Cv en vloerverwarming | Eneco Community

Cv en vloerverwarming

• 28 januari 2014
  • 18 reacties
  • 4488 Bekeken

Badge
Halloo mensen ,

Ik heb in de badkamer vloerverwarming. maar hij loopt via de CV. dus alleen als de ketel aan is dan doet de vloerverwarming het.  ik heb alle radiatoren verder dicht boven, alleen in de huiskamer staat een grote van 220cm en een kleine van 100 cm en in de hal 150 cm . het is toch wel lekker om de badkamer een beetje op temp te houden maar hoe krijg ik dit voor elkaar als ik snachts de cv uit zet? ik lees op verschillende forums dat je de radiatoren beneden moet dichtdraaien als je gaat slapen en dan de thermosstaat op 18 of 19 kan laten staan. maar als het bijv 21 graden is savonds en ik ga naar bed dan zet ik de thermosstaat op 18 en dan koelt het beneden af en dan gaat de ketel pas weer stoken als het beneden onder de 18 graden wordt nou dat is dus pas om 03:00 uur bijv. en dan is mijn vloer in de badkamer alweer steenkoud en duurt het weer een tijd voor het warm is. 

Ps. er zit een thermosstaat knop op de vloerverwarming. en beneden gewone radiatorknoppen.

Hoe kan je dit nou het beste doen ?

Bedankt alvast voor de tips. 

18 Reacties

Halloo mensen ,

Ik heb in de badkamer vloerverwarming. maar hij loopt via de CV. dus alleen als de ketel aan is dan doet de vloerverwarming het.  ik heb alle radiatoren verder dicht boven, alleen in de huiskamer staat een grote van 220cm en een kleine van 100 cm en in de hal 150 cm . het is toch wel lekker om de badkamer een beetje op temp te houden maar hoe krijg ik dit voor elkaar als ik snachts de cv uit zet? ik lees op verschillende forums dat je de radiatoren beneden moet dichtdraaien als je gaat slapen en dan de thermosstaat op 18 of 19 kan laten staan. maar als het bijv 21 graden is savonds en ik ga naar bed dan zet ik de thermosstaat op 18 en dan koelt het beneden af en dan gaat de ketel pas weer stoken als het beneden onder de 18 graden wordt nou dat is dus pas om 03:00 uur bijv. en dan is mijn vloer in de badkamer alweer steenkoud en duurt het weer een tijd voor het warm is. 

Ps. er zit een thermosstaat knop op de vloerverwarming. en beneden gewone radiatorknoppen.

Hoi Toy,

Juist om de warmte in de badkamer geheel vrij te kunnen regelen heb ik de radiator in de badkamer verwijderd. 
En een electrische badkamerverwarming aan de wand geplaatst. 
Ook voor jou zou dat een aanvullende goedkope manier van verwarmen zijn. 
Wij hebben nog het meeste plezier hiervan in de perioden dat je CV s-morgens niet aanslaat en je toch lekker warm een douche wilt nemen. 
De stroomkosten vallen erg mee, omdat in een badkamer zo'n badkamerventilatorkachel maar zeer beperkt dient te werken. 
Aanschafkosten rond de 100 euries!
Hoi Hans,

Nee dat gaat te ver, maar als je je zo staat af te drogen en buiten is het koud, dan geeft dat een heerlijk gevoel hoor!
En ik stream er een lekker muziekje bij; alleen oppassen dat m'n iphone (voor de bediening met remote he) niet in het bad valt.
Want dan krijg ik buikpijn.
En dit soort verwarming gaat zooooooo snel; effe 2000 en dan over naar 1000, heerlijk.
Reputatie 4
Badge
ik lees op verschillende forums dat je de radiatoren beneden moet dichtdraaien als je gaat slapen en dan de thermosstaat op 18 of 19 kan laten staan. maar als het bijv 21 graden is savonds en ik ga naar bed dan zet ik de thermosstaat op 18 en dan koelt het beneden af en dan gaat de ketel pas weer stoken als het beneden onder de 18 graden wordt 

Je kan de radiatoren beneden wel dicht draaien, maar als daar ook je thermosstaat hangt slaat hij pas aan op de juiste ingestelde temperatuur.  Dus het dichtdraaien heeft geen effect omdat het daar niet warm word, en je thermosstaat niet aan slaat.

Wat je dan wel kan doen vraag ik me ook af, zou het zo even niet weten, maar wie weet zijn hier ook al simpele oplossingen voor?
Reputatie 7
Badge +7
Halloo mensen ,

dan had je electrische vloerverwarming moeten nemen voor de badkamer ,
en met een schakelklok

zorgen dat je cv ruim voor het opstaan gaat verwarmen
dan is je vloer een beetje warm bij het opstaan
niet energie zuinig

andere oplossingen zijn er niet denk ik
tenminste geen energie zuinige
Reputatie 4
Badge
dan had je electrische vloerverwarming moeten nemen voor de badkamer ,
en met een schakelklok

zorgen dat je cv ruim voor het opstaan gaat verwarmen
dan is je vloer een beetje warm bij het opstaan
niet energie zuinig

