twijfel aan onderhoud/kwaliteit gasleidingen na lekkage | Eneco Community

twijfel aan onderhoud/kwaliteit gasleidingen na lekkage

• 30 december 2012
  • 53 reacties
  • 4514 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 19 reacties
Hallo, ik heb op 10 November een grote lekkage van gas gehad in de leidingen voor mijn deur.
Heel mijn gang en kruipruimte stond vol met gas en dat bleek van buiten afkomstig. De heren van Joulz hebben op meerdere plekken de straat/stoep open gehad, waar ze ook een meting deden en iedere keer sloeg de meter hard uit. 
Ik heb ze duidelijk horen overleggen wat te doen ivm de zeer slechte staat van de betreffende leiding. Uiteindelijk hebben ze de leiding voor mijn deur omwikkeld met een rol geel tape en de stoep en straat weer dicht gegooid.
Ik heb ze toen direct aangesproken over dit lapwerk, aangezien ik de heren hier over had horen praten als oplossing, maar één van hun toen zei dat dat niet mocht??!!
Ze gaven aan dat ze overal foto's van hadden genomen en advies zouden geven de leiding te vervangen.
De straat is nooit meer goed dicht gemaakt, alsof ze het gas nu via de stenen willen laten ontsnappen en ik er waarschijnlijk geen last meer van heb in mijn kruipruimte/gang.
Nu is de periode van vuurwerk aan gebroken en ik houd mijn hard vast wat dat gaat doen. In mijn gemeente is er blijkbaar niemand meer die dit soort dingen uit zoekt c.q. aanstuurt en als ik naar eneco bel word ik alleen maar doorgezet naar de storingsdienst om met hun te overleggen over de gang van zaken. Wie moet ik benaderen om eindelijk eens duidelijkheid te krijgen over de stand van zaken??
groetjes Saskia.

53 Reacties

Hallo, ik heb op 10 November een grote lekkage van gas gehad in de leidingen voor mijn deur.
Heel mijn gang en kruipruimte stond vol met gas en dat bleek van buiten afkomstig. De heren van Joulz hebben op meerdere plekken de straat/stoep open gehad, waar ze ook een meting deden en iedere keer sloeg de meter hard uit. 
Ik heb ze duidelijk horen overleggen wat te doen ivm de zeer slechte staat van de betreffende leiding. Uiteindelijk hebben ze de leiding voor mijn deur omwikkeld met een rol geel tape en de stoep en straat weer dicht gegooid.
Ik heb ze toen direct aangesproken over dit lapwerk, aangezien ik de heren hier over had horen praten als oplossing, maar één van hun toen zei dat dat niet mocht??!!
Ze gaven aan dat ze overal foto's van hadden genomen en advies zouden geven de leiding te vervangen.
De straat is nooit meer goed dicht gemaakt, alsof ze het gas nu via de stenen willen laten ontsnappen en ik er waarschijnlijk geen last meer van heb in mijn kruipruimte/gang.
Nu is de periode van vuurwerk aan gebroken en ik houd mijn hard vast wat dat gaat doen. In mijn gemeente is er blijkbaar niemand meer die dit soort dingen uit zoekt c.q. aanstuurt en als ik naar eneco bel word ik alleen maar doorgezet naar de storingsdienst om met hun te overleggen over de gang van zaken. Wie moet ik benaderen om eindelijk eens duidelijkheid te krijgen over de stand van zaken??
groetjes Saskia.

Hoi Saskia,

Een duidelijk verhaal. De verrichte (tijdelijke? reparatie) werkzaamheden zouden toch met een meerdere/chef denk ik besproken moeten worden. Jij vindt het verlopig lapwerk en vertrouwd het niet.

Hier is misschien sprake van onveiligheid in de openbare ruimte/grond.

Dus ik zou toch beginnen een klacht in te dienen bij Joulz en om nadere info vragen.
En hiervan een afschrift (als verontruste burger) sturen naar B&W van jouw Gemeente, want uiteindelijk zijn die voor de (on)veiligheid aan te spreken en verantwoordelijk!!

Wie weet is het een storm in een glas water, maar dat zal jij niet kunnen beoordelen doch anderen wel, maar die laten jou nu in de "kou" staan.
Dag Saskia,

Welkom op ons forum en bedankt voor het delen van je zorgen over de uitgevoerde reparatie.

