vaste leveringskosten | Eneco Community
vraag

vaste leveringskosten

• 23 december 2017
  • 0 reacties
  • 585 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 18 reacties
ik heb momenteel een variabel contract voor stroom en gas.
Enige weken geleden ontving ik een mail met de tarieven voor 2018.
De vaste leveringskosten zijn per 1-1-2018 3,96 per maand per product, dat is dus 47,52 per product per jaar.
Als ik een nieuwe klant ben van Eneco dan zouden mijn leveringskosten 41,50 per product per jaar zijn, ongeacht de looptijd of vast / flexibel.
Op de vergelijkingsite gaslicht.com krijg je een als je een bestaande klant van Eneco bent een aanbod voor het product Ecostroom + Aardgas vast 1 jr Actie bestaande klant, je krijgt dan een verleng premie van 120 euro. Waar het mij omgaat is dat Eneco daar de Vaste leveringskosten heeft bepaalt op 59,40 per product per jaar.
Het is mijn een raadsel waarom die leveringskosten zo verschillen, de stroom en het gas blijven toch het zelfde ?
Waar bestaan de leveringskosten uit? zou het niet simpeler zijn om de leveringskosten voor bestaande , nieuwe en overstappende klanten het zelfde te houden en alleen maar te concurreren op de prijs per kWh / m3 ?
Je zou overigens van Eneco zelf een goed aanbod verwachten voor een bestaande klant (die nog nooit is overgestapt naar de concurrent )

0 reacties

Nog geen reacties, wees de eerste die reageert!

Reageer