250,- boiler ophalen | Eneco Community

250,- boiler ophalen

• 8 januari 2019
  • 21 reacties
  • 552 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 12 reacties
Kost me even 250,- om een boiler op te halen. Ze hoeven hem niet eens te verwijderen. Belachelijk!

21 Reacties

Reputatie 5
Badge +1
@Niedeck

Ik heb je topic samengevoegd met het eerder aangemaakte topic. De klacht ligt bij de verantwoordelijke afdeling en is in behandeling. Er is op dit moment inderdaad sprake van een lange doorlooptijd vanwege de drukte. Excuses hiervoor. Ik stuur een bericht om te vragen of er al meer bekend is en brengen je op de hoogte.

Fijne avond.

Tina
Maar hier niet meer succes.
Ja klopt maar daar reageert niemand op, en ik wil graag geholpen worden
Er liep toch al een topic van je hierover?

https://forum.eneco.nl/geisers-boilers-en-cv-ketels-123/250-boiler-ophalen-20439
Beste Eneco, wij probere jullie al bijna een maand te bereiken, meerdere malen gemaild en gebeld. Tot op heden hebben wij nog steeds geen reactie op onze vraag. Het volgende is wat er speelt. Begin januarie is onze boiler verwijdert door onze huurbaas. Dit omdat wij een nieuwe hr ketel hebben gekregen. Wij hebben Eneco gebelt om te vragen wat de bedoeling is. Netjes kregen wij een mail met hierin de kosten om de boiler eventueel over te nemen. Of om deze op te halen. Ik schrok me kapot. 250,- om de boiler op te halen? Gelijk gebeld met Eneco wat deze kosten inhouden. Toen begon het drama, niemand weet precies wat de kosten inhouden. Iemand vertelde mij overwaarde, de andere medewerker vertelde mij dat dit standaart kosten zijn, weer iemand anders, dit komt door de leeftijd van het apparaat. Na zelf wat zoeken op de website van eneco kwam in de tarievenregeling tegen. Waarin duidelijk staat: Eneco neemt installatie terug in eigendom 50,- Verwijderingsbijdrage: deze kunnen variëren en is afhankelijk van de tijd die de demontage in beslag neemt en het gewicht. Ik ben nogal gefrustreerd dat hier zoveel onduidelijkheid over is. Dit is gewoon wat er op jullie site staat. De boiler is al gedemonteerd dus waarom zou ik hiervoor 200,- moeten betalen. Het is toch niet normaal om 250,- te vragen om alleen maar een boiler op halen. Buiten dat feit om vind ik de service van eneco ontzettend ver te zoeken. Dat wij na bijna een maand nog steeds geen reactie hebben op onze vraag. Niemand van installatie bedrijven is telefonische te spreken en bij de klantenservice wordt je van kasje naar de muur gestuurd. Wanneer krijgen wij een reactie Eneco?
Vandaag maar weer zelf gebeld met installatiebedrijven, aangezien ik nog niks heb vernomen na bij 2 weken. In de mail staat dat we een reactie zouden krijgen binnen 5 werkdagen. Ook hier kan Eneco zich helaas niet aan houden. 3 keer opnieuw het verhaal uitgelegd en niemand die het begrijpt. Krijg ik weer een antwoordt dat het bedrag berekend wordt aan de hand van de leeftijd van de boiler. Begin er echt een beetje moedeloos van te worden. Er wordt ontkent dat er op de website staat dat de kosten variabel zijn. Ze zouden een achterstand hebben met het verwerken van de e-mails, het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik nu huur moet blijven betalen omdat Eneco ze administratie niet op orde heeft. Beste en co wanneer kan dit nou opgelost worden?
@Niedeck

Ik raad je in dit geval aan om te reageren op het bericht dat je hebt ontvangen.

Heb ik gedaan, en dan krijg je als antwoord dat het vreemd is. Onze vraag is nog steeds niet in behandeling genomen.
Reputatie 6
Badge +1
@Niedeck

Ik raad je in dit geval aan om te reageren op het bericht dat je hebt ontvangen.
Helaas nog geen reactie van installatiebedrijven. We hebben wel een reactie ontvangen maar dat was een antwoord op een vraag van een totaal ander persoon en niet bedoelt voor ons. Gaat lekker!
Vandaar dat ik altijd zeg ga in onderhandeling met de Installabedrijven. Dat zegt Chantal dus ook.

Als ze de maximale prijs vragen is het zelfs €300.
Immers de kosten van punt 2 en 3 samen zijn verschuldigd.
Mijn vermoeden is dat ivm geen demontage kosten (punt3) er kennelijk €200 is gevraagd.

Suc6 met de onderhandeling.🤔
Dus je bent €50 verwerkingskosten en een x-bedrag verwijderingskosten; in jouw geval exclusief demontage dus.

Nu dus even de nadere berichten afwachten.
Maar zoals zo vaak hier gemeld ik zou met Eneco Installatiebedrijven in onderhandeling gaan.
Zie het bekende 088 895 5000 nummer.