Helaas kan ik weinig voor je betekenen, omdat de medewerkers van Joulz vandaag niet bereikbaar zijn. Wel heb ik een medewerker van de storingsdienst gesproken en hem je verhaal voorgelegd. Hij heeft mij bezworen dat de gele tape erg betrouwbaar is en altijd wordt gebruik voor noodreparaties. De tape is verschrikkelijk sterk en laat absoluut geen gas door. Ook is de gasdruk op de leiding erg laag waardoor er geen gevaar is dat de tape onder druk kom te staan. De medewerker van de storingsdienst verzekerde mij dan ook dat de reparatie zeker oud en nieuw proof is.

Verder sluit ik mij aan bij de adviezen van Brandje en raad ik je aan om in het nieuwe jaar contact op te nemen met Joulz.

Hopelijk stelt mijn antwoord je enigszins gerust. Ik wens je een goede en rustige jaarwisseling toe!

Groeten,
Rieneke
@saskia,

Je hebt zelf nog niet gereageerd. Ik geef je mijn mening......
Gelukkig heeft 1 van de moderators dit serieus voor je opgepakt.
Uit deze melding moet je nu toch enige geruststelling kunnen halen, ja toch?
Belangrijk is ook de melding dat de gasdruk laag is.

Toch een prettige jaarswisseling.
Reputatie 3
Badge
Als het een tijdelijke maatregel betreft kan ik me voorstellen dat het zo voor even ok is. Maar dan moeten er wel plannen gemaakt worden om de gehele straat/wijk aan te pakken. Lijkt mij.
Allemaal bedankt voor het meedenken en uiteraard de beste wensen voor 2013. Oud en nieuw hebben we in ieder geval goed doorstaan, pppfff. 

Wat betreft contact opnemen met de gemeente, heb ik gedaan maar er is blijbaar niemand in Schiedam die daar verantwoordelijk voor is.

Volgens de medewerkers op het stadskantoor moet ik het met Joulz regelen en anders de brandweer bellen??!!
Maar de medewerkers van Joulz die ik gesproken heb, zetten me ook iedere keer door naar het storingsnummer omdat ze niet weten wat ze met mijn vraag moeten?
De brandweer wijst ook naar Joulz, gevalletje kastje/muur dus.
Ik wil graag antwoorden die duidelijk zijn over het verdere verloop c.q. aanpak van de betreffende leidingen. Maar ik zal voor de zoveelste keer proberen om bij Joulz met het kastje door het muurtje heen te komen. Nieuw jaar, nieuwe ronde nieuwe kansen.
Ja dat ze bij de Gemeente naar Joulz verwijzen is begrijpelijk, maar daar stoot je je neus.
De Gemeente is en blijft verantwoordelijk voor de openbare veiligheid. 
Kijk en daar gaat het hier om. Jij signaleert iets en bij de direct verantwoordelijke kom je niet verder. 
In ieder geval wordt je volgens mij niet serieus genomen. 
Dus als je vandaag niet afdoende wordt te woord gestaan, dan wordt het wellicht tijd om in ieder geval de zaak schriftelijk voor te leggen. 
Straks gebeurt er werkelijk iets en wijst men naar elkaar......
Is er geen wethouder in de gemeente die zich daar mee bezig houdt? Wethouders zijn in de regel goed aanspreekbaar over dit soort praktijken.  Bij ons in de gemeente staan wethouders en raadsleden met naam, telefoonnummer en emailadres op de website. Ik zeg zoek je politieke kleur en hang ook daar het verhaal op van het kastje naar de muur. Je probleem is daarmee niet opgelost, maar het is van de zotte dat zo'n issue blijft sudderen terwijl het dus niet is uitgesloten dat het mis kan gaan (ondanks dat iedereen vertrouwen heeft in die gele tape!).
Reputatie 3
Badge
1 tip en doe ermee wat je wilt. Leg een dossier aan. We gaan niet uit van ramp senario's, maar als het mis gaat dan heb jij een dossier aangelegd met de info die je hebt doorgegeven. En wees er zuinig op. Nogmaals niet meteen denken in rampen maar dossier aanleggen en melden is iets wat jij gemakkelijk kan doen en niet teveel tijd hoeft te kosten.
Is er geen wethouder in de gemeente die zich daar mee bezig houdt? Wethouders zijn in de regel goed aanspreekbaar over dit soort praktijken. 

