Home

Eneco WarmteWinner®

Toon eerste bericht Verberg eerste bericht
Resultaten 376 tot en met 379 van 379
  • Huibtech

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Huibtech heeft ontvangen van andere leden.

100 megawatt
    Reacties: 77

18 mei 2017, 14:17

Wij stoken de houtkachel in de winter en daarmee winnen we een hoop warmte en besparen we op gas.

De vraag is natuurlijk, hoeveel stroomverbruik kost de warmtewinner... En win je dan nog wel wat?

Gas kost 60 cent per Kuub = 9,7 Kwh energie
    Stroom kost 21 cent per Kwh = € 2,04 per 9,7 Kwh energie

Stroom is dus 3,4x zo duur als gas bij dezelfde energieinhoud.
    trouwe eneco klant, 30 Zonnepanelen, Toon, 5 slimme stekkers en 2 rookmelders
  • Ton van Rijn

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Ton van Rijn heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 482
    Klant aan huis

Klant aan huis

Verkenner

Verkenner

18 mei 2017, 15:00

Gebruik je nu de waardes van de WW?

De WW haalt energie uit afgevoerde lucht en zet deze weer terug in het CV systeem.
    Hiervoor heb je volgens mij toch een andere berekening nodig.
    Toon 07-2014 (3.7.9) 5x slimme stekker, 6x rookmelder, 18x Hue, 7x 265w zonnepanelen. Toon Zon. Fibaro HC2. Innovator. Warmtewinner tester!
  • Mattie

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Mattie heeft ontvangen van andere leden.

1 gigawatt
    Reacties: 136
    Verkenner

Verkenner

Klant aan huis

Klant aan huis

18 mei 2017, 18:55

@Huibtech
    Met een "standaard" electisch kacheltje (met een hele grote weerstand om zo maar te zeggen) klopt je berekening. 1kWh er in = 1kWh er uit. Dit is een COP van 1 (http://www.industrialheatpumps.nl/nl/techniek/cop_warmtepomp/)

Bij een warmtepomp ligt de COP een stuk hoger, ik weet niet in hoeverre Eneco dat al officieel kan communiceren dus laten we voor het gemak even een redelijke COP van 3 nemen.

Dat wil zeggen dat je voor 9,7kWh aan warmte "slechts" 3.3kWh aan stroom nodig hebt. Dit is x 21cent €0,68 dan zit je al akelig dicht bij je gas prijs.

Echter, in plaats van je "warme" lucht het huis uit te blazen (je moet toch ventileren) gebruik je nu de lucht om je warmtepomp "op te warmen", dus dat is nog eens extra winst, je hebt tenslotte al betaald voor die warmte.

Stel dat je dan ook nog eens zonnepanelen hebt, nou ik weer het wel :)

(note: mijn berekening schud ik zo even uit mijn mouw)
  • Ton van Rijn

Je kunt hier zien hoeveel reputatiepunten Ton van Rijn heeft ontvangen van andere leden.

500 megawatt
    Reacties: 482
    Klant aan huis

Klant aan huis

Verkenner

Verkenner

19 mei 2017, 09:00

Dank voor de goede uitleg!!
    Toon 07-2014 (3.7.9) 5x slimme stekker, 6x rookmelder, 18x Hue, 7x 265w zonnepanelen. Toon Zon. Fibaro HC2. Innovator. Warmtewinner tester!

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)