen geisers meer en in soortgelijke situaties bieden wij een boiler aan.
Ik heb van mijn collega begrepen dat je gisteren ook al contact hebt gehad via Facebook over hetzelfde onderwerp.

Nu begrijp ik van jou dat er een afspraak staat om de geiser op te halen? En wat heb je zelf in gedachten om het verder op te lossen? Als je de boiler niet via ons wilt regelen, dan hebben wij geen andere opties. Ik ben dan ook benieuwd wat precies je punt is, aangezien we je wel verder hebben geprobeerd te helpen..
Ik verneem het graag!
Bekijk origineel

52 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
is het eerste aanspreek punt dan niet de verhuurder ???
Dat heb ik gedaan deze vertellen dat ik dan maar ergens anders een geiser moet huren of kopen.

Dat is vrij apart want de woningbouw laat in vrijkomende huizen ook moederhaarden vervangen door remeha combi ketels omdat een geiser gevaarlijk is, maar ze adviseren het mij wel aan!

Maar aangezien de geiser niet meer gewenst is in huis, heb je ook een nieuwe oplossing aquaStart en aqua safe dat zijn boilers die op de plaats komen van de geiser. Lastig verhaal daar zit je dan ...
Ik snap niet dat je je tot Eneco wendt.
Je huurt deze woning dus is de verhuurder belast met het verzorgen van warm water in de keuken.
Dus neem contact op en beter nog hoe is de situatie bij de buren??
Er zijn woningen waar jezelf dient te zorgen voor een warmtetoestel.

Vaak genoeg meegemaakt dat in de woning er geen geiser hangt, alleen een aansluitpunt. Vandaar dat je dan kiest of een koop geiser of je huurt er 1. Daarom kom ik bij eneco terecht.
en op uw vraag wat hangt erbij de buren dat is zo'n apparaat
en zo ziet het bij mij eruit heb de geiser vast gemaakt. van de vorige bewoner die ik tegenkwam en zei ze hebben hem niet opgehaald maar wij moesten de sleutels al inleveren.

Daarbij het advies gebruik hem niet hij doet vreemd.
Hoe het bij jou er uit ziet. Had ik al begrepen.
Een afvoerloos warmwatertoestel in die vorm is mi al een tijd verboden.
Ik vermoed dat de buren een boiler hebben hangen?
ja elektrisch

en bij mij is het antiek stukje gebleven een G.E.B. achterplaat
Reputatie 4
Badge +4
Even voor de duidelijkheid: is de Fasto keukengeiser die er nu hangt (jouw) eigendom of is dit een huurgeiser ( en zo ja van wie)?

Je zou kunnen overwegen om een electrische boiler te huren, maar daar moet je wel de ruimte voor hebben en dan in de keuken eventueel een close-in-boiler. Wordt de geiser ook gebruikt voor douchen?

ppj
Nee het is niet mijn eigendom het is een huurtoestel wat gehuurd werd door de vorige bewoner. De geiser is van Eneco.

De geiser werd wel gebruikt voor de douche.
ja elektrisch

en bij mij is het antiek stukje gebleven een G.E.B. achterplaat

Dan wist ik het wel; meteen Eneco vragen het huurcontract te beëindigen; met spoed de geiser laten verwijderen en een keus maken voor een nieuw soort warmwatertoestel.
Ik heb geen huurcontract ! nergens heb ik hier voor getekend of etc. Heb het direct gemeld al in December via Facebook.

Maar mijn vader en moeder zijn het ook zat aan het worden dit speelt al een tijd, ik heb geen vast contract als dit zo blijft dan bedank ik voor Eneco ik kom in tijdsnood. Dit is ook zo gegaan bij de buurman, maar daar kwam wel meteen spoed omdat meneer vertelde dat een melder afging, en hij dacht nou ik zal dat wel even oplossen. Toen lag de geiser uit elkaar.
Ik heb geen huurcontract ! nergens heb ik hier voor getekend of etc. Heb het direct gemeld al in December via Facebook.

Maar mijn vader en moeder zijn het ook zat aan het worden dit speelt al een tijd, ik heb geen vast contract als dit zo blijft dan bedank ik voor Eneco ik kom in tijdsnood. Dit is ook zo gegaan bij de buurman, maar daar kwam wel meteen spoed omdat meneer vertelde dat een melder afging, en hij dacht nou ik zal dat wel even oplossen.

Des te erger dat de eigenaar Eneco dus het toestel laat hangen.
Het kan zijn dat de vorige huurder al de overeenkomst heeft beëindigd en dat die voor eigen kosten de geiser moest laten verwijderen.
Die heeft jou daar mee dus dan opgezadeld.
Ik vind nig steeds dat de verhuurder hier ook blaam treft.
Dat ben ik compleet met u eens.
Dat ben ik compleet met u eens.

Hoe hebben de buren met die mooie boiler dat aangepakt?
Ja apart, daar is er ook 1 blijven hangen de vrouw des huizes was zo slim om de koolmonoxide melder op te hangen en die ging af. En ook dit hoe en nu verder, dat duurde de man te lang en die ging zelf de oorzaak zoeken die had de geiser open gemaakt.

En op mail gevraagd bij welk onderdeel het probleem zou kunnen zijn. Binnen 1 dag stond toen nog tempus op de stoep.
Ja apart, daar is er ook 1 blijven hangen de vrouw des huizes was zo slim om de koolmonoxide melder op te hangen en die ging af. En ook dit hoe en nu verder, dat duurde de man te lang en die ging zelf de oorzaak zoeken die had de geiser open gemaakt.

En op mail gevraagd bij welk onderdeel het probleem zou kunnen zijn. Binnen 1 dag stond toen nog tempus op de stoep.

Tja dat is bekend, vandaar dat die geisers verboden zijn. Behalve als er een eigen afvoer is.
Op je bestaande centrale afbuiging is het verboden die geiser asn te sluiten.
Dat klopt zelfs geen afzuigkap
Maar ik merk dat er geen moderators online/aanwezig zijn.
Klopt, dat is pas moren weer, overdag!
Dat klopt zelfs geen afzuigkap

Die mag wel als je tenminste een re-circulatie kap neemt!
ja maar je mag hem niet gebruiken als afvoer met een buis
ja maar je mag hem niet gebruiken als afvoer met een buis

Uiteraard! Vandaar dat ik re-circulatie schreef!
Dat werkt met een kool-filter.
dichte ventilatie geisers mogen wel geplaatst worden, maar ze zeiden tegen ons ook van niet, dit bleek een fout te zijn, open geisers plaatsen ze niet meer.
Reputatie 7
Badge +6
@Robert73,

Balen dat de geiser niet meer werkt! Wel goed dat je ons installatiebedrijf hebt gebeld om te vragen naar de mogelijkheden.
Aangezien de afvoerloze geisers gevaarlijk zijn, plaatsen wij die niet meer. We plaatsen helemaal geen geisers meer en in soortgelijke situaties bieden wij een boiler aan.
Ik heb van mijn collega begrepen dat je gisteren ook al contact hebt gehad via Facebook over hetzelfde onderwerp.

Nu begrijp ik van jou dat er een afspraak staat om de geiser op te halen? En wat heb je zelf in gedachten om het verder op te lossen? Als je de boiler niet via ons wilt regelen, dan hebben wij geen andere opties. Ik ben dan ook benieuwd wat precies je punt is, aangezien we je wel verder hebben geprobeerd te helpen..
Ik verneem het graag!

Reageer