Zekerheid en korting | Eneco Community

Zekerheid en korting

Mijn contract periode loopt inderdaad binnekort af en krijg daarvoor en brief met een aanbod over "Garantieprijs HollandseWind". Wat ik nu mis is een aanbod voor "Garantieprijs Ecostroom en gas". Een aanbod voor beide maakt dat ik een keuze kan maken. Heb nu het gevoel dat de HollandseWind me door de keel wordt geduwd.

Met vriendelijke groet,

Hans.

13 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo Hans,

Het is niet onze insteek om je het gevoel te geven dat we je geen keuze bieden. We hebben bekeken welk contract naar ons idee het beste bij jou past. Dit aanbod hebben we je toegestuurd. Naast HollandseWind bieden we ook andere contracten aan. Voor informatie hierover vraag ik je te bellen met onze medewerkers via het gratis telefoonnummer 0800 – 550 3 550 (maandag t/m vrijdag van 08:00-18:00 uur). Onze medewerkers helpen je graag met een eerlijke prijsvergelijking.

Groet,
Mike
Grappig dat dit wel het duurste contract is. Ecogroen is goedkoper dan Hollandschewind. Daarom dat ik mij in die zin enigszins bekocht ga voelen.
Stuur je een aanbod van beide dan heb ik iets te kiezen en niet zoals nu dat ik het zelf moet uitvinden.

Mvg,

Hans aijtink
Reputatie 4
Badge +1
Beste Hans,

Ik begrijp je gevoel. Graag licht ik je nog toe dat je bij HollandseWind een korting ontvangt. De hoogte van de korting is afhankelijk van de gemiddelde windsnelheid (gemeten in meter per seconde). Deze korting ontvang je niet met een Groenvastcontract. Je bent natuurlijk vrij in je keuze!

Groet,
Mike
Reputatie 3
Badge
Mike? Weet jij of er organisaties zijn onafhanekelijk bekijken wat voor jou het beste is? Vergelijkingsites kijken vaak naar een aantal vaste punten waarop zwe vergelijken maar ieder huishouden heeft zijn eigen manier van verbruik. Mogelijk weet jij of hier organisaties of personen zijn die dit voor een klein bedrag kunnen uitvogelen.

Ik ga niet beweren dat bovenstaande informatie niet kloppend zou zijn, maar Eneco wil ook klanten houden en zullen niet snel zeggen dat ze bij de concurrenct beter af zijn.
Reputatie 3
Badge
Laat ik het zo zeggen... Ik blijf voorlopg bij Eneco omdat ik geen behoefte heb om te SHOPPEN, maar ik weet ook niet of ik bij jullie goed af ben. Mogelijk kan ik naast gebruk van TOON ook besparen door naar andere aanbieder te gaan. Ben trouwens wel tevreden klant alleen dat 0900 nummer is natuurlijk erg belachelijk. en nee komt niet aan met de mogelijkheden tot mailen, forum en dergekijke want bellen vind ik toch het fijnste. 🙂 zie dit een beetje als een knipoog. Het is geen aanval.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jeroen,

Ik begrijp je punt. Zover ik weet zijn er geen partijen die tegen betaling een vergelijking voor je maken. Je komt dan inderdaad gauw uit op de vergelijkingssites die je zelf ook al noemt. Wij zijn van mening dat een klant recht heeft op een eerlijke vergelijking. Daarom vergelijken onze medewerkers de verschillende aanbiedingen samen met onze klanten, op een eerlijke manier. Mocht de aanbieding van een andere energieleverancier financieel gunstiger zijn dan het aanbod van Eneco, melden onze medewerkers dit ook.

Het betaalde nummer zorgt ervoor dat alleen mensen met een echte vraag of klacht bellen. Op deze manier kunnen wij onze klanten sneller en efficiënter helpen dan met een regulier of gratis telefoonnummer, wat vaak tot ongewenst telefoonverkeer leidt. Daarom bereik je ons via een 0900-nummer. Als je het toch vervelend vindt om kosten te maken door ons te bellen, kun je ook een vraag stellen via de website. Het is gebruikelijk dat onze medewerkers je eerst altijd proberen te bellen naar aanleiding van je vraag. Bereiken ze je niet, ontvang je per e-mail een antwoord. Daarnaast kun je in de e-mail ook aangeven dat je graag gebeld wilt worden over je vraag.

Groet,
Mike
Mijn contract Hollandse Wind loopt binnenkort af, ik heb inmiddels een nieuw aanbod ontvangen.
Echter heb ik niet de keus om, zoals voorheen, zelf mijn betalingen te doen maar krijg ik alleen de mogelijkheid om via 'automatische incasso' een nieuw contract af te sluiten.
Wat is hiervan de reden? Ik vind dit nogal klantonvriendelijk. De klant is toch koning?
Reputatie 4
Badge
Hoi Chang,

Bedankt voor je vraag via onze Community. Wij geven er de voorkeur aan om betalingen via automatische incasso te laten verlopen vanuit het oogpunt van duurzaamheid en in alle eerlijkheid ook omdat dit in de regel voor meer tijdige betalingen zorgt (een betaling kan in alle drukte immers wel eens vergeten worden). Maar het is geen vereiste uiteindelijk hoor. Ik adviseer je nu gewoon het contract te accepteren, als het aan je verwachtingen voldoet ten minste, en mij t.z.t. een seintje te geven zodat ik de betaalwijze weer om kan zetten naar acceptgiro. Vind je dat een goed idee?

Groet Martijn
Hoi Chang,

Bedankt voor je vraag via onze Community. Wij geven er de voorkeur aan om betalingen via automatische incasso te laten verlopen vanuit het oogpunt van duurzaamheid en in alle eerlijkheid ook omdat dit in de regel voor meer tijdige betalingen zorgt (een betaling kan in alle drukte immers wel eens vergeten worden). Maar het is geen vereiste uiteindelijk hoor. Ik adviseer je nu gewoon het contract te accepteren, als het aan je verwachtingen voldoet ten minste, en mij t.z.t. een seintje te geven zodat ik de betaalwijze weer om kan zetten naar acceptgiro. Vind je dat een goed idee?

Groet Martijn
Beste Martijn,

Ik heb een keus gemaakt voor wat betreft het contract. Zou je contact met me op willen nemen.
Alvast dank,

vriendelijke groet,
Lia Chang
Reputatie 4
Badge
Beste Chang,

Goed om te lezen 😉 Ik kan echter zelf verder geen contracten voor je in orde maken. Heb je ons via een ander kanaal al laten weten dat je wenst te verlengen? Eventueel kan ik er wel voor zorgen dat er telefonisch contact met je wordt opgenomen. Ik verneem het graag van je.

Groet Martijn
Beste Martijn,

Graag zou ik willen dat er contact met me wordt opgenomen.

Lia Chang
Reputatie 4
Badge
Oké Chang, ik ga ervoor dat je een dezer dagen gebeld wordt door een collega van mij.

Groet Martijn

Reageer