Warmtewisselaar | Eneco Community
vraag

Warmtewisselaar

• 25 maart 2016
  • 3 reacties
  • 973 Bekeken

Ik heb bij de bouw van mijn woning een 'grotere' warmtewisselaar aanschaft, namelijk 10 liter/minuut. Eigenlijk vinden we dit al jaren te weinig voor een nieuwbouwhuis uit 2008 op stadsverwarming. Er komt te weinig water uit de douche, zeker door de weeks in de ochtend, als heel Nesselande onder de douche staat. Wij hebben ook een regendouche die pas goed werkt vanaf 14 liter gemengd per minuut. Hoe kom ik aan meer warm water? Ik heb het zelf gemeten met een stopwatch. Uit de handdouche komt gemengd maar 8 liter warm water per minuut. Het bad komt aan gemengd13
liter/m. Hoe kan ik mijn hoeveelheid warm water gemengd verhogen naar 16a 18 liter per minuut? Kan ik een grotere warmtewisselaar krijgen via Eneco????

3 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hoi bnugteren,

Welkom op de Community! Bij de bouw van een woning maakt de projectontwikkelaar afspraken met Eneco over de te plaatsen warmtapwatercapaciteit. Standaard wordt er een warmtewisselaar in de afleverset geplaatst die 6 of 8 liter warm water per minuut kan leveren, met andere woorden: de warmtapwatercapaciteit is 6 of 8 liter. Het is mogelijk deze capaciteit van de warmtewisselaar te vergroten tot maximaal 10 liter per minuut. Het vergroten van de warmtapwatercapaciteit betreft werkzaamheden die betrekking hebben op de afleverset die eigendom is van Eneco en daarom kunnen deze werkzaamheden alleen door Eneco Warmte en Koude BV uitgevoerd worden.

Warmtapwatercapaciteit bestaande woning
Bij een bestaande woning kan er een offerte worden aangevraagd voor het vergroten van de warmtapwatercapaciteit of het aanvragen van een nieuwe warmtewisselaar via:

www.mijnaansluiting.nl

Voor het vergroten van de warmtapwatercapaciteit worden kosten in rekening gebracht. Deze kosten worden vermeld op de offerte. Nadat de offerte goedgekeurd/getekend is, wordt de opdracht verstrekt en zal een monteur een afspraak maken om de vereiste werkzaamheden uit te voeren

Weet je zo voldoende?

Groet, Audrey
Beste Audrey, ik heb al wel een grotere warmtewisselaar van 10 liter genomen maar wil nog meer
Reputatie 7
Badge +6
@bnugteren

Zoals Audrey al heeft aangegeven kun je dit aanvragen via www.mijnaansluiting.nl , via deze weg wordt er contact met je opgenomen over het vergroten van de capaciteit.

Reageer