Collectief inleveren huurapparaten | Eneco Community
vraag

Collectief inleveren huurapparaten

Badge
Hallo,

De woningbouwvereniging heeft opdracht gegeven om in totaal 140 woningen te verbouwen. Daar waar nodig worden de geisers verwijderd en komt er een combiketel voor in de plaats.
De geisers worden vakkundig gedemonteerd door Feenstra.
Bij opzegging van de huurcontracten hoeven de geisers dus enkel opgehaald te worden. In plaats van dat Eneco op en af rijdt en elke huurder 50 euro moet betalen voor het ophalen van de geiser, lijkt het me handiger, milieuvriendelijker en klantvriendelijker als we de kosten kunnen delen onder de huurders en Eneco een aantal geisers tegelijk komt halen. Zodat 10 huurders bijvoorbeeld 5 euro betalen per persoon en Eneco maar een keer komt voor 10 geisers. Ze zijn allen al professioneel gedemonteerd.

Graag zou ik horen wat ik moet doen om een dergelijk wijze te realiseren.

Vriendelijke groet,
Remco D.

10 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
Hi @Remco D.

Welkom op het forum! Wat fijn dat de geiser vervangen gaat worden voor een combiketel. Hoe dit aangepakt zal worden ligt aan de afspraken die gemaakt zijn tussen de woningbouwvereniging en Eneco. In de meeste gevallen brengen we alleen de verwerkingskosten in rekening. Dat is 50 euro. Tenzij anders afgesproken met de woningbouw.

Groeten Chantal
Badge
Hallo @ChantalS,

Een dergelijke afspraak is niet gemaakt tussen Eneco en de woningbouwvereniging.
Die afspraak wil ik in feite maken. Waar kan ik een dergelijk verzoek indienen?

Gr. Remco
Reputatie 6
Badge +1
@Remco D. Ik raad je aan om contact op te nemen met de woningbouwvereniging. Zij kunnen je verder helpen met je vragen.

Groeten Chantal
Badge
Om een afspraak te maken met Eneco over het ophalen van een aantal geisers moet ik bij mijn woningbouwvereniging zijn ???

Alsof de slager je adviseert naar de bakker te gaan voor een biefstuk.
Reputatie 6
Badge +1
@Remco D. De afspraken met Eneco worden gemaakt via de woningbouwvereniging. Als je een voorstel hebt dan gaat dat via de woningbouw. Zij nemen dan contact op met hun contactpersoon bij Eneco.

Groeten Chantal
Badge
De woningbouw heeft enkel bepaald dat de geisers -die de bewoners afzonderlijk en zonder tussenkomst van hen huren bij Eneco- weg moeten. Alle geisers worden achtergelaten in de gerenoveerde woning zodat de bewoners zelf hun contract met Eneco kunnen opzeggen en de daarvoor door Eneco in rekening te brengen ophaal- en verwijderingskosten van 50 euro kunnen betalen. De woningbouw, in ieder geval de onze, heeft niets te maken met de contracten van de geisers die de bewoners huren. Er is dan ook geen afspraak tussen de woningbouw en Eneco. Zéér waarschijnlijk had ik anders mijn vraag niet gesteld!

Ikzelf huur inmiddels al 22 jaar een geiser (uit 1977!) bij Eneco. Het verbaasde me enorm dat jullie aan het einde van dit contract nog eens 50 euro ophaal- en verwijderingskosten willen ontvangen. Ook als blijkt dat de geiser niet eens hoeft te worden gedemonteerd blijven deze kosten van kracht.
Maar het verbaast me nog het meest dat er niet eens de mogelijkheid is voor klanten van Eneco sowieso een verzoek in te dienen is bij Eneco om potentieel iets te kunnen afspreken. Liever laat Eneco tot 140 van zijn (trouwe) klanten in deze woningen 50 euro betalen per persoon. Wat een service.
Reputatie 4
Badge
@Remco D.

Ik begrijp je uitgangspunt. Wil je je klantnummer toevoegen in je profiel? Dan kijk ik na wat de afspraken en de mogelijkheden zijn.

Groet, Emel
Badge
@Emel Done.
Reputatie 4
Badge
@Remco D.

Ik heb het voor je nagevraagd. Er is een afspraak gemaakt met de Woningbouwvereniging dat de bewoners zelf verantwoordelijk zijn voor het opzeggen en laten ophalen van de toestellen. Dat betekent dat het niet collectief wordt opgehaald. Mocht je hierover nog vragen hebben, kan je contact opnemen met de woningbouwvereniging.

Groet, Emel
Badge
Ik snap die constante verwijzing naar de woningbouw niet. Ik weet dat ik verantwoordelijk ben voor het opzeggen en laten ophalen van die geiser. Ik meen dat dat inmiddels wel duidelijk was.
Juist als verantwoordelijke huurder probeer ik een afspraak te maken met Eneco om samen met andere verantwoordelijke huurders tot een mogelijke overeenkomst te komen. Maar dat kan blijkbaar niet bij Eneco.

Bedankt voor het navragen, @Emel, maar ik kan er feitelijk niets mee.

Gr. Remco.

Reageer