Wat is het daltarief bij Eneco? | Eneco Community
beantwoord

Wat is het daltarief bij Eneco?

• 24 mei 2019
  • 7 reacties
  • 518 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 3 reacties
Wat is het daltarief per kwh bij Eneco Ecostroom? En nee, het staat niet op de website. Voor tarieven wordt je doorverwezen om een contract af te sluiten en die heb ik dus al.
icon

Beste antwoord door Brandje 24 mei 2019, 10:32

Sinds 1-1-2017 heeft Eneco dan ook geen “openbaar” tarievenblad meer.

Je kan dus beter bellen, want bij dubbel tarief wijzigt vermoedelijk ook het vastrecht ( heet tegenwoordig vaste leveringskosten) en het enkel tarief stijgt ook in prijs.
Je moet tegenwoordig wel erg veel stroom in de daluren afnemen of bv een PV hebben eer je voordeel kan behalen.
Door de bank genomen is het daltarief €0,014 goedkoper.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Nou de prijzen zijn voor mij per 1 juni verlaagd
Normaal € 0.22822
Dal € 0.21286

Zijn nog steeds pittige prijzen. verschil ga je echt niet merken..

21 cent normaal
18 cent dal

gas zit op 70 cent per m3

dit heb ik vorige jaar aug afgesloten. Was mooi op tijd aangezien dit jaar de prijzen gingen stijgen 🙂
Reputatie 1
Badge +2
Nou de prijzen zijn voor mij per 1 juni verlaagd
Normaal € 0.22822
Dal € 0.21286
Reputatie 1
Badge +2
Mijn totalen meterstand is dal uren 14260 en normaal is 7182 dus ik denk dat ik met dubbel tarief voordeliger uit ben
Reputatie 1
Badge +2
Vandaar dat ik nog geen vast contract heb genomen , dat was vorige maand afgelopen, dus kan ik op mij gemak even verder kijken
Zo dat zijn pittige prijzen!
Mijn normaal tarief is €0,215; dal tarief is €0,198

Vandaar ook mijn advies aan de ts: “ga bellen met Eneco”
Het kan enorm per huishouden verschillen en dubbel tarief kan zeer ongunstig uitvallen.
Mee speelt bv wat het totale dalverbruik tov het totale verbruik is en of men bv een PV heeft....
Reputatie 1
Badge +2
Mijn tarief is voor normaal € 0,25434
Voor het dal tarief is het € 0,23468
Vaste leverings kosten € 3,96 per maand

Ik heb geen vast contract
Sinds 1-1-2017 heeft Eneco dan ook geen “openbaar” tarievenblad meer.

Je kan dus beter bellen, want bij dubbel tarief wijzigt vermoedelijk ook het vastrecht ( heet tegenwoordig vaste leveringskosten) en het enkel tarief stijgt ook in prijs.
Je moet tegenwoordig wel erg veel stroom in de daluren afnemen of bv een PV hebben eer je voordeel kan behalen.
Door de bank genomen is het daltarief €0,014 goedkoper.

Reageer