Waarom is tussentijds doorrekenen warmtegebruik niet mogelijk? | Eneco Community
beantwoord

Waarom is tussentijds doorrekenen warmtegebruik niet mogelijk?

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Ruim een half jaar geleden zijn wij in een appartement gaan wonen met warmtelevering van Eneco. Waarom is het bij warmtelevering, net als bij de elektra en gaslevering, niet mogelijk tussentijds zelf door te rekenen of je maandbedrag nog voldoet. Nu is e.e.a. bij aanvang van het contract bepaald a.d.h.v. historisch verbruik van de vorige bewoners (hele andere gezinssamenstelling) en moeten wij maar hopen dat de 'verrassing' na een jaar verbruik meevalt. Dat is toch niet meer van deze tijd?
icon

Beste antwoord door DeniseMR 24 november 2018, 15:15

Dag @MDP74,

Bedankt voor het doorgeven van de meterstanden.

Aan de hand van deze standen zit je nog netjes op schema. Ik moet er wel bij zeggen dat de winter net begonnen is, dus het verstandig om de vraag eind februari nog eens te stellen. Zo kunnen wij ook op basis van de wat koudere maanden een nieuwe berekening maken.

Groet, Denise

Bekijk origineel

14 Reacties

Als je hier je standen Gj even opgeeft kan een moderator dat als tussendoor service voor je bepalen.
Graag zou ik van een moderator vernemen hoe ik ervoor sta met mijn huidige maandbedrag?

Mijn actuele meterstand op 24/11/18:

Verwarming: 167,99 GJ
Warm tapwater: 6,78 m³ (dit is een nieuwe meter sinds 03/09/18)

Meterstand warm tapwater op oude meter op tijdstip van vervangen (03/09/18): 845,537 m³
Reputatie 7
Badge +4
Dag @MDP74,

Bedankt voor het doorgeven van de meterstanden.

Aan de hand van deze standen zit je nog netjes op schema. Ik moet er wel bij zeggen dat de winter net begonnen is, dus het verstandig om de vraag eind februari nog eens te stellen. Zo kunnen wij ook op basis van de wat koudere maanden een nieuwe berekening maken.

Groet, Denise
Graag zou ik wederom van een moderator vernemen hoe ik ervoor sta met mijn huidige maandbedrag?

Mijn actuele meterstand op 20/02/19:

Verwarming: 179,59 GJ
Warm tapwater: 14,17 m³

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +3
MDP74 wrote:

Graag zou ik wederom van een moderator vernemen hoe ik ervoor sta met mijn huidige maandbedrag?

Mijn actuele meterstand op 20/02/19:

Verwarming: 179,59 GJ
Warm tapwater: 14,17 m³

Alvast bedankt!

Goedemorgen @MDP74,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en voor de laatste 2 voorschotten zou dit 168 euro moeten worden. Wil je dit aanpassen?

Groet, Audrey
Audrey wrote:

Goedemorgen @MDP74,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en voor de laatste 2 voorschotten zou dit 168 euro moeten worden. Wil je dit aanpassen?

Groet, Audrey

Bedankt voor de reactie @Audrey !

Ik betaal al een jaar lang iedere maand €75,- Het gaat dus even om het gemiddelde. Ik begrijp dat ik de afgelopen maanden meer warmte verbruik vanwege de winter, maar moet ik nu gaan bijstellen met in het achterhoofd dat ik alle vorige maanden teveel heb betaald aan voorschotten. M.a.w. kom ik met €75,- / maand nog weg met m'n jaarafrekening?

Wanneer gaat Eneco het eens mogelijk maken zelf je warmteverbuik door te rekenen? Voor elektra kan dit al tijden, maar warmte blijft maar achter...
Reputatie 5
Badge +3
MDP74 wrote:

Audrey wrote:

Goedemorgen @MDP74,

Groet, Audrey

Bedankt voor de reactie Audrey,

Ik betaal al een jaar lang iedere maand €75,- Het gaat dus even om het gemiddelde. Ik begrijp dat ik de afgelopen maanden meer warmte verbruik vanwege de winter, maar moet ik nu gaan bijstellen met in het achterhoofd dat ik alle vorige maanden teveel heb betaald aan voorschotten. M.a.w. kom ik met €75,- / maand nog weg met m'n jaarafrekening?

Wanneer gaat Eneco het eens mogelijk maken zelf je warmteverbuik door te rekenen? Voor elektra kan dit al tijden, maar warmte blijft maar achter...

Bedankt voor je snelle reactie. Bij een herberekening kijken we of je nog goed zit met het termijnbedrag. Dit betekent voor nu dat 75 euro niet voldoende is om een eventuele bijbetaling te voorkomen.

Warmte kun je doorrekenen als je zelf de meterstanden invoert via Mijn Eneco. Werkt deze optie bij jou op dit moment niet?

Groet, Audrey
@Audrey

Ik probeer al tijden dit zelf door te rekenen via de Eneco site, maar ik kan nergens mijn warmtemeterstanden doorgeven.

De enige link die ik zie voor het doorgeven van meterstanden is: https://www.eneco.nl/meterstanden-doorgeven/ maar daar kan ik zonder opnamekenmerk niks invullen.

Is het mogelijk om aan te geven waar ik dit dan zou moeten kunnen doen, want ik zie het niet.
@Audrey of @DeniseMR

Kunnen jullie nog even reageren?
Er is een App Mijn Eneco, daar kan je toch ook de GJ standen invoeren?

@Brandje In die app kan ik niet eens inloggen met m'n Mijn Eneco account. Ik heb wel een slimme meter, maar tussentijds halen ze of niks op of geven mij daar iig geen inzicht in door maandelijks de boel eens door te rekenen. Als ik inlog in Mijn Eneco staat er doodleuk bij heel 2018 "Er is geen data beschikbaar voor de geselecteerde periode. Probeer een andere periode of probeer het later nog eens." De energierapporten zijn ook niet beschikbaar en krijg ik ook niet toegestuurd.
Tja dat is vervelend.
Dan zou dat dus als eerste geregeld moeten worden.
En dan bel je Eneco maar weer een keer en krijg je een vriendelijke meneer aan de telefoon die je eigenlijk met nette woorden verteld dat Eneco een beetje te log is als organisatie en dat hij me ook niet verder kan helpen met mijn probleem. Medewerker Eneco: "Nee meneer ik zie ook geen meterstanden.", "Nee meneer ik weet ook niet waarom u niet kunt inloggen in de app.", "Als u in de app zit kunt u daar chatten met mijn collega's die u kunnen helpen met de app." Ik: "Maar dan moet je wel eerst kunnen inloggen in de app hè, anders is er weinig te chatten...". Gek wordt je ervan.
In een andere reactie zie ik idd dat de inlog op Mijn Eneco geregeld is

https://forum.eneco.nl/mijn-eneco-en-eneco-app-129/inloggen-op-mijn-eneco-lukt-niet-met-juiste-gegevens-16860#post162767

Nu rest dus nog de inlog op de App Mijn Eneco!
Het ontwerp in dit topic gaat er niet over, maar is wel een uitvloeisel van dit topic.
Misschien dat een moderator er nog een keer in wil duiken.
Ik vind dat je daar niet voor zo hoeven te bellen.😳
Dat moet hier ook lukken😉

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen