Eneco laat Baby in de kou staan! | Eneco Community
vraag

Eneco laat Baby in de kou staan!

• 8 december 2018
  • 5 reacties
  • 380 Bekeken

Eneco laat baby voor de 2de keer in de kou staan!
24-11 hield onze c.v. ketel er in de ochtend mee op.
Wij dachten wat fijn dat er een 24-7 contract op zit. We hebben een baby van iets meer dan een half jaar dus met een warme trui alleen red je het niet! Wij belden met Eneco en er werd aangegeven dat er met c.a. 2 uur een monteur zou komen. Helaas bleek niets minder waar. Toen er na 3 uur nog geen monteur was heb ik nogmaals gebeld! Doodleuk werd er aangegeven dat er geen monteur zou komen aangezien ik de ketel maar even moest bijvullen. Dat was niet volgens afspraak en volgens contract! Eneco wilde dus een Baby in de kou laten zitten! Na heel veel en lang aandringen van zowel mij als mijn vriendin besloot Eneco toch maar iemand te sturen. En wat bleek het probleem was toch een stuk gecompliceerder. De printplaat bleek Defect deze moest gehaald worden elders en een tweede monteur moest komen voor leidingwerk.
Maar uiteindelijk tegen 18.00 (storing was rond 9 uuur gemeld) deed de ketel het. Je zou zeggen eind goed al goed.
Tot vandaag! De ketel geeft weer storingen! In de middag heb ik gebeld en met uw medewerker de stappen doorgenomen. En er werd aangegeven dat wanneer dit niet voldoende zou helpen ik nogmaals moest bellen en dat men een monteur zou sturen! Helaas hielp dit niet afdoende en belde ik Eneco. Na eerst de storing uitgelegd te hebben en aangegeven hoe belangrijk het is om met een baby warm water (zelfs belangrijker dan de verwarming) werd er doodleuk verteld we brengen hiermee niemands gezondheid in gevaar (luister de opname maar na!! -en ontsla deze kerel dan meteen-) Eneco brengt de gezondheid namelijk wel ingevaar van onze baby! Werd ik doorverbonden met zijn leiding gevende. Helaas was bij mij toen het kwaad al geschied, de emotie (aan mijn baby komt niemand, en zeker geen medewerker van de eneco) werd ik boos tegen zijn leiding gevende! Deze verbrak de verbinding. Ik heb toen nogmaals gebeld aangegeven dat ik niet boos had mogen worden. En het probleem nogmaals uitgelegd! Er werd wederom aangegeven dit is geen calamiteit! Wel werd er aangegeven er is sprake van onvolledige verbranding (dit kan zelfs koolstofmonoxide veroorzaken!! En wederom werd er aangegeven dat dit geen gevaar voor de gezondheid mee brengt) luister de opname maar na!
Er is mij te verstaan gegeven dat ik het maar moest accepteren en als ik nu het gesprek niet zou beëindigen dat er dan zelfs zondag geen monteur zou komen maar dat dit maandag zou worden! (hoezo chantage??) Let wel er zit een 24/7 contract op de ketel! En dit is een calamiteit misschien niet in de standaard vorm zoals jullie kennen in de telefoonscripts maar zeker wel als mensen zulke kleine kinderen in huis heeft! M.a.w. Eneco kiest graag de gemakkelijke weg en winstbejag gaat boven gezondheid van baby’s!

Met vriendelijke groet

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@M. van Ouwerkerk

Allereerst mijn excuses, dat je op deze manier te woord bent gestaan, dit is zeker niet de bedoeling.Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent in dit geval, en dat je jouw kind niet zo lang in de kou wil laten zitten. We nemen dit serieus op, ik kaart dit intern aan en kom hier nog bij je op terug. Nu het allerbelangrijkste; is er reeds een monteur geweest en is het probleem opgelost?

Groet,

Folkert
Afgelopen weekend heb ik bovenstaand bericht gepost!
En ik was inderdaad erg boos maar Eneco heeft serieus werk er van gemaakt!
En dat weet ik zeer te waarderen!
Wat mij betreft is de "zaak"hierbij naar tevredenheid afgedaan!
Ik zou zeggen: stoppen met dat onderhoudscontract en maandag een plaatselijk bedrijf contracteren, toch?
En per wanneer heeft de ketel zijn laatste onderhoudsbeurt gehad? Slechte verbranding duit op gebrek aan onderhoud, het kan wel meer koolmonoxide gaan produceren maar een HR ketel is een gesloten ketel, het zou theoretisch niet in huis kunnen komen maar toch beter voorkomen dan genezen. Of is het een open VR ketel?
Brandgevaar is ook zeer mogelijk bij weinig aandacht aan onderhoud, niet alleen CO vergiftiging mogelijkhed en comfort ongemak. Laat het goed na kijken door de Eneco monteur.👍🏼
Reputatie 5
Badge
@M. van Ouwerkerk

Fijn te horen dat alles naar tevredenheid opgelost is en jullie baby kan genieten van de warmte (en jullie ook natuurlijk 😉 )
Als we nog iets voor je kunnen betekenen, dan horen we dat natuurlijk graag.

Groet,
Glenn

Reageer