beantwoord

Erg hoog gasverbruik in Toon

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Ik ben net verhuisd en in mijn nieuwe woning is ook Toon geïnstalleerd door een monteur. Ik merk dat het gasverbruik erg hoog is, zelfs als ik de temperatuur laag heb gezet in Toon.

Alleen al gisteren heb ik 10040 liter aan gas verbruikt (€ 7,32). Dit lijkt mij erg hoog? Ik maak me een beetje zorgen om de eindrekening, als dit zo hoog blijft.

Om een voorbeeld te geven: ik heb de temperatuur op 15 graden gezet. In huis was het 17,5 graden. Dus de CV-ketel zou uit moeten gaan. Om 7.35 uur had ik volgens Toon 2,37 m3 gebruikt. Dit was om 8.47 uur al gestegen naar 2,55 m3. Terwijl ik niet eens thuis ben! Hoe kan dit?

Ik hoop dat iemand mij snel een oplossing kan geven! Het zijn koude dagen, dus ik moet de verwarming gebruiken. Maar als ik elke dag 10 euro kwijt ben, kom ik op een maandbedrag van 300 euro aan gas?!?!

Alleen vandaag heb ik al € 2,30 verbruikt aan gas, terwijl ik op mijn werk zit en alles uitstaat.
icon

Beste antwoord door Brandje 27 november 2018, 10:24

Nee hoor, als jij in je profiel je klantnummer hebt opgenomen en de toegang op Aan hebt gezet, zal straks een moderator die jouw topic leest hopelijk dit voor je regelen.

Bekijk origineel

6 Reacties

Speelt bij jou niet het probleem van een nieuwe woning en daardoor bv veel vochtigheid en het zg droogstoken?
Daardoor alleen al wordt er extra meer gas verbruikt.

Als Toon op 15 grd staat afgesteld dat zou je CV geen stookopdracht moeten krijgen.
Je kan vragen aan een moderator op afstand Toon even te controleren.....
Daartoe moet je wel via menu/support de externe klantentoegang even op Aan moeten zetten.
Brandje wrote:

Speelt bij jou niet het probleem van een nieuwe woning en daardoor bv veel vochtigheid en het zg droogstoken?
Daardoor alleen al wordt er extra meer gas verbruikt.

Als Toon op 15 grd staat afgesteld dat zou je CV geen stookopdracht moeten krijgen.
Je kan vragen aan een moderator op afstand Toon even te controleren.....
Daartoe moet je wel via menu/support de externe klantentoegang even op Aan moeten zetten.

De woning is gebouwd in 1958, dus dat zal het niet zijn. Het is wel lang 14 graden in huis geweest i.v.m. de verbouwing. Misschien dat het inderdaad met droogstoken te maken heeft.

Maar wat ik gek vind: mijn gas in m3 loopt elk uur op, terwijl er niks wordt gestookt. Het stook-icoon staat ook al de hele dag uit in de Toon-app. Hoe kan het dan toch oplopen?
Ik kan van alles daarbij bedenken, vandaar mijn advies laat Eneco Toon even op afstand nazien of er toch niet aan warmtevraag vanuit Toon komt.
Brandje wrote:

Ik kan van alles daarbij bedenken, vandaar mijn advies laat Eneco Toon even op afstand nazien of er toch niet aan warmtevraag vanuit Toon komt.

Moet ik daarvoor bellen met Eneco?
Nee hoor, als jij in je profiel je klantnummer hebt opgenomen en de toegang op Aan hebt gezet, zal straks een moderator die jouw topic leest hopelijk dit voor je regelen.
Brandje wrote:

Klantnummer heb ik ingevoerd en ik zal hem straks op 'Aan' zetten, als ik thuis ben. Rond het begin van de middag.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen