Warmtetarieven 2019 | Eneco Community
vraag

Warmtetarieven 2019

• 23 februari 2019
  • 2 reacties
  • 151 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Onlangs de tarieven van Eneco ontvangen voor warmte … met een waardevol statement “… We vinden het belangrijk dat u als warmteklant ervan profiteert dat u al ‘van gas los’ bent … “. Dit beloofd wat. Helaas blijkt dit echter niet bij narekening met de nieuwe tarieven.
Ons verbruik is 55GJ en ik zie dat wij door de verhoging 226 euro per jaar meer gaan betalen, een verhoging van ruim 12%. Hoe ligt dat bij jullie?
Daarnaast moet ik constateren dat wij in 2019 nog steeds meer betalen dan gas. Uitgaande dat 55GJ overeenkomt met 2200m3, zijn de totale kosten inclusief afschrijving ketel en onderhoud nog steeds 71 euro meer per jaar dan gas. Ja we zijn los van gas, dat klopt maar in verre geen beloning daarvoor.

2 Reacties

Ik denk dat een jaarverbruik van 55Gj vrij hoog is.
Gebruik je wel de App Mijn Eneco om bv regelmatig de standen in te voeren; te monitoren, zeg maar en te zien of je daar wellicht wat besparing kan bewerkstelligen.
Ik denk dat je het daar moet zoeken.
Ik vind het verbruik ook aan de hoge kant. Gemiddeld verbruik voor 2/1-kap (mijn woning) is volgens de Eneco jaarafrekening van 2019 43GJ en voor vrijstaand 55GJ. Op drie kamers en zolder staat de verwarming al bijna nooit aan en op de beneden verdieping wordt zeker niet een bovenmatige temperatuur aangehouden 18gr-23gr. Alleen de meterkast lijkt meestal wel een sauna.
Maar het gaat in deze vraag om de kostenstijging ten opzichte van vorig jaar en het verschil met een gasgestookte wooning (2200m3)

Reageer