Brief m.b.t. Boiler | Eneco Community
beantwoord

Brief m.b.t. Boiler

• 5 augustus 2019
  • 3 reacties
  • 257 Bekeken

Beste Eneco,

Ik heb eind juli een brief ontvangen m.b.t. de boiler in mijn huurwoning. Deze boiler heb ik al sinds ik hier woon (4 jaar) en ben er altijd vanuit gegaan dat dit binnen de huur zat opgenomen. Ik heb contact gezocht met mijn verhuurder en deze geeft aan dat ik contact met jullie op moet nemen.

De brief geeft zelf al aan "dit komt misschien als een verassing voor u", maar er wordt geen uitleg gegeven over het feit dat ik gevraagd wordt om nu opeens een huurcontract af te sluiten voor de boiler. Wel wordt er aangegeven dat als ik het contract niet af wil sluiten, ik de boiler op kan laten halen.

Toen ik Eneco hierover belde kreeg ik iemand aan de lijn, die ondanks het feit dat hij niet aan kon geven waarom ik deze brief krijg (ik ben geen klant bij Eneco), toch direct mondeling een contract af wilde sluiten. M.a.w. ik word niet geholpen en er wordt mij geen toelichting gegeven op de situatie m.b.t. de boiler.

Ik hoor graag hoe dit de afgelopen 4 jaar dan geregeld is? Betaalde mijn verhuurder dit en trekt deze zijn handen er vanaf? Ik kan het niet meer volgen.

Dank!
Stan
icon

Beste antwoord door Urgel 5 augustus 2019, 14:25

Hoi @vip3rtje

Welkom op het Eneco forum en begrijpelijk dat je via deze weg op zoek bent naar een antwoord op je vraag aangaande de huurboiler. De boiler is inderdaad eigendom van Eneco en door opschoningsacties in onze administratie komen we er weleens achter dat de huur voor een aantal boilers niet wordt betaald. In jouw situatie kun je dus spreken van een geluk van 4 jaar😅.

Eenmaal we er nu achter zijn gekomen dat je nog niet betaalt voor je huurboiler hebben we je hierover bericht met de opties zoals voorgesteld. Door op de brief te reageren kan je ons kenbaar maken of je, tegen huurkosten, gebruik wil blijven maken van de boiler of dat we de boiler moeten ophalen.

Groet. Urgel
Bekijk origineel

3 Reacties

Hoi Stan,

Zoals zo vaak betreft het hier ongetwijfeld een boiler waarvan Eneco de eigenaar is.
Heb je Eneco Installatie bedrijven al gebeld, die moeten duidelijkheid kunnen verschaffen.
tel 088 895 5000
Reputatie 7
Badge +2
Hoi @vip3rtje

Welkom op het Eneco forum en begrijpelijk dat je via deze weg op zoek bent naar een antwoord op je vraag aangaande de huurboiler. De boiler is inderdaad eigendom van Eneco en door opschoningsacties in onze administratie komen we er weleens achter dat de huur voor een aantal boilers niet wordt betaald. In jouw situatie kun je dus spreken van een geluk van 4 jaar😅.

Eenmaal we er nu achter zijn gekomen dat je nog niet betaalt voor je huurboiler hebben we je hierover bericht met de opties zoals voorgesteld. Door op de brief te reageren kan je ons kenbaar maken of je, tegen huurkosten, gebruik wil blijven maken van de boiler of dat we de boiler moeten ophalen.

Groet. Urgel
Kijk ook als niet Eneco-klant wordt je daar eigenlijk toch weer vrolijk van.
Toch ff gratis 4 jaar plezier gehad van deze boiler, toch?😀

Reageer