Verhuizing en aangeboden Garantieprijscontract | Eneco Community

Verhuizing en aangeboden Garantieprijscontract

• 9 december 2012
  • 6 reacties
  • 602 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Ik heb aangeboden gekregen:

Garantieprijs Premium Ecostroom en gas herfst 12 tot 01-01-2016

Leveringsprijzen Garantieprijs premium Ecostroom®️ herfst tot 01-01-2016

Per 1 oktober 2012             Leveringstarief             Energiebelasting*      BTW            Totaal
Normaaltarief per kWh ?            0 ,06264                       0,11400              0,0371         0,2137
Laagtarief per kWh ?                  0,04636                        0,11400                0,0337       0,1940

Leveringsprijzen Garantieprijs premium gas herfst tot 01-01-2016

Per 1 oktober 2012   Leveringstarief   Energiebelasting*        BTW       Totaal per m3
Regio 3, Gasprofiel 1** ? 0,33426          0,16670                 0,10520         0,60616

Beste Eneco,

Begin dit jaar ben ik verhuisd.

Een aantal zaken gingen niet lekker.

1. Meter standen via internet kwamen allemaal goed door op enkele na. (bleek achteraf)
2. Er ging intern wat mis met de verwerking van verhuizing mbt  klantnummers
3. Het heeft 6 belletjes en 5 maanden (namen noteren van mensen) geduurd voordat mijn eindnota aangepast werd.
(dit omdat enkele meterstanden niet was doorgekomen en Eneco zelf ging schatten, helaas werd dit dus niet pro-actief gecommuniceerd)

Daarnaast had ik een stadsverwarmingcontract. Nu ging ik over naar gas. Er is mij een 5jarig-gas contract aangeboden ivm 'het stijgen van de gasprijs'!
Nu zie ik overal op forum, tot maanden terug, dat Eneco mensen zeggen dat de gasprijs gaat dalen. 

Dan voel ik me wel een beetje in het ootje genomen. Wil ik het nog niet eens hebben over het feit dat het bovenstaande 'speciale' premium mij niet eens is aangeboden als trouwe Eneco-klant zijnde.

Nu loopt mijn stroomcontract ook af per 1-1-2013.

Ben nu zaken aan het vergelijken met diverse partijen en ook collectief inkopers  zoals Consumentenbond, VVE. 
Als Eneco met bovenstaande aanbieding naar mij komt bestaat er een kans dat ik Eneco niet zal verlaten.

Hoor graag van jullie.

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo Zuunig,

Bedankt voor je terugkoppeling. Fijn dat het nu inmiddels toch naar wens is opgelost!
@Zuunig,

Heeft mijn collega gisteren contact met je opgenomen? Hoe is het gesprek verlopen?

Er is gebeld en we zijn er uit. Qua stroom ga ik nu over op het 'Premium contract Ecostroom zoals hieronder vermeld.

Goed gesprek en netjes gehandeld. Alleen jammer dat ik hiervoor eerst naar een forum toe moest voordat er actie kwam.:o
Reputatie 5
Badge +3
@Zuunig,

Heeft mijn collega gisteren contact met je opgenomen? Hoe is het gesprek verlopen?
Reputatie 5
Badge +3
Hallo Zuunig,

Ik heet je eerst graag van harte welkom op ons forum. Een collega neemt binnen maximaal 2 dagen contact met je op, om het huidige aanbod te bespreken en te bekijken of er nog andere mogelijkheden zijn bij ons. Wil je ons laten weten hoe dat gesprek verlopen is?

Wat betreft de gang van zaken rondom de verhuizing, kan ik zeker begrijpen dat je daar ontevreden over bent. Zeker omdat het lang geduurd heeft om e.e.a. op te lossen. Is dat inmiddels wel helemaal naar tevredenheid gebeurd of zijn er nog zaken waar ik je bij kan helpen?

Ps: Om het topic over trouwe klanten belonen overzichtelijk te houden, heb ik voor jouw bericht een apart topic aangemaakt.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Beste Zuunig,

Welkom op het forum. Het gaat hier wel om contracten variabel als ik mij goed kan herinneren. Deze zouden dacht ik dalen begin 2013 maar kunnen in juli 2013 ook weer stijgen. Je kunt nu dus niet zeggen of je goedkoper uit zou kunnen zijn. Daarnaast zal je het ook vervelend vinden als je geen vast contract had genomen en de prijzen alleen maar blijven stijgen. Het is altijd mosterd na de maaltijd in dit soort zaken.

Het staat je vrij om over te stappen (zeg ik gemakkelijk als klant) maar denk ook na over wat je nu hebt en kunt krijgen. Ik heb nooit gezeur met eneco. heb ze gelukkig ook niet vaak nodig. verder kunnen prijzen zoals vastrecht mogelijk duurder zijn ergens anders?

Ook is het contract waarover je meer wilt weten mogelijk ook pas in de aanbieding. dit zal er niet al jaren zijn. het is een nieuw contract. Wat zou je besparen? honderde euros??? dat denk ik dan ook niet.

Dat er dingen mis zijn gegaan is erg vervelend. Maar staat los van bovenstaande.
Beste Eneco,

Begin dit jaar ben ik verhuisd.

Een aantal zaken gingen niet lekker.

1. Meter standen via internet kwamen allemaal goed door op enkele na. (bleek achteraf)
2. Er ging intern wat mis met de verwerking van verhuizing mbt  klantnummers
3. Het heeft 6 belletjes en 5 maanden (namen noteren van mensen) geduurd voordat mijn eindnota aangepast werd.
(dit omdat enkele meterstanden niet was doorgekomen en Eneco zelf ging schatten, helaas werd dit dus niet pro-actief gecommuniceerd)

Daarnaast had ik een stadsverwarmingcontract. Nu ging ik over naar gas. Er is mij een 5jarig-gas contract aangeboden ivm 'het stijgen van de gasprijs'!
Nu zie ik overal op forum, tot maanden terug, dat Eneco mensen zeggen dat de gasprijs gaat dalen. 

Dan voel ik me wel een beetje in het ootje genomen. Wil ik het nog niet eens hebben over het feit dat het bovenstaande 'speciale' premium mij niet eens is aangeboden als trouwe Eneco-klant zijnde.

Nu loopt mijn stroomcontract ook af per 1-1-2013.

Ben nu zaken aan het vergelijken met diverse partijen en ook collectief inkopers  zoals Consumentenbond, VVE. 
Als Eneco met bovenstaande aanbieding naar mij komt bestaat er een kans dat ik Eneco niet zal verlaten.

Hoor graag van jullie.

Mocht het hierboven nog niet duidelijk zijn. Ik vraag Eneco o.a. om herziening van het afgesloten garantie-gascontract dit jaar. Eneco heeft mij, helaas,  niet geinformeerd over haar totale productenaanbod.

In afwachting op uw reactie.

Reageer