Beëindiging huur boiler kosten | Eneco Community
vraag

Beëindiging huur boiler kosten

Zoals u in de mails, die ik u nogmaals 26 november j.l. naar 3 van uw mailadressen gestuurd heb, administratie en de klantenservice, heb ik tot op heden geen enkel antwoord ontvangen.
Uit wanhoop stuur ik nu dit bericht naar uw forum!
In de mails kunt u lezen, dat u niet blijkt te weten over welke boiler het gaat.
Het telefoonnummer van EnerCen, vermeld op de boiler blijkt niet meer te bestaan.
Ik maak hieruit op, dat u geen contract heeft en eenzijdig nieuwe regels maakt.
Het lijkt mij redelijk, dat u de oude, energieslurpende, afgeschreven boiler kosteloos bij mij ophaalt, zoals u ook bij anderen heeft gedaan!

Aan Eneco,

15 November j.l. heb ik uw mail met bijlage betreffende het opzeggen van de huur van de boiler, ontvangen.
Wij huren die sinds 1990.

Uw vermelding, dat het een boiler Inventum EDR 30 betreft, is onjuist!
We hebben een Inventum type SBCVR 30.

Sinds 17 september j.l. heb ik verschillende keren geprobeerd telefonisch met u te bespreken hoe de huur van de boiler op te zeggen.
Daarop kreeg ik geen antwoord of werd mij beloofd later te reageren, wat niet gebeurde.
Pas toen ik u mailde, kreeg ik een onpersoonlijke brief met antwoordformulier met bedragen,
die u nu blijkt te vragen voor het beëindigen van de huur van een onbekende boiler.

Ik ben verbaasd, dat ik voor de keuze word gesteld of 100 euro "overnamewaarde" en 15 euro verwerkingskosten (115 euro) voor een afgeschreven apparaat
te betalen of 150 euro aan verwijderings- en verwerkingskosten!
Daarmee is duidelijk, dat de waarde van de boiler 0 is!

In alle jaren, dat ik de boiler huur, ben ik nooit over de bedragen ingelicht.
Bij anderen, die de huur van eenzelfde boiler hebben beëindigd en die hebben ingeleverd, is dat zonder kosten gebeurd.

Ik heb contact gehad met de juridische afdeling van de Vereniging Eigen Huis.

Ik vraag u mij per omgaande het contract betreffende de huur van de boiler, toe te sturen.
De afspraak, die gemaakt is tussen partijen is bindend.
Een andere mogelijkheid is de boiler zonder kosten bij mij op te halen.

2 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
@R.M. Slot allereerst mijn excuses voor het uitblijven van antwoorden en uitsluitsel met betrekking tot het beëindigen van het huur boiler contract. Het verdient geen schoonheidsprijs dat hier nog geen reactie op is gekomen vanuit ons zusterbedrijf.

Ik deel jouw klacht met Eneco Installatiebedrijven. Er zal binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je worden gezocht om alle bezwaren en vragen met jou door te nemen. Ook zal het contract erbij worden gezocht.
Badge
Ik wil ook mijn huur opzeggen van een 35 jaar oude boiler en ik moet ook dezelfde 100 euro 'reële overnamewaarde' en 15 euro 'verwerkingskosten' betalen.
Krankzinnig, een elektrische boiler heeft een levensduur van 15 tot 20 jaar.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen