bruin water uit de kranen na 10 seconden weer normaal | Eneco Community
beantwoord

bruin water uit de kranen na 10 seconden weer normaal

• 28 november 2018
  • 3 reacties
  • 265 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 5 reacties
Bij gebruik van de warme water kraan 's ochtends komt er eerst 10 seconden bruin water en daarna normaal van kleur. Het maakt niet uit welke kraan ( beneden in de keuken of boven in de badkamer)
De rest van de dag heb je er gene last van, de volgende ochtend weer wel.
De CV ketel heeft onderhoud via Eneco en wordt jaarlijks onderhouden. Afgelopen oktober laatste onderhoud geweest.
Vanmiddag dit doorgegeven aan Eneco . De medewerker heeft het aangehoord maar zijn computer crashte zodat hij mij niet verder kon helpen. Zou mij terugbellen. Helaas..........niets meer gehoord. Zal hier geen naam neerzetten wil niemand beschadigen omdat mijn probleem hierdoor niet wordt opgelost. Er zijn geen werkzaamheden in de buurt van de waterleiding en de buren hebben er geen last van. Iemand een idee wat het kan zijn?
icon

Beste antwoord door Brandje 10 december 2018, 18:03

Thx Gijs!😄@Gijs W
Fijn dat (mede door het) het forum dat de doorslag gaf, met jouw eeerdere duidelijk omschrijving moest het dit wel zijn.
Veel plezier weer met je nu schone warme water!
Bekijk origineel

3 Reacties

Thx Gijs!😄@Gijs W
Fijn dat (mede door het) het forum dat de doorslag gaf, met jouw eeerdere duidelijk omschrijving moest het dit wel zijn.
Veel plezier weer met je nu schone warme water!
Dag Brandje,
Bedankt voor je advies. Omdat ik niet teruggebeld werd door klantenservice( schandalig!) Heb ik opnieuw gebeld.Kreeg iemand aan de lijn die mijn probleem ging voorleggen aan de supervisor. De supervisor ging het probleem googelen en kwam tot de vakkundige conclusie dat ik de hoofdkraan moest afsluiten en alle kranen moest laten leeglopen en daarna opnieuw doorspoelen. Dat was het antwoord van de "deskundige" Nadat ik heb laten weten dat ikzelf ook kon googelen en een duur onderhoudsabonnement heb afgesloten om bij storing een monteur aan huis te krijgen, werd ik opnieuw in de wacht gezet. Men kon niet zomaar een monteur sturen was het antwoord. Toen heb ik verwezen naar jouw antwoord op dit forum. Opnieuw in de wacht. De supervisor had het even op het forum gelezen en nu mocht er een monteur komen! Vanmorgen is er een nieuwe warm water wisselaar geplaatst en het probleem daarmee opgelost. Resume: dankzij jouw deskundigheid is het probleem opgelost en niet door de ONKUNDE van de supervisor van klantenservice. Ik dank je daar hartelijk voor. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je een abonnement afsluit om bij storing iemand aan huis te krijgen en dat je moet bedelen om een monteur in huis te krijgen als er wat aan de hand is. Wat een incompetente deskundigheid van klantenservice, ik heb er geen andere woorden voor. De monteur daarin tegen was zeer correct, belde nog na om te informeren of het probleem was opgelost. Hulde voor deze man. Wees daar maar zuinig op Eneco.
Omdat het warm water betreft ga ik er van uit dat de warmwater wisselaar in je CV aan het eind van zijn levensduur is.

Kijk hier trekt men dezelfde conclusie:

https://www.klusidee.nl/Forum/tijdelijk-roestbruin-water-t11461.html

Reageer