Warmte Afleverset | Eneco Community

Warmte Afleverset

Beste,

ik heb een vraag over de warmte afleverset in onze woning.

Ik betaal een aardige hoeveelheid geld als huur voor de afleverset.

Wordt er periodiek onderhoud gepleegd?
wat is de levensduur van zn set.
hoe garanderen jullie dat alles naar behoren werkt?

Woning stamt uit '82 en de set zal dus ongeveer 25 jaar oud zijn.

ik hoop dat jullie de vragen kunnen beantwoorden.

Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Daniel Le Noble

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@CapoNoble

Bij warmte worden er preventief warmtemeters, tapwatermeter en batterijen vervangen om een betrouwbare levering te blijven garanderen, wanneer dit gaat gebeuren ontvang je hier een bericht van. Ook worden er regelmatig onderhoudswerkzaamheden aan het warmtenet uitgevoerd, wanneer dit effect heeft op je warmtelevering dan stellen we je hier uiteraard vooraf van op de hoogte. Hoe lang een warmteset meegaat, durf ik je niet te zeggen ik heb deze vraag intern uit gezet en kom hier later op terug.
Goedemorgen Folkert,

Bedankt voor uw heldere reactie.
duidelijk verhaal over de warmtemeter, tapwatermeter en batterijen.
fijn dat dit preventief wordt vervangen om de correcte werking te garanderen.

Wat betreft de levensduur van de warmte afleverset, hoor ik graag wat uw collega's hierover kunnen vertellen.

Met vriendelijke groet,

Daniel
toevallig al iets bekend?
Reputatie 7
Badge +6
@CapoNoble

Helaas heb ik nog geen antwoord ontvangen ik ga er wederom achteraan voor je.
Reputatie 7
Badge +6
@CapoNoble

De warmte-afleverset heeft een verwachte levensduur van gemiddeld 15 jaar. Eventuele storingen aan de warmte-afleverset worden verholpen door Eneco (storingsdek; 0800-0072). Op het moment dat de set niet meer naar behoren werkt, wordt deze door Eneco vervangen, omdat er anders bijvoorbeeld lekkage zou kunnen optreden. Bij een warmteset is geen regulier onderhoud nodig, zoals bijvoorbeeld bij een CV-ketel.
Reputatie 2
Badge +1
Folkert wrote:

@CapoNoble

De warmte-afleverset heeft een verwachte levensduur van gemiddeld 15 jaar. Eventuele storingen aan de warmte-afleverset worden verholpen door Eneco (storingsdek; 0800-0072). Op het moment dat de set niet meer naar behoren werkt, wordt deze door Eneco vervangen, omdat er anders bijvoorbeeld lekkage zou kunnen optreden. Bij een warmteset is geen regulier onderhoud nodig, zoals bijvoorbeeld bij een CV-ketel.

Daar betalen we echter wel voor in die 177 euro. Die 177 euro is namelijk door het "niet duurder dan anders" principe door de overheid vast gelegd, waar jaarlijks onderhoud aan een CV installatie bij in zit.

CapoNoble wrote:

Beste,

ik heb een vraag over de warmte afleverset in onze woning.

Ik betaal een aardige hoeveelheid geld als huur voor de afleverset.

Wordt er periodiek onderhoud gepleegd?
wat is de levensduur van zn set.
hoe garanderen jullie dat alles naar behoren werkt?

Woning stamt uit '82 en de set zal dus ongeveer 25 jaar oud zijn.

ik hoop dat jullie de vragen kunnen beantwoorden.

Bedankt.

Met vriendelijke groet,

Daniel Le Noble

Om die reden bel ik Eneco iedere jaar dat ik of roest zie, of een tikkend geluid hoor of -verzin iets leuks-.
Eneco bepaald van de een op de andere dag dat wij 177 euro extra moeten betalen aan het product. Dan kom je ook maar iedere jaar langs, des noods alleen voor een bak koffie! Ik betaal graag voor zaken die ik ook afneem.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen