contract geiser opzeggen | Eneco Community
vraag

contract geiser opzeggen

• 6 februari 2019
  • 3 reacties
  • 284 Bekeken

(Beste) Eneco,
Ik woon in een flat, die ik huur van Rhenam de Rhenense Woningstichting. In opdracht van de woningstichting is er in deze flat destijds op advies van Eneco door Rhenam opdracht gegeven voor het plaatsen van huurgeisers, waarvoor de bewoners een huurcontract afsluiten met Eneco.

De geiser werkt niet naar behoren en hij stopt er steeds mee, waarop jullie hem komen aansteken, waarvoor je bij jullie meer moeite moet doen dan vriendelijk verzoeken, met name in de weekenden. Nu is is het zover dat de geiser eigenlijk per keer maar zo'n vijf minuten blijft branden en dan gaat hij weer uit. Van jullie laatste monteur heb ik begrepen, dat jullie deze geiser niet meer kunnen vervangen en dat jullie het probleem niet kunnen verhelpen. (Hij adviseerde mij nota bene om de kap eraf te halen als ik hem niet meer aan de praat kreeg en er een beetje aan te morrelen, hetgeen in verband met brandgevaar mij in het geheel niet wenselijk lijkt).

Kortom ik heb contact opgenomen met Rhenam en die heeft besloten, dat zij de geiser laten demonteren door een installatiebedrijf en deze wordt vervangen door een andere CV installatie, omdat u volgens Rhenam geen andere oplossing heeft voor dit probleem.

U begrijpt ik was, na heel veel ergenis, zeer verheugd , dat het probleem zou worden opgelost.

Maar nee hoor i.p.v. dat u verheugd bent over het feit dat er uiteindelijk een oplossing is, krijg ik glashard te horen van een medewerker van uw klantenservice, dat ik het huurcontract pas kan opzeggen, nadat ik € 100,- heb voldaan voor verwijderings- en afhaalkosten van de defecte geiser, die nota bene al wordt verwijderd door Rhenam, waar u nota bene niets aan hoeft te doen.

Je zou toch denken, dat ik recht heb op restitutie van abonnementsgelden, voor het lange tijd niet werken van de geiser en het langdurig ongemak dat ik heb ondervonden, maar nee Eneco verlangt buitensporig hoge verwijderingskosten, die ook nog eens niet terecht zijn en werd ik zeer onbeleefd behandeld door uw klantenservice medewerker.

U begrijpt, dat ik geenszins van plan ben, om uw belachelijke verwijderingskosten te betalen. Allereerst heb ik geen opdracht gegeven om de geiser ooit te plaatsen en ook niet, om deze te verwijderen, dat heeft Rhenam gedaan, omdat er geen andere oplossing voorhanden is. Wellicht kunt u de factuur voor deze verwijderingskosten naar de Rhenam sturen, maar ik neem aan, dat ook zij niet bereid zijn deze kosten te voldoen.

Ik heb de geiser alleen van u gehuurd en dit huurabonnement wil ik met ingang van 12 februari a.s. opzeggen, omdat de nog nauwelijks werkende geiser op deze datum wordt verwijderd.

Kortom ik ontvang graag bevestiging van stopzetting van het huurabonnement per 12-02-2019, zonder dat daar uw belachelijke verwijderingskosten tegenover staan.

Restitutie abonnementsgelden in het jaar 2018 / 2019 zou fair zijn, maar dit buiten beschouwing gelaten.

Hoogachtend,

Manfred Onderstal

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
@M.E.A. Onderstal

Welkom op het Eneco forum en Wow.... dat is een aardige mond vol van een niet zo beste ervaring 😥. Spijtig dat je onze service als dusdanig hebt ervaren. We streven er namelijk naar om elke klant te allen tijde optimaal te helpen en te voorzien van een oplossing die aansluit bij de situatie.

De reden dat wij €100,- in rekening brengen heeft te maken met de verwijdering- en verwerkingskosten van het toestel. Als je de voorwaarden (artikel 3. Plaatsing en verwijdering) erop naslaat is te lezen dat o.a. de verwijdering van het apparaat door verhuurder op kosten van de huurder zijn en verwijdering door ons dient te geschieden. Kies je als huurder ervoor om de verwijdering door een andere partij te laten verrichten, dan blijven genoemde voorwaarden staan. Hierbij zijn de in rekening gebrachte kosten terecht welke je eventueel, zoals zelf benoemt, kunt verhalen op Rhenam mochten zij overgaan tot verwijderen.

Voor het verwijderen kan ik een afspraak voor je maken op 12-02-2019. Graag hoor ik of je akkoord gaat met deze voorgestelde datum.

Groet, Urgel
Beste Urgel,

Ik heb inmiddels contact gehad met een collega van u en is de kwestie inmiddels door haar opgelost.

Doch dank voor uw antwoord, waar ik het overigens geheel niet mee eens ben.

Met vriendelijke groet,

Manfred Onderstal
Reputatie 7
Badge +2
@M.E.A. Onderstal

Ik kan begrijpen dat je het niet eens bent met mijn antwoord, maar gelukkig is deze kwestie voor je opgelost 🤗. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier met je nieuwe cv-installatie. Dat deze je van veel comfort mag voorzien.

Groet, Urgel

Reageer