Vragen over nieuw afgesproken contract | Eneco Community

Vragen over nieuw afgesproken contract

• 16 januari 2013
  • 14 reacties
  • 597 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7
  • Top poster (level 15)
  • 3865 reacties
beste mede forum leden.

na overleg met de klanten service welk contract het voordeligst zou zijn in mijn situatie.
kwamen we uit op Garantieprijs Ecostroom®️ en gas winter 13 tot 01-04-2016.

3-1-2013 een nieuw contract overeen gekomen en daar van ook een mail gehad.

dit zou een lager voorschot op leveren voor mij tussen de 175 en 200 euro volgens de medewerkster.

vandaag 16-1-2013 het contract via mail binnen gehad.
maandbedrag 203 pffft 
dit is dus 3 euro meer tegen over mijn oude maand bedrag van 200 euro

wel de toon aangeschaft dus dat zou die 3 euro meer kunnen zijn.
maar dus niet duidelijk goedkoper dan mijn oude contract.

ben ik nu niet goed voorgelicht door deze medewerkster ??
en heeft ze mij een duurder contract aangesmeerd.

wie o wie kan mij dat vertellen

mondeling dus goedkoper vertellen.
in eerste bevestigings mail geen maand bedrag vermeld.
in 2 de mail, bevestiging termijn bedrag wel dus.

contract 15-01-2013 ingegaan volgens mail.
kan ik als het contract niet duidelijk goedkoper is dan mijn oude contract ,
er nog van af .
neem aan dat mijn 7 dagen bedenk tijd geld vanaf ingang contract (15-01-2013).

mvg,
jan

14 Reacties

Reputatie 3
Badge
Dan moet je natuurlijk niet veel meer verbruiken dan dit jaar. Anders merk je er niets van. Fijn dat het nu duidelijk is geworden.
Reputatie 7
Badge +7
@jvdl,

Ik begreep dat mijn collega je inmiddels heeft gebeld. Is het zo duidelijker voor je?

Groet,
Mike

beste Mike 
klopt een hele poos met je collega Nick aan de telefoon gehangen.
en het een en ander besproken en een mail gehad met uigebreide uitleg over de kosten.
het lijkt er op dat ik iets goedkoper uit ben :) met mijn nieuwe contract.
en externe verhogingen.
we zullen het weten aan,t einde van het jaar bij de nieuwe afrekening.
bedankt voor de info en reactie,s.
mvg,
jan
Reputatie 4
Badge +1
@jvdl,

Ik begreep dat mijn collega je inmiddels heeft gebeld. Is het zo duidelijker voor je?

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge +1
Geen probleem. We bellen je vandaag even op!

Groet,
Mike
Reputatie 7
Badge +7
Hallo jvdl,

Een nieuw contract spreken we altijd af op basis van bepaalde leveringstarieven en voorwaarden, niet op basis van een termijnbedrag. Onze medewerkers kunnen wel een globale berekening maken van het termijnbedrag, aan de hand van de afgesproken tarieven. Als je wilt weten of je met het nieuwe contract inderdaad voordeliger uitkomt, kun je het beste de leveringstarieven met elkaar vergelijken.

Het is niet onze intentie geweest toezeggingen te doen over het termijnbedrag, dat nu anders blijkt te zijn. Mocht je het fijn vinden, nemen we nog even telefonisch contact met je op om de contracten met je door te nemen en je vragen te beantwoorden.

Je kunt overigens binnen de afkoelperiode van 8 werkdagen het contract annuleren. Omdat het contract op 2 januari 2013 is afgesproken, is deze termijn inmiddels verstreken.

Groet,
Mike

goedemorgen mike .

bedankt voor je reactie.
ik zou het fijn vinden als jullie telefonisch contact met mij opnemen.
om het een en ander te verduidelijken.
met vriendelijke groet,
jan
Reputatie 4
Badge +1
Hallo jvdl,

Een nieuw contract spreken we altijd af op basis van bepaalde leveringstarieven en voorwaarden, niet op basis van een termijnbedrag. Onze medewerkers kunnen wel een globale berekening maken van het termijnbedrag, aan de hand van de afgesproken tarieven. Als je wilt weten of je met het nieuwe contract inderdaad voordeliger uitkomt, kun je het beste de leveringstarieven met elkaar vergelijken.

Het is niet onze intentie geweest toezeggingen te doen over het termijnbedrag, dat nu anders blijkt te zijn. Mocht je het fijn vinden, nemen we nog even telefonisch contact met je op om de contracten met je door te nemen en je vragen te beantwoorden.

