Vernieuwing warmteafleverset i.c.m. bestaande Toon | Eneco Community

Vernieuwing warmteafleverset i.c.m. bestaande Toon

• 19 december 2017
  • 10 reacties
  • 504 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 13 reacties
Afgelopen maand werd ik verrast met een brief van Eneco (en later van Scheer en Foppen Installatietechniek) dat mijn stadswarmte warmteafleverset vervangen moet worden.

Helemaal prima natuurlijk, echter toen ik de afspraak bevestigde heb ik de vraag aan Scheer en Foppen gesteld of zij er rekening mee houden dat ik Eneco Toon gebruik, en of de nieuwe set weer daaraan gekoppeld gaat worden? Dit omdat ik toen ik dit huis kocht nogal wat problemen heb gehad om de Toon werkend te krijgen via Eneco. En aangezien de Toon i.c.m. Stadswarmte na een viertal bezoeken van de monteur eindelijk werkt wil ik dat natuurlijk graag zo houden.

Wat mij verbaasde was dat de beste meneer van S&F doodleuk zei dat hij daar geen uitspraken over kan doen omdat dat een Eneco zaak is.

Vandaar ook mijn vraag hier, kan Eneco mij verzekeren dat er bij het vervangen van de warmteafleverset rekening wordt gehouden met de aansluiting op mijn Toon (het gaat hier dus specifiek om het uitlezen van warmteverbruik. De aansturing gaat via een gemotoriseerde klep in de aanvoerleiding richting de woning NA de afleverset).

Hopelijk kan iemand daar iets nuttigs over zeggen?

10 Reacties

Logisch dat S&F dat niet weet.
Dat is precies zo als bij de Netbeheerder bij energiemeters gas en stroom, ook die weten totaal niets van Toon af.
Het is puur een Eneco aangelegenheid.
De pilot is ivm vele fouten en storingen vele maanden geleden stopgezet.
Nieuwe aansluitingen stadswarmte worden sindsdien niet meer gemaakt.

Dus houdt er maar rekening mee dat er Toon problemen gaan komen......
Brandje, volgens mij begrijp je mijn vraag niet helemaal.

Ik heb nu al stadswarmte.
Ik heb nu al een werkende Toon via Eneco.
Ik krijg van Eneco een nieuwe afleverset, omdat Eneco die na zoveel jaar vervangt.

Het gaat dus niet om een nieuwe aansluiting o.i.d.. Voor mijn gevoel hetzelfde alsof ze de ketel vervangen die gehuurd wordt bij Eneco. Neem aan dat Eneco er dan toch ook rekening mee houdt?
Ik denk dat ik je vraag erg goed begrijp.
Ik schets alleen de situatie.
Er moet dus een monteur van Eneco komen om het weer werkend te krijgen en daar zit dus de crux.

Misschien zit het mee voor je.
Vandaar mijn aankondiging.
Reputatie 7
Badge +6
@StefanG

Ik heb je vraag intern uitgezet. Zodra ik hier een antwoord op ontvang dan laat ik het direct aan je weten.
Reputatie 7
Badge +6
@StefanG

Weet je toevallig al welk merk en type unit er bij je geplaatst wordt? Er hoeven geen problemen te komen mits de nieuwe set een thermostaataansluiting heeft die 24 Volt aan kan.
@Folkert helaas niet, aangezien dit toch echt vanuit Eneco zelf geïnitieerd en uitgevoerd wordt (Scheer en Foppen is alleen maar de uitvoerder van jullie Eneco Warmte project gok ik).

Hopelijk weet Eneco Warmte dit? Gaat om reguliere/periodieke vervanging vanuit Eneco Warmte.
Reputatie 2
Badge +1
Hoe oud is jouw aflever set, dat ze hem vervangen?
Gaan ze nu ook van het zwaar achterhaalde CW3 afstappen? Krijg je nu net als met CV ketels standaard CW4 of CW5!?
@dfrenner geen idee, wonen er pas 2,5 jaar. Volgens mij was de oude set redelijk oud.

@Folkert ze vervangen alleen de wisselaar, maar gebruiken dezelfde meter die erop zit. Daardoor heeft het dus voor Toon ook geen invloed (aangezien die niet schakelt met de warmtewisselaar maar met een gemotoriseerde klep in de aanvoerleiding achter de warmtewisselaar!
Reputatie 5
Badge +2
Hi @StefanG

Folkert is er nu niet, ik ga bij hem na hoe de zaken er voor staan, dan komen we hier op terug!

Groet., Vincent
Hi @VincentN dank je wel voor je aanbod, maar het is dus opgelost (of nouja, zou handig zijn als Scheer en Foppe dit zelf ook zou weten).

De monteur vervangt de wisselaar zonder de meter. En aangezien Toon aan de meter vast zit bleef die dus gewoon doordraaien. De monteur heeft het ook nog eventjes netjes getest en het bleef netjes werken.

Reageer