@Aaipad,
Sterker nog Rob, openbare veiligheid zit verplicht in de portefeuille van 1 der wethouders. 
Een medewerker/telefonist(e) zal telefonisch de boot proberen af te houden en hebben geen idee hoe erg het is als je gas onder je vloer en in de gang ruikt!!
Daar kan je goed panisch van worden. 
Vandaar ook mijn wel gemeende advies aan Saskia om je niet met een kluitje in het riet te laten sturen. 

Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar nadere info van Saskia..................
Ik zal hier zeker verder achter aan blijven zitten en jullie op de hoogte houden.
groetjes Saskia.

Is er geen wethouder in de gemeente die zich daar mee bezig houdt? Wethouders zijn in de regel goed aanspreekbaar over dit soort praktijken. 

@Aaipad,
Sterker nog Rob, openbare veiligheid zit verplicht in de portefeuille van 1 der wethouders. 
Een medewerker/telefonist(e) zal telefonisch de boot proberen af te houden en hebben geen idee hoe erg het is als je gas onder je vloer en in de gang ruikt!!
Daar kan je goed panisch van worden. 
Vandaar ook mijn wel gemeende advies aan Saskia om je niet met een kluitje in het riet te laten sturen. 

Ik ben dan ook zeer nieuwsgierig naar nadere info van Saskia..................
Hallo belangstellenden en tipgevers,

inmiddels zijn we een paar weken verder en heb ik eindelijk de juiste mensen te spreken weten te krijgen.

Er was eindelijk iemand van de toezicht en handhaving in Schiedam (blauwe brigade) die voor mij heeft uitgezocht wie ik bij de gemeente moest contacten.
Dit heb ik gedaan en daarop heb ik vandaag eindelijk contact met Stedin gehad over de hele gang van zaken.

In eerste instantie werd ik gerust gesteld dat alles goed was verwerkt en de leiding weer helemaal goed was.
Ik heb daarop mijn verhaal nog eens ff goed aan deze meneer voorgelegd. Straat die nooit goed dicht was gemaakt, gemeente die daar niet van op de hoogte was, leiding die met tape omwikkeld werd terwijl ik ze hoorde overleggen met elkaar dat dat niet meer mocht, dat de werknemers mij vertelden dat de leiding bar slecht was en daar foto's van zijn gemaakt en ze advies gingen uitgeven de leiding te vervangen, etc, etc.
Hierop hoorde ik meneer achter zijn oren krabben en hij heeft contact opgenomen met de Joulz over deze reparatie en betreffende leiding en mij later weer terug gebeld.
Volgens Joulz lekte hij op de koppeling, die is weer vast gezet en omwikkeld met tape ter versterking, maar leiding is inderdaad aan vervanging toe. Ik heb nu dus een toezegging gekregen dat deze vervangen gaat worden en ze zouden ook werk maken van de straatstenen die nooit goed zijn teruggelegd.
Nu maar afwachten hoe lang dat gaat duren en per wanneer, want dat wist hij nog niet te vermelden.
We blijven dus nog ff goed paraat op vreemde luchtjes en gesis in de gang en voor de voordeur tot die tijd.

groetjes Saskia
Reputatie 3
Badge
Wat leuk dat je nog even een terugkoppeling hebt willen geven. Zo zie je dat er zoveel mensen mee gemoeid gaan. 😉 Op naar de volgende episode in dit verhaal... Wordt vervolgt.
Hallo belangstellenden en tipgevers,

inmiddels zijn we een paar weken verder en heb ik eindelijk de juiste mensen te spreken weten te krijgen.

Er was eindelijk iemand van de toezicht en handhaving in Schiedam (blauwe brigade) die voor mij heeft uitgezocht wie ik bij de gemeente moest contacten.
Dit heb ik gedaan en daarop heb ik vandaag eindelijk contact met Stedin gehad over de hele gang van zaken.

In eerste instantie werd ik gerust gesteld dat alles goed was verwerkt en de leiding weer helemaal goed was.
Ik heb daarop mijn verhaal nog eens ff goed aan deze meneer voorgelegd. Straat die nooit goed dicht was gemaakt, gemeente die daar niet van op de hoogte was, leiding die met tape omwikkeld werd terwijl ik ze hoorde overleggen met elkaar dat dat niet meer mocht, dat de werknemers mij vertelden dat de leiding bar slecht was en daar foto's van zijn gemaakt en ze advies gingen uitgeven de leiding te vervangen, etc, etc.
Hierop hoorde ik meneer achter zijn oren krabben en hij heeft contact opgenomen met de Joulz over deze reparatie en betreffende leiding en mij later weer terug gebeld.
Volgens Joulz lekte hij op de koppeling, die is weer vast gezet en omwikkeld met tape ter versterking, maar leiding is inderdaad aan vervanging toe. Ik heb nu dus een toezegging gekregen dat deze vervangen gaat worden en ze zouden ook werk maken van de straatstenen die nooit goed zijn teruggelegd.
Nu maar afwachten hoe lang dat gaat duren en per wanneer, want dat wist hij nog niet te vermelden.
We blijven dus nog ff goed paraat op vreemde luchtjes en gesis in de gang en voor de voordeur tot die tijd.