Je kunt overigens binnen de afkoelperiode van 8 werkdagen het contract annuleren. Omdat het contract op 2 januari 2013 is afgesproken, is deze termijn inmiddels verstreken.

Groet,
Mike
Reputatie 7
Badge +7
Laat je het ons even weten?

komt goed :)
Reputatie 3
Badge
Laat je het ons even weten?
Reputatie 7
Badge +7
In de winter verstook je behoorlijk wat qua procenten ten opzichte van de rest van het jaar. Ik weet niet of eneco bij een nieuw contract ook een andere maand kan gaan gebruiken voor het opmaken van de jaarnota. Mogelijk zoals ik net al zei is dit ergens in het voorjaar. Mocht dat kloppen zoals ik hoop betaal je daarom een hoger termijnbedrag omdat je anders mogelijk moet bijbetalen. Je kan een termijnbedrag altijd wijzigen maar of dat verstandig is???

als jij denkt dat je het moet ontbinden is dat jou keus. Wij kunnen dit niet beslissen maar je weet natuurlijk wel welke prijzen er nu zijn tegenover de prijzen die je had met je oude contract

Is het niet zo dat je bij het aangaan contract 7 dagen bedenktijd hebt en niet pas 7 dagen nadat je contract werkelijk ingegaan is???

ja het laatste vrees ik ook .
mss dat een moderator hier op kan antwoorden.
maar dan moeten ze wel je duidelijk voorlichten bij het aangaan van het contract.
en alle kosten dus het totaal plaatje in de mail vermelden .
zodat je kunt vergelijken.
ik zal zo wie zo eens bellen met eneco.
Reputatie 3
Badge
In de winter verstook je behoorlijk wat qua procenten ten opzichte van de rest van het jaar. Ik weet niet of eneco bij een nieuw contract ook een andere maand kan gaan gebruiken voor het opmaken van de jaarnota. Mogelijk zoals ik net al zei is dit ergens in het voorjaar. Mocht dat kloppen zoals ik hoop betaal je daarom een hoger termijnbedrag omdat je anders mogelijk moet bijbetalen. Je kan een termijnbedrag altijd wijzigen maar of dat verstandig is???

als jij denkt dat je het moet ontbinden is dat jou keus. Wij kunnen dit niet beslissen maar je weet natuurlijk wel welke prijzen er nu zijn tegenover de prijzen die je had met je oude contract

Is het niet zo dat je bij het aangaan contract 7 dagen bedenktijd hebt en niet pas 7 dagen nadat je contract werkelijk ingegaan is???
Reputatie 7
Badge +7
Maandbedrag wil niet zeggen dat je duurder uit bent. Ik betaal 125 pm maar krijg aan het einde van het jaar zon 200 à 300 euro terug omdat ik dit nooit verbruikt heb allemaal.

wanneer ontvang jij normaal de jaarnota? Als dit bv al in april is zou je met een maandbedrag van bijvoorbeeld 100 euro nooit uitkomen aangezien je in de winter meer gebruikt. Wat is het verschil als jij je oude en nieuwe contract naast elkaar legt?

contract via mail ontvangen heel sumier.
niet uitgebreid.
dus vergelijk niet mogelijk.
mvg,
jan
Reputatie 7
Badge +7
Ter aanvulling zal na het opmaken van de jaarnota bv in april een nieuw termijnbedrag weer bepaald worden en dan voor een heel jaar inclusief de zomer en dan valt het lager uit. Maar onthoud dat ik klant bent en niet in je gegevens kan kijken en dus iets roep wat ik niet kan bevestigen.

jaarnota november/december

mvg,
jan
Reputatie 3
Badge
Ter aanvulling zal na het opmaken van de jaarnota bv in april een nieuw termijnbedrag weer bepaald worden en dan voor een heel jaar inclusief de zomer en dan valt het lager uit. Maar onthoud dat ik klant bent en niet in je gegevens kan kijken en dus iets roep wat ik niet kan bevestigen.
Reputatie 3
Badge
Maandbedrag wil niet zeggen dat je duurder uit bent. Ik betaal 125 pm maar krijg aan het einde van het jaar zon 200 à 300 euro terug omdat ik dit nooit verbruikt heb allemaal.

wanneer ontvang jij normaal de jaarnota? Als dit bv al in april is zou je met een maandbedrag van bijvoorbeeld 100 euro nooit uitkomen aangezien je in de winter meer gebruikt. Wat is het verschil als jij je oude en nieuwe contract naast elkaar legt?

Reageer