Afmelden boiler | Eneco Community
vraag

Afmelden boiler

• 7 januari 2017
  • 4 reacties
  • 642 Bekeken

Ik probeer mijn boiler af te melden omdat ik ga verhuizen. Dat schijnt niet te kunnen omdat ik sinds vorig jaar een 12-jarig contract afgesloten zou hebben (woon al 33 jaar in een huis met een boiler). Alleen.....ik heb geen contract, nooit ontvangen ook. Ik probeer nu al weken een kopie te krijgen van dat contract om te zien wat er in staat. Nog steeds niet gelukt. Ik heb zelfs een aangetekende brief gestuurd. Ze hebben zelfs niet het fatsoen om daarop te reageren. Ik kan krijg geen contact met de administratie want die hebben geen klantcontact. Na 34 jaar tevreden klant geweest te zijn bij Eneco, ben ik nu zeer ontevreden, boos en diep ongelukkig met de service van Eneco. Hoe moeilijk is het om een contract dat er blijkbaar is naar me toe te sturen? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Wie kan me op weg helpen? Wat kan ik nog doen?

4 Reacties

Gebruik de zoekfunctie even er is genoeg over het boiler-gebeuren geschreven.
Daar vind je ook het telefoonnummer om Eneco Installatiebedrijven te bellen.

Let wel op dat je een boete zal moeten betalen, want er staan dus nog 11 jaren open......
Ik weet dat ik een boete zal moeten betalen. Ik vraag me alleen wel af hoe ik een contract kan hebben getekend waar ik niks vanaf weet en dat ik ook zelf niet in mijn bezit heb. En wat Eneco blijkbaar ook zelf niet heeft, want niet naar me toe kan sturen. Zolang ik niet weet wat er in dat geheimzinnige contract staat kan ik ook geen actie ondernemen. En..... hoe kan ik na 33 jaar gebruik van een boiler ineens vorig jaar een contract voor 12 jaar getekend hebben? ik was toen al op zoek naar nieuwe woonruimte, dus..... zou ik dat nooit getekend hebben. Ik vind het zeer frustrerend dat ze bij Eneco zo traag als...... je weet wel zijn en geen opening van zaken geven
Reputatie 7
Badge +6
@Carin2,

Wat een mysterieuze situatie! Hoe de vork in de steel zit kun je (nogmaals) navragen bij ons installatiebedrijf op telefoonnummer 088-8955000. Dan informeren we verder!
Twee weken geleden heb ik inderdaad gebeld en mij is verteld dat de boiler per 31 januari 2017 afgemeld was en dat alles geregeld was en dat ik me geen zorgen hoefde te maken want het gebeurde wel vaker dat oude(re) contracten niet te vinden waren. Ik opgelucht dat het geregeld was. En ik had daardoor ook geaccepteerd dat er nog steeds geen bewijs aan mij geleverd was dat ik ook daadwerkelijk een contract heb.
Tot mijn verbijstering kreeg ik afgelopen weekend dan toch nog een afmeldformulier met een behoorlijke afkoopregeling (van een contract dat m.i. niet bestaat, want nog steeds niet ontvangen.) Gisteren maar weer eens gebeld met Eneco. Nee ik moest toch echt afbetalen en ja ik kon wel een kopie van het contract krijgen maar dan moest ik toch echt zelf een mail versturen (wat dacht je dat ik de laatste 2 maanden gedaan heb? telefoontjes, mails en aangetekende brief) en het zou dan zeker 4-6 weken duren voor ik het contract zou ontvangen (dat zeiden ze in december ook). Ik ben zo klaar met dit bedrijf. Afgelopen weken 3 x per week gebeld, elke keer iemand anders gesproken en elke keer een ander verhaal. Ik ga echt z.s.m. een andere energieleverancier zoeken. Zo ga je niet om met mensen die al meer dan 30 jaar klant zijn bij je bedrijf.

Reageer