groetjes Saskia

Hoi Saskia,

Ik maakte en volgde deze discussie/overleg-questie met jou omdat ik zo kon meevoelen hoe je "in de steek werd gelaten door diverse instanties.
Goed dat je je toch hebt vast gebeten in deze gevaarlijke zaak.
En voor ons als laatste belangrijk dat je ons de voortgang rapporteert.
Perfect, daar kan wellicht een ander (toekomsti) forumlid zijn voordeel meedoen, toch......
Update!! : inmiddels zijn ze geweest voor de straatstenen. Was nogal lachwekkend dat ze in eerste instantie kwamen toen heel Schiedam onder een laag sneeuw van 15 centimeter lag?!?! Maar ze zijn terug geweest afgelopen week en de boel is weer netjes gemaakt. Nu dus wachten op vervanging van de leidingen, dat zal wel wat langer duren ivm vergunningen e.d.
Reputatie 3
Badge
Wat een soap is dit zeg. hahah ik lees elke keer graag de verdere ontwikkelingen, maar we hebben dus nu niets meer tot ze de leidingen gaan repareren? wel leuk dat je het nog even kwam melden. ik moet je zeggen dat ik hier ook tape heb zien zitten voor mijn gasmeter werd vervangen. nooit druk om gemaakt. maar ik kon me je bezorgheid wel voorstellen.
Ja mensen. er zit schot in deze zaak.

Ik werd vandaag, weliswaar onaangekondigd, bezocht door een vriendelijke Joulz medewerker i.v.m. de vervanging van de gasleiding. Hij moest ff de boel in kaart brengen voor de vervanging.

Daar stond ik nog in mijn pyama, mmm, weigeren is ook geen optie als je eindelijk de medewerking hebt. Heb wel gevraagd of ze voortaan ff een afspraakje willen/kunnen maken. Had ik niet thuis geweest, had hij tenslotte zijn tijd verspeeld., en hij trof mij nu op zijn onvoordeligst, hahaha.

Het gaat vast nog een verhaal apart worden, want er loopt via mijn meterkast een leiding omhoog waarvan niet zeker is of het nu een loze leiding is of de gasvoorziening van de buren???

Ik zie het al weer gebeuren dat ze dan ook maar de hele muur in de badkamer gaan slopen waar die leiding achter zit.

Ze gaan zoals nu bekend per 2 april aan mijn deur verschijnen voor de werkzaamheden, maar ik heb dus wel ff benadrukt dat ze dan mij ook echt moeten kunnen overtuigen dat ze weten hoe de leidingen lopen.
Straks heb ik een gang beneden waar ze alles opentrekken, en een badkamer boven die in puin ligt.

Alles voor de veiligheid zou je zeggen, maar ik draai op voor die kosten, terwijl de ONS in Schiedam dit tegen mijn zin indertijd zo heeft goedgekeurd.
Maar aangezien de boel daar is opgedoekt/verkocht kan ik niks meer verhalen van die kosten. Zal maar een lekker taartje voor de huisbaas bakken als ik dit goede nieuws ga overbrengen, kan hij de aannemer weer aan het werk zetten. Een mazzel heeft die, de BTW gaat per 1 maart omlaag voor de aannemers. 
Reputatie 3
Badge
Maar het begon toch met lekkage buiten je deur?
[quote]Maar het begon toch met lekkage buiten je deur?
Ja Jeroen, de lekkage zat buiten ongeveer 80 cm vanuit de voorgevel.
Nou we gaan weer een update verder!!

