Vervangen warmtemeter afleverset | Eneco Community

Vervangen warmtemeter afleverset

• 27 maart 2018
  • 5 reacties
  • 563 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Eneco gaat weer lekker hoor.

Ik krijg een mail dat men onderhoud wil plegen aan de warmteset met een tijdstip (dat natuurlijk niemand thuis is).

Dus ik ben een nummer en denk een nieuwe afspraak te maken... Krijg ik een bandje met twee dagen, dat we gewoon aan het werk zijn.

Op dit moment raak ik al lichtelijk geïrriteerd, blijkbaar is iemand persoonlijk te woord staan te lastig? Dan ga ik ook wat lastiger doen.

Wat willen jullie precies doen? En zonder iemand te spreken sta je voor een dichte deur.

Blijkbaar wil men de meter gaan vervangen... Waarom zo geheimzinnig in de communicatie?

Wat voor meter ga ik krijgen?
Waarom is dat nodig?
Wat schiet ik hier mee op, aangezien ik heel de meterkast moet leeghalen (avond werk) en eventueel vrij nemen hiervoor?
Wat als het niet wordt vervangen?

Voorlopig ga ik net zo communiceren als jullie doen, jullie mogen langskomen op zaterdag 14 april om 9:00 uur. Mocht dat niet kunnen, kunnen jullie mij bellen... Ik zal jullie dan wél persoonlijk te woord staan!

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Goedemorgen @dfrenner,

Dat loopt stroef zeg!
Ik ben gelijk opties nagegaan voor je en tracht inderdaad iemand te laten bellen.
Het bij ons bekende telefoonnummer is nog steeds correct?

Groet, Vincent
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Vincent,

Alleen blijven mijn vragen onbeantwoord...

Waarom?

Ondertussen betalen we evenveel als een hedendaagse CV installatie. Maar een hedendaagse CV is cw4 danwel cw5. Met warmte zitten we nog op het zwaar verouderde cw3.

Aangezien Eneco klanten van warmte horkerig behandelt en op alle mogelijke wijzen zo veel mogelijk geld afhandig maakt, ben ik wat minder tegemoetkomend in de afspraak die Eneco zo nodig wil maken. Je oogst immers wat je zaait...

Van mij hoeft het niet zo nodig vervangen te worden. Ik wil graag eerst wat meer uitleg over waarom, hoe en wat.

En waarom we nog op standaard cw3 zitten...

Vooralsnog ben ik niet van plan om hieraan mee te werken.
Reputatie 6
Badge +2
Dat ging snel, ik krijg zojuist al een terugkoppeling, @dfrenner!
Er word contact opgenomen en de vragen worden beantwoord, tevens word er gekeken naar de opties voor een andere afspraak.

Groet, Vincent
Reputatie 2
Badge +1
Maar waarom moet Brinck daar antwoord op geven? Ik heb toch een contract met Eneco?

Brinck installeert alleen maar nieuwe meters voor Eneco. Ik heb verder weinig met een firma die ik niet ken te maken.

Ik heb een contract met Eneco en wil graag de vragen door Eneco beantwoord zien worden.

Als dat is gebeurd, zal ik een afspraak proberen te maken met Brinck. Maar voorlopig weet ik nog niets, heb ik geen flauw idee wat er in mijn huis geplaatst gaat worden, waarom het überhaupt moet, wat Eneco met de CW3 installatie gaat doen, terwijl we betalen voor CW4/5.

Ik heb nu inderdaad weer mail van Brinck ontvangen, maar ik wacht jullie antwoord eerst af.

Ik heb nu een prima meter, waarbij allerlei randzaken geen invloed op de meting lijken te hebben. Wat mij betreft zit hij prima...

Vooralsnog wacht ik jullie antwoord nog even af, voordat ik een afspraak zal maken.
Reputatie 6
Badge +2
Brinck is onze partner hier in en die zijn geschikt je hier verder mee te helpen en te informeren.
Op mijn verzoek hebben zij contact opgenomen en i verwacht dat je hiermee verder geholpen word.

Groet, Vincent

Reageer