CV ketel: storingscode 0 | Eneco Community
vraag

CV ketel: storingscode 0

• 15 december 2015
  • 22 reacties
  • 3618 Bekeken

Ik krijg een bericht op Toon ,dat mijn cv-ketel een storing heeft ,storingscode O
Net gekeken Maar op de cv staat C 60 !
Wat moet Ik nu doen ?

22 Reacties

De code op de CV is uiteraard maatgevend.
Wat is je merk en type CV, ik heb laatst een link geplaatst waar je zo kan zien wat er aan de hand is.
Het merk is AGPO FERROLI
Type AGPO HR ECONPAKT 125 C /225 C (HP) /3 (HP)
Hier is de link:

http://www.warmteklacht.nl/storingen.php?merk=15&ketel=163&storing=2112&subcode=0

Overigens kan ik de storingsmelding C60 daar niet terugvinden; dus je installateur contacteren zou ik zeggen.
Oke zal Ik doen !!
Nu heb Ik nog een vraag mijn Toon heeft nog steeds een zwarte achtergrond !
Ik heb het gereset ,en de stekker bij de CV Ketel er 30 secondener uit gehaald
Nu nog steeds een zwart scherm ?
Als Toon in de dimstand staat, dan is de achtergrond zwart.
Andere keuzes zijn er niet!
Kan Ik het ook op een andere stand zetten Dan de dim stand ?
Zoals ik zei andere keuzes zijn er niet!
Na een vooraf ingestelde periode gaat Toon altijd op de dimstand.

Kijk bij menu/instellingen/scherm voor de mogelijkheden.
Slapen of Weg- zwart stand
Thuis of Comfort- Dim stand

C60- (is geen storing) Als er warmtevraag is van de cv-installatie zal het toestel de cv-installatie gaan verwarmen (na het eventueel verwarmen van het voorraadvat).

Voor de "0" moet je de bijlagen even na kijken, en vervolgens in de ketel instellen. Succes!
Vandaar dat ik deze code dus ook niet in m'n link terug vond!
"0" kan ook zijn dat de ketel op Economystand staat en is op Toon vermeld. Geen storing, omdat de ketel niet op storing staat. C60 is normaal, ik zou het veranderen in C55.:)
Dat is de tapwater instelling? en die heb ik ook op 55 staan.
Nee Brandje, C60 is voor cv-aanvoertemperatuur. Bij mij staat ie op 50.
Oké duidelijk! Die staat bij mij ook op 60.
Meer dan voldoende voor deze "warme" buitentemperatuur.
Met 50gr aanvoer 30gr retour hal je het hoogste cv rendement. De beloofde 107% van de HR keurmerk. Voor tapwarmwater boven de 55 is het veiligste.
Als je op je retour 20 grd lager zit dus! Nu het rond de 8 grd 's-nachts zit vind ik 50 grd net iets te koud!

Uiteraard is 60 grd tapwater ook goed, maar de ondergrens is 55 grd en dat levert in de douche een nog iets hoger tapdebiet op!
Met een duo douche kop van Grohe net even lekkerder!
Juist! Zelfs met 60 aanvoer stook je grotendeels binnen de HR rendement. Het is wat ieder prettiger vindt en hoe groot en geïsoleerd het huis is. Maar met 80 is echt geld door de schoorsteen blazen.

Maar met 80 is echt geld door de schoorsteen blazen.

Precies dat is wat ik hier ook altijd probeer te uit te leggen.
Als ik om me heen kijk en hoor dan laten ze allemaal de door de installateur ooit ingestelde 80 grd gewoon staan; zit ook veel onwetendheid bij hoor.......

Maar er zijn CV's waar het niet zo makkelijk in te stellen is; ik heb met m'n Intergas een makkie!
Afgelopen periode 650 m³ verbruikt en als deze winter zo slap blijft ga ik onder de 600 m³ zakken.
Brandje, ik heb ook mijn meterstand afgesloten op 639 m3. Ik mag best trots zijn op een bekende rampzalige ketel dat bij mij met fijne tunen en kleine aanpassingen prima doet zonder gekke storingen sinds 2000 (Radon Maxicom).

Klein gezien in een tussenwoning van de 80's.
Target voor 2016, ook 500 m3.:)
Brandje, ik heb ook mijn meterstand afgesloten op 639 m3. Ik mag best trots zijn op een bekende rampzalige ketel dat bij mij met fijne tunen en kleine aanpassingen prima doet zonder gekke storingen sinds 2000 (Radon Maxicom).

Klein gezien in een tussenwoning van de 80's.
Target voor 2016, ook 500 m3.:)

Dat is een mooi doel!!
Dat zullen wij niet halen met elke dat de CV nu aan.
En ook nog met Aan/Uit schakeling.
Als het weer zo zacht blijft... ja hoor!:)
Het zou ook leuk zijn een terugkoppeling over de AGPO...
Ik denk dat er bij de ts geen storing meer is en via de uitleg weet hij nu toch wat C60 inhoudt.

Reageer