Verwijderen meters van radiatoren

In mijn huis maak ik gebruik van stadsverwarming van Eneco (in Rotterdam). Hiervoor zit er een slimme meter in de meterkast. Op alle radiatoren zitten daarnaast nog meters die volgens mij niet meer in gebruik zijn.
Kan ik deze verwijderen of dienen deze te blijven zitten (ik wil ze graag verwijderen zodat ik radiatorombouwen kan plaatsen die strak tegen de radiator aanzitten).

7 Reacties

Reputatie 2
Badge +2
Beste A. van Hooydonk,

Goeie vraag. Ik vermoed dat dit geen meters maar thermostaatkranen zijn. Kan je er een foto van maken?

Groet,
Denise
Hallo Denise,

Zie bijgevoegde foto.

Groet,
Arjen
Reputatie 1
Badge +1
Goh, dat zijn oude 🙂 Volgens mij heb je gelijk en zijn het verbruiksmeters.
Hallo Denise,

Zou je kunnen bevestigen dat de meters daadwerkelijk verwijderd kunnen worden? En zo niet, hoe kom ik daarachter?

Groet,
Arjen
Reputatie 4
Badge +6
@A. van Hooydonk

Dit zijn inderdaad verbruiksmeters, deze zijn geen eigendom van Eneco maar van Ista. Wel weet ik dat er tegenwoordig hele andere metertjes gebruikt worden, en ook zie ik dat je inmiddels een warmte meter hebt. Ik ga er van uit dat je ze gewoon kan verwijderen, maar voor de zekerheid plaats ik hieronder de contactgegevens van Ista.
Ista Nederland B.V.
Postbus 179
3100 AD Schiedam
Tel: 010-2455700
Dank voor de reactie Folkert. Contact gehad met Ista; mijn adres is daar niet bekend dus ze konden me niet verder helpen.
Reputatie 4
Badge +6
@A. van Hooydonk

Dan lijkt het mij gene probleem om deze verdampingsmetertjes te verwijderen ze dienen geen enkel doel meer, en wanneer ze daar niet bekend zijn dan heeft dat geen consequenties.

Reageer