Bij een ketel comfort contract alsnog factuur voor onderhoud ? | Eneco Community
vraag

Bij een ketel comfort contract alsnog factuur voor onderhoud ?

• 4 november 2019
  • 7 reacties
  • 142 Bekeken

hoede avond, ik heb wel een fraag,

ik heb een ketel onderhoudskontrakt bij eneco

Jouw onderhoudsabonnement

€ 8,95per maand

€ 107,40per jaar

• 24/7 telefonisch bereikbaar bij storingen
  • Voorrijkosten en arbeidsloon inbegrepen bij onderhoud en storingen
  • Eens in de twee jaar onderhoud door een Eneco-monteur

dus augustus is er een monteur geweest voor onderhoud, en heeft ook 3 beugels geplaatst, die 3 beugels zouden gratis zijn.

nu kreeg ik een rekening van 131,45 

Arbeid = 106 euro

Materiaal 25,45 euro

dus waarvoor is de onderhoudsabonnement dan ? als ik de monteur toch gewoon betalen moet  als deze langs komt ?

natuurlijk had eneco via incasso dit bedraag meteen van de rekening afgeschreven.

dus ik begrijp dit nu niet, daarvoor is toch de onderhoudsabonnement of waar voor worden in mijn geval de 8,95 per maand betaald ?

7 Reacties

Ik vraag mij af of het plaatsen van 3 beugels; vermoedelijk op de afvoer naar het dak; of dat wel valt in het onderhoudscontract…...

Er was een onderhoud gepland, de monteur had alleen gefragt of die ketel goed werkt en had dan alleen de beugels geplaatst, hij had ook gezegd dat de arbeits kosten onder het onderhoudskontrakt valen, en dat de tot drie beugels gratis zullen zijn. En nu 2 maande laater een rekening van meer dan 100 euro. 

Als dit zo werkt bij eneco dan is het kontrakt gewoon opgezegd, warvoor moet ik die dan nog hebben?

Edit: als in verband met de onerhoudskontrakt werkzaamheden geplant worden door eneco die ik ook nog apart betalen moet zonder daarover geïnformeerd te worden, dann hoef ik daarvoor geen 9 euro per maand aftikken, onderhoudskontrakt is opgezegd.

Word ook tijd voor een nuewe leverancier meteen. 

Reputatie 7
Badge +6

@Micha_123 

Welkom op het forum en bedankt voor je bericht. We hebben diverse onderhoudscontracten, niet bij alle onderhoudscontracten zitten materiaalkosten inbegrepen. Bij het contract voor 8.95 worden alleen de arbeidskosten en de voorrijkosten vergoed.

Mochten er toch kosten hiervoor gerekend worden, kun je dan je klantnummer updaten op je profiel? Dan controleren we dit voor je.

Groet,

Folkert

Ik heb het Aangepast, 

De arbeidskosten zijn ook gewoon van mijn rekening afgeschreven. 

Reputatie 7
Badge +6

@Micha_123 

Ik heb net contact gehad met onze installateurs en we zijn het nog aan het onderzoeken. We komen er zo snel mogelijk bij je op terug.

Dus ben ik wel benieuwd.

Reputatie 7
Badge +2

@Micha_123 

De arbeidskosten zijn gecrediteerd. Dit bedrag ontvang je binnen maximaal twee weken op je rekening. Als er nog een bedrag open staat zal dit verrekend worden.

Groeten Chantal 

Reageer