Maar dan is de rest ook warm, en dat wil hij dus volgens mij nou juist niet hebben. Dus alleen de vloerverwarming in de badkamer moet warm worden.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Toy,

Je radiatoren beneden dichtdraaien lijkt mij een zeer slechte oplossing, en wel om de volgende reden.
Je thermostaat hangt vermoedelijk in de woonkamer, draai je daar de radiatoren dicht zal deze ruimte bij aanslaan niet verwarmd worden.
Je raad het misschien al, je ketel blijft nu voor de badkamer onbeperkt doorstoken, waarbij na een korte tijd er ook geen doorstroming meer is in de badkamer. (het RTL ventiel sluit nl. bij zeg even 40C). Mocht je verder ook boven de radiatoren dicht hebben, zal dit slecht uitpakken voor de ketel en misschien ook voor jullie zelf (slechte of geen doorstroming meer).
Dus beslist niet zo doen.

Ik neem aan dat je in de badkamer de vloerverwarming aangesloten hebt via de retour van de radiator.
Dan zou een zone regeling (zoals de evohome van Honeywell) een uitkomst kunnen bieden, maar is zeker geen goedkope oplossing. maar dan moeter wel een radiator hangen in de badkamer.
Ook zonekleppen (2 zones creëren in huis) kan een mogelijke oplossing bieden, al is deze minder geschikt voor jouw gebruikssituatie.

Het beste zou een elektrische vloerverwarming zijn zoals al eerder aangegeven door Jan(jvdl).

Voor het verwarmen van je vloer zie ik geen ander oplossingen.
Zelf zul je moeten bekijken wat de goedkoopste en meest haalbare oplossing is, en of je hierin wil investeren.
Badge
Bedankt voor de tips allemaal. . De vloerverwarming draait niet via retour. Dus eigenlijk gewoon een radiator.... Naja van mij hoeft vloerverwarming niet maar ik heb ook een vriendin dus dan raad je het al.  Hahha  
Juist, die let op de kosten, maar wil er wel lekker warm bijstaan en nu brrrrrrrrrrr.
Dus zonde om vooraf de CV op te starten alleen voor de vloerverwarming in de badkamer.

Jij bent nu nog een beetje spartaans, wacht maar tot je wat ouder wordt.............
Badge
Als ik over 48 jaar genoeg pensioen heb dan kijk ik niet meer naar de euro's  
Oeiiii 48 jaar, zou er dan nog persioen zijn???
Lekker hoor 's-morgens in zo'n goed voorverwarmde badkamer hoor; fluitend en een muziekje erbij...............

En qua euro's valt het wel mee; het is immers geen hoofdverwarming en staat maar enkele minuten aan.
Badge
Ik ben Kitesurf leraar . Dat is nu pas koud!!!! Haha. Ps. mijn update is binnen ik ga hem straks installeren ????
Reputatie 2
Badge
Halloo mensen ,

@Toy. Je kunt ook je vaste thermostaat vervangen door een draadloze. Je kunt dan de thermostaat in de badkamer zetten als je het daar nodig hebt. Kijk eens naar deze opties. Het is heel simpel eigenlijk. Wij hebben dit ook gedaan vanwege het feit dan wij onze woonkamer verwarmen met een kachel en dan moet daar geen thermostaat tegenover hangen, want dan is het in de rest van het huis ijskoud.

Let wel: dat je daar waar je de thermostaat hebt staan de radiatorknoppen helemaal open draait.
Badge
Ik heb Toon! Die gaat niet draadloos worden 😉 en ook niet weg ....haha
Reputatie 2
Badge
Ik heb Toon! Die gaat niet draadloos worden 😉 en ook niet weg ....haha

Dan kun je toch beter de tip van @brandje uitvoeren: zorg voor een elektrische verwarming. Kost inderdaad niet veel, want gaat maar even aan.
Badge
Ja maar wat zijn dat voor kachels dan heeft iemand een voorbeeld?
Gewoon deze:

http://www.elektrototaalmarkt.nl/p139605/badkamerkachel-ef10-20ti-badkamerkachel-2000w-230v-2-standen-met-tijdklok-60min-.aspx

Gemonteerd tegen de wand; vast op eigen contactdoos verbonden met 230V; vrij van de grond; ik heb met een timer en thermostaat; een wat luxere uitvoering.
En uiteraard toegestaan in de badkamer!!

Heerlijk als ik in m'n badje lig en nog beter als ik er uit kom.
En zoals gezegd helemaal luxe als de CV niet in gebruik is en je toch verwarming in de badkamer zou willen hebben.
In enkele minuten warm, dus voorverwarmen totaal overbodig!
Ik ben Kitesurf leraar . Dat is nu pas koud!!!! Haha. Ps. mijn update is binnen ik ga hem straks installeren ????

Oke, vandaar dat ik zei: spartaans, maar je vriendin???
Die zal de warmte vast wel kunnen waarderen, vooral als het binnen enkele minuten geregeld is!
Badge

Heerlijk als ik in m'n badje lig en nog beter als ik er uit kom.

Wij eisen een foto van deze situatie als bewijs!:o

Reageer