@Bram010 en @Licorpolo,
Zoals beloofd kom ik hier op terug. Ik heb nagevraagd waarom er verschillende tarieven worden gecommuniceerd.
Eneco heeft met de gemeente Rotterdam een afspraak gemaakt rond de levering van industriële restwarmte. Op de tarieven is conform die afspraak een aanpassing ten opzichte van het standaard tarief van toepassing. Dit geldt voor zowel de vaste als de verbruiksvergoeding.
Deze aanpassing gaat volgens de afspraak in op het moment dat de levering van de industriële restwarmte van start gaat; dit zal op 1 januari 2013 gebeuren. Voor de periode tot 1 januari 2013 heeft Eneco warmte vanuit een andere bron moeten inkopen. Vanaf 1 januari 2013 krijg je 31 jaar lang warmte geleverd tegen het aangepaste tarief zoals vastgelegd in de afspraak.
De levering van de industriële restwarmte heeft ten opzichte van de oorspronkelijke planning vertraging opgelopen, waardoor de communicatie van Eneco met betrekking tot de tarieven achteraf gezien niet handig was. We begrijpen dat dit tot verwarring leidt en bieden hiervoor dan ook onze excuses aan.
Ik hoop dat deze uitleg duidelijk is voor jullie. Als er nog vragen over bestaan, stel ze gerust!
Groet, Kelly
@Licorpolo,
Alle tarieven voor warmte vindt je op hier, op onze website (onder huidige energieprijzen vindt je onderin ook de warmte tarieven van 2009, 2010 enz).
Wat betreft de verschillende tarieven/vastrecht op de nota's van buren, is er sprake van verschillende periodes niet in rekening worden gebracht? Wil je anders via een privé bericht aangeven met welke buren je de jaarnota hebt vergeleken? Dan kunnen we wat beter kijken waar het eventuele verschil vandaan komt.
Ik zie je reactie graag tegemoet!
Groet, Kelly
Nog geen account? Maak een account aan
Vul je e-mailadres in. We sturen een e-mail met instructies om het wachtwoord opnieuw in te stellen.