Warmtewisselaar/ stadsverwarming | Eneco Community
vraag

Warmtewisselaar/ stadsverwarming

• 25 maart 2013
  • 17 reacties
  • 7307 Bekeken

• Heeft er veel zin in (level 7)
  • 8 reacties
Wie kan mij antwoorden en of uitleggen. 

Sinds enige tijd is er een warmtewisselaar geplaatst in onze meterkast. We hadden altijd stadverwarming en warm en koud tapwater. 
Mijn vraag: "Hoe werkt een warmte wisselaar?"

groet Petra

17 Reacties

Reputatie 3
Badge
Heb je iets aan onderstaande link? Gewoon via Google gevonden. Heb je specifieke vragen stel ze dan gerust. Ik heb er alleen geen verstand van dus dan zou een ander moeten reageren.

https://www.google.nl/search?q=hoe+werkt+een+warmtewisselaar&hl=nl&client=safari&nomo=1&biw=320&bih=416
Reputatie 5
Badge +3
@Pe-es,

Welkom op het forum! Heb je specifieke vragen over de warmte wisselaar of heb je al gevonden wat je zoekt via de link van Jeroen?
Beste Jeroen,

Bedankt voor je reactie maar dat had ik zelf ook al bedacht. 
En ik heb er dus verder niks aan. Maar toch bedankt!
Mijn vraag gaat specifiek over de warmtewisselaar geplaatst door Eneco ipv? de stadsverwarming en warm tapwater.

Hoe werkt het? En wat is de meerwaarde ten opzichte van de stadsverwarming en het warme tapwater zoals de oude situatie was?

(ik wil wel een foto plaatsen maar weet even niet wat daarvoor de handigste manier is 😉

groeten Petra
En hetzelfde antwoord geldt natuurlijk voor Kelly!
Reputatie 3
Badge
Je 2e reactie was wel wat duidelijker maar helaas kan ik je niet helpen. Ik hoop dat Eneco je verder kan helpen. Sorry
Dank je Jeroen, don't be sorry 🙂
Reputatie 5
Badge +3
@Pe-es,
Voorheen waren er 2 aparte aansluitingen voor warmte en warm water. Dit is nu 1 aansluiting geworden, waarbij de warmtewisselaar het koude water verwarmd.