Dinsdag 2 april had ik afgesproken voor de vervanging van de gastoevoer van buiten naar de inpandige gasmeter.
Dat was nodig volgens de heer die mij namens Joulz kwam bezoeken en de boel in kaart moest brengen. Ook na meerdere malen van mijn kant aangegeven te hebben dat de lekkage buiten zat in de leiding die door de straat naar mijn pand gaat.
Volgens deze beste man was dit toch echt hoe het moest gebeuren en moest ik een datum afspreken voor deze happening.Nooit meer wat gehoord, dus voor het paasweekend nog ff gebeld of het nou nog doorging. Je zou toch verwachten van zo'n bedrijf uit dat je nog een schriftelijke bevestiging krijgt. In eerste instantie kon ik alleen maar een bericht door laten mailen, doorverbinden kon niet alles moest via de mail?? Maar ik krijg niets, niet via mail niet via papier. Na lang aandringen werd ik toch doorgeschakeld naar de planning die aangaf dat ik daadwerkelijk stond ingepland, joepie.
Ik geregeld dat ik dan vrij was van het werk en in de ochtend vroeg opgestaan om ze met open armen te verwelkomen.
Ze konden zo aanvallen, meterkast stond al wagenwijd open voor ze, koffie stond klaar, kruipruimte was toegankelijk, kom maar op en aan het werk.
Nou de meterkast heeft een uitgebreide inspectie gehad onder het genot van een bak koffie en een shaggie en de kruipruimte is uitgebreid gefotografeerd, maar gewerkt is er niet.
Eén van de monteurs die ze stuurden was n.l. ook degene die bij mij de lekkage had opgelost in November, en vroeg zich ook hardop af wat hij inpandig moest vervangen aangezien de lekkage buiten zat. Ook hij wist nog dat ze toen hadden gefotografeerd en advies zouden geven de leidingen in de straat te vervangen.

De situatie is n.l. als volgt, de hoofdleiding ligt onder de stoep aan de overzijde, vanaf daar gaat er onder de straat door een leiding naar iedere woning aan mijn kant van de straat. Bij mij is deze leiding is slechte staat en de koppeling naar de leiding die daadwerkelijk mijn woning ingaat op ongeveer 80 cm uit de voorgevel is slecht. Zolang als ik hier woon(+-20jaar) is hier nog nooit iets aan gebeurd wat betreft werkzaamheden vanuit de gemeente/eneco/joulz dus geen idee hoe lang ze er al liggen.

De monteur gaf ook aan dat ze de opdracht duidelijk niet goed gepland hadden want ze hadden ook niet de benodigde spullen bij zich om de klus die niet nodig was te klaren. Ik krijg echt steeds meer bewondering voor dit soort bedrijven en hun organisatie, stelletje amateurs. Uiteraard neem ik de monteurs die er waren niets kwalijk,
maar heremetiet, ik hoop toch zo dat er geen noodsituatie zal ontstaan en er monteurs gestuurd worden zonder de benodigde spullen bij zich te hebben, als ze het zelfs op een geplande klus niet bij zich hebben.

De heren gingen dit alles weer terugkoppelen naar kantoor en ik mag weer afwachten wanneer ik hier meer over ga horen. Dus deze Never Ending Story,
word vervolgd.