Ik zie dat laatste heeft Chantal ook net gemeld.

Suc6 met de onderhandeling.

Dat ben ik dus met u eens. 50,- verwerkingskosten en een x bedrag verwijderingskosten. Maar zoals u ziet, Eneco leest zijn eigen tariefregeling zoals ze het graag zelf zien. Maar houden zich niet aan het geen wat echt van toepassing is, en wat er daadwerkelijk staat omschreven
@Niedeck

Wat ik kan aangeven is dat je geen restwaarde betaald als je het toestel laat verwijderen. Het is binnen Eneco bepaald dat de kosten voor het verwijderen ten alle tijden 250 euro zal zijn ongeacht het wel of niet nog moeten demonteren van het toestel.

Mocht je hier officieel een melding van willen maken en hier dieper op in willen gaan, dan kan je een mail sturen naar instalaltiebedrijven@eneco.com

Groeten Chantal

Het is binnen Eneco bepaald dat 250,- een vast bedrag is? Er staat toch heel duidelijk dat de prijs variabel is. Of lezen wij niet hetzelfde?
Dus je bent €50 verwerkingskosten en een x-bedrag verwijderingskosten; in jouw geval exclusief demontage dus.

Nu dus even de nadere berichten afwachten.
Maar zoals zo vaak hier gemeld ik zou met Eneco Installatiebedrijven in onderhandeling gaan.
Zie het bekende 088 895 5000 nummer.

Ik zie dat laatste heeft Chantal ook net gemeld.

Suc6 met de onderhandeling.
Reputatie 6
Badge +1
@Niedeck

Wat ik kan aangeven is dat je geen restwaarde betaald als je het toestel laat verwijderen. Het is binnen Eneco bepaald dat de kosten voor het verwijderen van een boiler of ketel ten alle tijden 250 euro zal zijn ongeacht het wel of niet nog moeten demonteren van het toestel. Voor een geiser is dat 50 euro voor de verwijdering.

Mocht je hier officieel een melding van willen maken en hier dieper op in willen gaan, dan kan je een mail sturen naar installatiebedrijven@eneco.com

Groeten Chantal
Overwaarde betalen voor iets dat ik retour stuur is natuurlijk de omgekeerde wereld. Als de boiler overwaarde zou hebben hoor ik geld te krijgen van Eneco. Zei krijgen immers de boiler terug, die dus nog waarde heeft. Gek als ik overwaarde moet betalen en Eneco de boiler krijgt. Beetje dubbel op.

Wat er in de voorwaarde staat heb ik al eerder vermeld. Hierin staat toch echt dat de verwijderingskosten de kosten zijn die de monteur nodig heeft om het apparaat te demonteren afhankelijk daarvan kan het bedrag variëren tot maximaal 250,- bij mij wordt nu de Maximale vergoeding gevraagd terwijl de monteur niks hoeft te demonteren

Overwaarde zou toch best kunnen?
Je hebt de ouderdom van de boiler hier niet genoemd. 😏
Wat staat er dan snders in de voorwaarde?
Dan kan een moderator straks gericht op je vraag antwoord geven na eventueel overlegd te hebben met backoffice. 🤔
Ik zie alleen maar verschillende antwoorden die nergens op slaan. Het lijkt erop dat Eneco zijn eigen regels bepaald. Dan zijn de verwijderingskosten de kosten die gemaakt zijn om te demonteren, dan zijn het weer de kosten die gemaakt worden om een contract te beëindigen, en aan de telefoon krijg ik te horen dat het de overwaarde is van de boiler die ik moet betalen. Het slaat gewoon nergens op.
Ik verwacht ook gewoon een antwoord wat de kosten nou echt inhouden. Aangezien er in de voorwaarde toch echt iets anders staat, maar niemand bij eneco die zich hier aan houd.
Dat is geen makkelijk antwoord, maar meer het aangeven van de realiteit die Eneco tentoon spreidt😢
Vandaar mijn tip om eens op geisers als trefwoord te zoeken.
Dan krijg je een idee hoe Eneco hier mee omgaat en krijg je ook ideeen hoe dit aan te pakken🤔😏
Je merkt dan ook of het zinvol is om de onderhandeling aan te gaan.
Het is niet anders, dat is wel een erg makkelijk antwoord. U bent met me eens, mag ik hopen. dat een bedrag van 250,- voor alleen het ophalen wel erg hoog is. Als ik de voorwaarde lees zie ik toch echt staan dat de verwijderingsbijdrage maximaal 250,- zijn en dat dit afhankelijk is van de tijd die de monteur nodig heeft om te demonteren. Aangezien dit niet hoeft lijkt het me niet rieeel om de maximale vergoeding hiervoor te vragen.
Tja er is hier op het forum altijd veel misnoegen over deze prijzen.
Het is niet anders; zoek maar eens op geisers.

Reageer