afgesloten onderhoud abonnement cv | Eneco Community

afgesloten onderhoud abonnement cv

• 14 februari 2019
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 7 reacties
CV onderhoud abonnement afgesloten voor € 8,95 p/m. Na 1e gratis inspectie begonnen er storingen op te treden. Inmiddels staat de teller op € 1278. ruim 25% meer dan dat de ketel in 2010 heeft gekost. Volgens het abonnement moet je alleen de onderdelen betalen. Doch Eneco stuurt rekeningen inclusief arbeidsloon en voorrijkosten. Diverse onderdelen zijn vervangen en achteraf bleek het de printplaat te zijn.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Beste @Breuke

Je hebt een basis contract daarbij zijn de voorrijkosten en arbeidsloon niet inbegrepen bij een storing. Wel bij onderhoud. Wat ik ga doen is een verzoek indienen voor het vergoeden van de kosten voor de Bosch ventilator en de drukverschilschakelaar.

Als we een terugkoppeling hebben laten we dit weten.

Groeten Chantal
Beste Chantal,

bij het afsluiten van het contract ben ik doorgegaan op onderstaand item waarin duidelijk staat dat voorrij en arbeid is inbegrepen, hieronder kan je verder met het afsluiten. Dit is dus duidelijk misleidend.
Ik had nooit een contract afgesloten zonder arbeid en voorrijkosten, want die nemen de grootste plaatst in. Voordat je met dit contract verder gaat moet er eerst worden verwezen naar de algemene voorwaarden waarin duidelijk vermeld staat dat het alleen maar gaat om het schoonmaken van de installatie. Ik ben ruim 30 jaar opzichter geweest bij woningcorporatie Woonbron en inmiddels een aantal jaren met pensioen. Ik heb nog contact met mijn oud collega's waaronder cv monteurs, als ik van te voren had geweten dat ik meer moet betalen dan een nieuwe ketel had ik een van deze collega's om hulp gevaagd. Eneco is al meer dan 50 jaar onze energie leverancier en ik zit echt te balen van zo'n hoge rekening. Als ik het ff vlug uitrekent is de ventilator en de dvs samen € 148, doch de onkosten die zijn gemaakt om deze te vervangen zijn ruim € 750. gr Harry de Ruiter

Trouwens, bedankt voor je reactie.

Reageer