Vaste tarieven bij Nuon en Essent | Eneco Community
vraag

Vaste tarieven bij Nuon en Essent

• 7 september 2012
  • 4 reacties
  • 971 Bekeken

De collega's van Eneco, zoals Essent en Nuon hebben een vast tarief mogelijkheid die, wanneer de energieprijzen stijgen deze NIET mee gaan (vast) maar als de energieprijzen dalen deze WEL mee gaan.
Vraag:
Wanneer komt Eneco met zo'n vergelijkbare tariefstelling voor hun (vaste) klanten????

Erg bebieuwd naar de reacties.

Mvg,

AlfvdHam

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Of 3 jaar vast zetten om een prijsstijging na 12 maanden te voorkomen. Het blijft schatten welke kant het op gaat.
Dag AlfvdHam,

Zoals beloofd kom ik nog even terug op je vraag.

Over het algemeen betaal je bij dit soort producten een meerprijs om je te verzekeren. De vraag is of deze meerprijs opweegt tegen een mogelijke daling. Eneco houdt het liever eenvoudig en overzichtelijk voor klanten. Je kan je tarief vast zetten of variabel laten. We laten je niet meer betalen voor de kans dat je tarief kan dalen. De vaste prijzen (1, 2 en 3 jaar) zijn op dit moment zelfs gunstiger dan het variabele tarief. Een goed alternatief is dus garantieprijs 1 jaar, dan kun je over 1 jaar weer kijken welk tarief het gunstigst is.

Groeten,
Rieneke
Dag AlfvdHam,

Welkom op ons forum en bedankt voor het stellen van je vraag. Het is een vraag die ik niet 1,2,3 voor je kan beantwoorden, maar ik kom er op terug.

Groeten,
Rieneke
Reputatie 3
Badge
Tja ik verdiep me daar nooit zo in maar wat zou het addertje zijn? Zoals de aanbieding van een gratis iPad. Denk je werkelijk dat je rond de 500 euro zou krijgen in de vorm van een tablet? Maar goed. Ik zeg eerlijk dat ik hier geen onderzoek na heb gedaan. Weet bij de iPad actie dat er wel iemand berekend heeft dat je uiteindelijk 15 euro bespaarde zo ongeveer.

Reageer