groetjes Saskia
Ja mensen, het is vandaag 28 mei en we zijn nog geen stap verder gekomen. Na de niet uitgevoerde werkzaamheden van 2 april heb ik tot 27 mei afgewacht of er nog iets zou gaan gebeuren. 
Nadat ik vorige week zag dat ze bij aan het eind van de straat alles opentrokken voor vervanging van leidingen naar een ander woonhuis, ging ik er van uit dat ze daarna naar mij zouden komen. Lijkt mij een logische aangezien de vergunningen om de straat af te sluiten er dus waren, de monteurs aanwezig, de graafmachine etc. etc.  Maar nee hoor, ik hoorde en zag niets bij mijn deur verschijnen. Uiteindelijk maandag maar even gebeld naar stedin en het verhaal besproken met een vriendelijke dame van de klantenservice. Zij vond het ook allemaal erg lang duren en zou het doorspelen naar de afdelingsleider van de betreffende afdeling. Ook raadde zij mij aan nogmaals het storingsnummer te bellen om daar ook mijn verhaal nogmaals te doen. Zo gezegd zo gedaan.
In de middag hingen ze inderdaad aan de telefoon, excuses dat het zo lang duurde en het werd nu echt in orde gemaakt, ik zou spoedig weer gebeld worden voor een afspraak. 
Vandaag ging mijn telefoon, zat net in het zonnetje van mijn pauze te genieten, dus ik kon hem zowaar gelijk opnemen, dat op zich is al een unicum bij mij. De stedin aan de lijn ivm de vervanging van de gasleiding.
En HIER KOMT HET, de beste meneer wil een afspraak maken om mijn binnenkomende leiding naar de meterkast te vervangen?????? Maar beste meneer daar zijn ze op 2 april al voor geweest en onverrichterzake weer weg gegaan.
A lag hier het probleem niet, B hadden de heren niet genoeg tijd en het goede materiaal bij zich. Één van de heren had tenslotte zelf de storing behandeld en het probleem zat in de buitenleiding en niet binnen. 
De meneer werd hierop heel vasthoudend en enigzins onsymphatiek in zijn bewoordingen, waarop ik dezelfde houding terugkopte en vermelde dat ik de gemeente en Hart van Nederland wel ff in zou schakelen. Het loopt tenslotte al een half jaar en blijkbaar werkt iedereen langs elkaar heen en word er niets gedaan met mijn meldingen e.d. Ik heb slechts voor de achtste of negende keer mijn telefoon gegevens moeten doorgeven bij mijn telefoongesprekken van maandag. 
Ik kreeg meneer eigenlijk niet overtuigd. Hierop heb ik mijn laatste bod gedaan als hij het allemaal zo goed weet en de eindverantwoordelijke is in dit soort zaken, dan mag hij zelf persoonlijk langskomen. Morgenochtend om 10.00 uur zal hij verschijnen, en ik ben benieuwd of hij het dan vol blijft houden. Ze mogen met alle plezier de inkomende leiding vervangen, maar alleen als ze dan ook de aanvoerleiding naar mijn pand vervangen want daar zit het lek in. De inkomende leiding is inderdaad ook in slechte staat en zeer oud, zou zeer blij worden als die ook word vervangen maar zal het probleem niet oplossen als ze hem aansluiten op de brakke aanvoerleiding. 
Hoi Saskia,

Bedankt voor de uitgebreide nadere info. 
Onvoorstelbaar dat je nog steeds moet uitleggen dat het probleem wat jouw betreft gewoon buiten voor je voordeur in de grond zit. 
Goed dat je je erin blijft vast bijten. 
Houdt ons op de hoogte. 
Badge
Heb je de namen van de monteurs A en B en nu hopelijk hoofdmeneer Z genoteerd. Dat is altijd handig met verwijzen naar elkaar. Ben ik zelf ook mee begonnen sinds ik in een "van het kastje naar de muur" situatie zit. Dat betreft gelukkig water en niet een gaslek!
Ik hoop echt voor je dat de soap waar je in terechtgekomen bent vlug ophoudt en wel door het vervangen van de buitenleiding/koppeling.
Ik durf het bijna niet te typen,
maar ik heb vandaag de toezegging gekregen dat en de aanvoerleiding en de binnenkomende leidingen vervangen gaan worden.

Waarschijnlijk binnen één week, maar dat is eerst zien en dan geloven.

Ik had mijn man al gewaarschuwd dat er vandaag wel eens een nieuwe bewoner in de meterkast kon zitten, want ik was in staat geweest hem er in te zetten tot hij toegaf. Tevens had ik mijn man verzocht ff thuis te zijn tijdens deze afspraak, twee bereiken er misschien meer als één.

Al met al was meneer er snel uit, binnenkomende leiding is oud en slecht, aanvoerleiding lek, dus inderdaad beide dienen te worden aangepakt, ppffff !!

Nu ga ik een pakje haarverf kopen om de ontstane grijze haren weg weg te werken, groetjes Saskia.
Heb je de namen van de monteurs A en B en nu hopelijk hoofdmeneer Z genoteerd. Dat is altijd handig met verwijzen naar elkaar. Ben ik zelf ook mee begonnen sinds ik in een "van het kastje naar de muur" situatie zit. Dat betreft gelukkig water en niet een gaslek!
Ik hoop echt voor je dat de soap waar je in terechtgekomen bent vlug ophoudt en wel door het vervangen van de buitenleiding/koppeling.

Ik heb inmiddels een dossier liggen waar je van door je rug gaat, hahaha.
Hoi Saskia,

Bedankt voor de uitgebreide nadere info. 
Onvoorstelbaar dat je nog steeds moet uitleggen dat het probleem wat jouw betreft gewoon buiten voor je voordeur in de grond zit. 
Goed dat je je erin blijft vast bijten. 
Houdt ons op de hoogte. 

De aanhouder wint, maar je moet wel een hééééél lange adem hebben hoor. 

Reageer