Betaling Huur van apparaat wat ik niet heb | Eneco Community
beantwoord

Betaling Huur van apparaat wat ik niet heb

• 3 februari 2014
  • 6 reacties
  • 535 Bekeken

Ik ben al zeker 4 maanden bezig om dit recht te trekken en krijg geen reactie van Eneco (of Tempus, hoewel dat ook Eneco is geworden).
Ik word van ene naar andere nummer verwezen en op klachten via webformulier (Via tempus) wordt niet gereageerd. 

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen. 

Het probleem is als volgt:
Ik had in mijn oude huis een huur apparaat en toen ik ben verhuisd heb ik eneco mijn nieuwe adres doorgegeven maar niet het huurcontract opgezegd. Ik kwam erachter dat ik het huurcontract nog had omdat ik een CV onderhoudsabo wilde afsluiten en werd gebeld met: "maar mevrouw u heeft een huurapparaat van ons en geen eigen CV" . De dame in kwestie alles uitgelegd en die gaf aan het contract per direct op te zeggen. 

Ik heb ook om bevestiging gevraagd maar ik ontvang niets en zie nog steeds in mijn eneco staan dat ik de huur betaal. Ik weet ondertussen niet meer wat ik moet doen en gezien Tempus nu ook Eneco is hoop ik dat men mij hier kan helpen.
icon

Beste antwoord door Mike 4 februari 2014, 13:21

Hoi Vera,

Het is inmiddels verwerkt! Het teveel betaalde bedrag ontvang je ook weer terug. Via mijn Eneco kun je de nota terugvinden.

Groet,
Mike
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Vera,

Vervelend om te lezen dat je hier al zolang mee bezig bent! Ik begrijp uit je bericht dat je iemand hebt gesproken, die aangaf het contract per direct op te zeggen. Wanneer is dit contact geweest?

Ik hoor het graag van je, zodat ik je verder kan helpen met een oplossing voor deze kwestie :)

Groet,
Mike
Beste Mike,

Ik heb vandaag een mail ontvangen van Hanife Boekholt met daarin een bevestiging erin over dat het contract is beeindigt. 
Het probleem was dat eneco nooit een seintje heeft ontvangen van Tempus en daardoor alles netjes doorliep.
Ik ben nu wel erg benieuwd of ik nu wel een credit ga ontvangen en of Eneco ervan op de hoogte is, gezien het per telefoon als een aantal keren is beloofd.

Groet,
Vera 
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Vera,

Dat is inderdaad het contactpersoon, die ik hierover ook zou benaderen. Ik monitor voorlopig nog even of alles goed verloopt. Zo weten we zeker dat het deze keer wel goed gaat!

Graag licht ik nog toe dat Eneco Installatiebedrijven,voorheen Tempus, ons de informatie voor de facturatie doorgeeft. Wanneer we niet vernemen dat een contract is beëindigd, zetten we de facturatie voort. Wanneer alles rond is, ontvang je natuurlijk het teveel betaalde bedrag weer terug.

Groet,
Mike
Hallo Mike,

Dank voor het meekijken. 

Het mooie is dat Tempus aangeeft dat het niet goed is doorgekomen bij Eneco. Dus ik ben benieuwd of dat nu wel het geval is.

De website van tempus is trouwens niet bereikbaar dus ik kon ook niet bellen en vandaar dat ik het via dit forum heb gedaan. En blijkbaar helpt dat dus gezien ik ook snel na de post een e-mail had 🙂

Groet,
Vera
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Vera,

Het is inmiddels verwerkt! Het teveel betaalde bedrag ontvang je ook weer terug. Via mijn Eneco kun je de nota terugvinden.

Groet,
Mike
dankjewel voor de hulp! 

groet,
Vera 

Reageer