Waneer ontvang ik mijn welkomstpremie? | Eneco Community
vraag

Waneer ontvang ik mijn welkomstpremie?

• 8 november 2012
  • 4 reacties
  • 1321 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 0 reacties
Een jaar geleden ben ik overgestapt naar Eneco. Er was toen sprake van een welkomstpremie. Dit jaar contract is afgelopen maar van de Welkomstpremie heb ik niets meer gehoord. Hoe zit dat? 

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Hoi Lynne,

Ik begrijp dat jij een jaarcontract bent aangegaan? Je zou een welkomstpremie krijgen. Op welke manier is dit bevestigd aan je? Ik neem aan dat bij het anmelden je dde voorwaarden hebt gekregen en ook het aanbod voor je welkomstpremie? stond er mogelijk dat dit via de jaarafrekening gecompenseerd zou worden?
Reputatie 4
Badge +1
Beste Lynne,

Klopt, we hebben je inderdaad een welkomstpremie beloofd. Ik zie dat de welkomstpremie van € 160,00 is verrekend op de jaarnota van 13 september 2012.

Groet,
Mike
Beste Lynne, Klopt, we hebben je inderdaad een welkomstpremie beloofd. Ik zie dat de welkomstpremie van € 160,00 is verrekend op de jaarnota van 13 september 2012. Groet, Mike

beste Eneco,
(en ook alle andere energie leveranciers)
ik vind het gedoe met die welkomst- eenmalige- ledenkorting premies (of hoe deze ook worden genoemd)  helemaal niks, het is niet transparant voor klanten en ergens betaal je dit toch weer terug aan de energiemaatschappij via een omweg, (is mislijdend) want een premie van bijv €310 is in mijn geval al 17% van de jaarnota, dat is nogal wat.
vaak krijg je dit achteraf? op zich ook vreemd van Eneco, het lijkt wel of men de klant niet vertrouwd die een dergelijk contract afsluit, of je krijgt het jaar daarop een hoger tarief als je niet op tijd opzegd (als dit nog kan)
Ik vind dat Eneco als bedrijf met enige goede naam hieraan niet moet meedoen, als er dan toch 'gestunt' moet worden met prijzen, gewoon in de tariefstelling doen, dan kom je ook op een zelfde bedrag per jaar uit, en daar gaat het de klanten om, (denk ik)
(ps een oproep, ga niet dezelfde kant op als de banken die jaren geleden hun klanten op een schandelijke wijze hebben misleid via hun financiele producten, waar veel mensen nu nog last van hebben)
vr gr c.j.kooijman
Reputatie 4
Badge +1
Hallo c.j.kooijman,

In veel gevallen, waarin een leverancier een welkomstpremie of eenmalige korting biedt, wordt niet gekeken naar het werkelijke verbruik van een klant. Wanneer je dus weinig energie afneemt, kan een welkomstpremie inderdaad een groot deel van de jaarnota dekken. Voorheen betaalde we welkomstpremies kort na de overstap/ingang contract uit aan onze klanten. Tegenwoordig, net als veel andere energieleveranciers, brengen we de korting in mindering op de jaarnota.

De welkomstpremie wordt gegeven lost van de tarieven die worden afgesproken in het contract. Onze insteek is niet om hogere tarieven vast te stellen waardoor iemand de welkomstpremie weer terugbetaald. We bieden namelijk welkomstpremies aan bij contracten met een scherpe en of vaste prijs. Deze welkomstpremie bieden we, omdat we meegaan met andere leveranciers, die ook welkomstpremies aanbieden op vergelijkingssites.

Ik hoop dat ik je hiermee duidelijk informeer over de welkomstpremie.

Groet,
Mike

Reageer