Even een vraagje over de cv/gasmeter | Eneco Community
beantwoord

Even een vraagje over de cv/gasmeter

• 6 november 2016
  • 7 reacties
  • 431 Bekeken

Reputatie 2
Badge
  • Energiekeling (level 11)
  • 34 reacties
Vorige week is de monteur geweest kon niks vinden en nadat ik het een aantal dagen heb aangekeken ben ik wederom gaan bellen, deed metingen en het gasblok was dus lek

Ik hou zeer regelmatig de standen bij, echter bemerk ik dat de stand nu nog harder gaat als voor het gaslek

Ik heb aan de monteur gevraagd of hij de cv ketel, en dat is een Remeha Selecta zuiniger af wilde stellen, dit omdat ik een vrouw ben en er echt geen verstand van heb

Nu is het gaslek wel weg, eerst sprong de ketel aan om de 9 uur, en nu om de 5 uur, ik denk zoals ik hier vaker lees dat het dan om het tapwater gaat

Ik heb geen slimme meters

De stand loopt wel niet veel op maar om de 5 uur pakt de gasmeter nu wel 53 liter gas, dus de rode cijfertjes gaan om de 5 uur met 53 omhoog

Ik heb tot op heden nog geen gebruik gemaakt van de cv

Wat zouden jullie doen weer bellen of het maar zo laten, zelf instellen kan ik het niet, ik heb zeer en zeer slecht zicht en ben veels te bang dat ik iets verkeerd doe

Voor de monteur deed ik 3 dagen met een kuub gas, nu moet ik uitkijken dat ik er 2 dagen mee haal, en op deze manier gaat mijn gasstand ineens hard

Graag advies wat jullie nu zouden doen

Met een vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Brandje 6 november 2016, 22:09

Als het inderdaad het voorverwarmen tapwater is dan is 53 liter te verwaarlozen.
Als wij met onze zuinige Intergas 10,5 uur overdag stoken, dan gebruiken we nu ongeveer 3 m3.
Dus ik zou zeggen dat je nu zeer zuinig met je gas omgaat.

Twee keer per dag is dus 100 liter, dat kan je 10 dagen dus volhouden voor je 1m3 hebt verbruikt a 60 eurocent.
Bekijk origineel

7 Reacties

Als het inderdaad het voorverwarmen tapwater is dan is 53 liter te verwaarlozen.
Als wij met onze zuinige Intergas 10,5 uur overdag stoken, dan gebruiken we nu ongeveer 3 m3.
Dus ik zou zeggen dat je nu zeer zuinig met je gas omgaat.

Twee keer per dag is dus 100 liter, dat kan je 10 dagen dus volhouden voor je 1m3 hebt verbruikt a 60 eurocent.
Reputatie 2
Badge
Brandje hij pakt 53 liter om de 5 uur, dus zonder stoken, geen cv aan niets, het gaat dan alleen om douche, kort douche, eten doe ik ergens anders, dit omdat ik zelf niet kan koken door m,n zicht, dus ik maak me nu voor niets zorgen om de stand

Hij pakt nu in 24 uur ongeveer 265 liter, dus nee 10 dagen red ik daar niet mee

Dan ben ik gerust dank je wel Brandje🆒
Hoi P.Aalbrecht,

Graag gedaan!

Ja ik begreep het, want je zei: "ik heb de cv nog niet gebruikt".
Ik zou inderdaad heel gerust zijn met dit verbruik; overigens top dat je de standen ook bijhoudt, dat geeft inzicht!
Reputatie 2
Badge
Dank je Brandje je stelt me gerust 🙂
Reputatie 7
Badge +7
beste
@ P. Aalbrecht
let op dat je niet gaat zitten verkleumen , het word winter dus zal ook je gas verbruik gaan oplopen
Reputatie 2
Badge
beste
@ P. Aalbrecht
let op dat je niet gaat zitten verkleumen , het word winter dus zal ook je gas verbruik gaan oplopen

Ja ik let daar op beste jvdl, maar in m,n woning is het nu zonder cv aan nog steeds tussen de 20,5 en 21,5 graden

Ik maakte me alleen zorgen dat die gasmeter OM de 5 uur aansloeg en 53 liter zomaar weg trok en dat 5 a 6x per 24 uur

Wel heel lief dat je zegt, ga niet zitten verkleumen, nee dat doe ik niet vanmiddag komt m,n moedertje van 84 even langs en dan gaat de cv voor de eerste keer aan voor haar :)

Ik vind het wel raar dat ik eerst met gemak 3 dagen haalde met 1m3 en er nu amper 2 dagen mee haal na het afstellen door de monteur, volgens mij heb ik in het boekje gelezen dat eigenlijk de stand op niet 5 uur maar op 7 of 9 uur moet staan, er staat hoe lager de instelling, dus de monteur heeft dat gedaan, hoe sneller je warm water hebt, en volgens mij stond hij eerst om de 7 of 9 uur opwarmen, maar het zal wel goed zijn, aan de situatie is niets veranderd ik doe precies hetzelfde nu, als voor de monteur kwam en hij het veranderd heeft

Ik hoop dat hij met de zomer weer minder hard oploopt, ik snap er nog weinig van, maar met jullie hulp zal het wel goed komen

Dank je wel voor je reactie jvdl
Reputatie 7
Badge +7
graag gedaan:$
en mooi , zeg maar gerust fijn als de temperatuur nu nog tussen de 20,5 en 21,5 graden is
zonder dat de cv verwarming aan is bij je.
hier zit ik vandaag al op bijna 5 m3 gas
je ziet het gasverbruik de afgelopen dagen wegens het kouder worden buiten oplopen
ingestelde cv temperatuur op Toon overdag 21 graden s,avonds 21,5 graden
je moeder zal het zeker waarderen :D

ook het tapwater voorverwarmen kost in de winter als het kouder word meer gas
idem dito het leidingwater word kouder dus kost meer energie om warm gemaakt te worden voor douchen

fijne avond

Reageer