Termijnbedrag stadsverwarming aanpassen | Eneco Community
beantwoord

Termijnbedrag stadsverwarming aanpassen

Badge
Ik krijg al meer dan een maand het bericht: "Het oorspronkelijke termijnbedrag is negatief. Uw termijnbedrag moet positief zijn. Vul uw oude termijnbedrag in." Maar ik kan nergens mijn termijnbedrag "invullen" sinds ik geen energie meer afneem bij eneco. Toen ik nog energie had bij eneco, had ik mijn termijnbedrag verlaagd, waardoor hij nu negatief is voor stadsverwarming. Ik heb al 4-5 keer naar eneco gemaild, en 0x reactie ontvangen. Waarom krijg ik geen reactie en waarom blijft mijn termijnbedrag negatief?

Kan ik een duidelijk antwoord krijgen, zodat ik niet meer hoef door te vragen? Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door MartijnvdV 9 september 2014, 11:13

Hoi SD Hu, bedankt voor je reactie en het doorgeven van je stand. Vreemd en vervelend dat de mail blijkbaar niet is aangekomen, dat had immers een hoop onduidelijkheid voorkomen. Hoe dan ook heb ik een nieuwe berekening gemaakt op basis van je warmtestand en met de door jou voorgestelde 50,00 euro zou je bij goed moeten uitkomen. UIteraard heb ik daarin ook de reeds betaalde voorschotten meegenomen. Wel adviseer ik je voor de zekerheid in december nog even contact op te nemen om te berekenen of het termijnbedrag na ongeveer een maand winterverbruik ook voldoende is (wat is dus wel verwacht).

Ik hoop dat ik je zo naar tevredenheid heb geholpen. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

Groet Martijn

Bekijk origineel

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
even afwachten tot maandag / dinsdag
dan kan een moderator reageren op je vragen .

mvg,
jan
Hoi SD Hu,

Bij mij werkte het goed om even met Eneco te bellen. Ze kunnen daar direct e.e.a. in het systeem voor je aanpassen. Succes!
Ik krijg al meer dan een maand het bericht: "Het oorspronkelijke termijnbedrag is negatief. Uw termijnbedrag moet positief zijn. Vul uw oude termijnbedrag in." Maar ik kan nergens mijn termijnbedrag "invullen" sinds ik geen energie meer afneem bij eneco. Toen ik nog energie had bij eneco, had ik mijn termijnbedrag verlaagd, waardoor hij nu negatief is voor stadsverwarming. Ik heb al 4-5 keer naar eneco gemaild, en 0x reactie ontvangen. Waarom krijg ik geen reactie en waarom blijft mijn termijnbedrag negatief?

Kan ik een duidelijk antwoord krijgen, zodat ik niet meer hoef door te vragen? Alvast bedankt!

Goed dat je dan nu je vraag op dit forum plaatst.
Heb je wel de standen een beetje bijgehouden? Want Eneco zal wel willen weten wat je gebruikt over bv 3 maanden is om een redelijk goede schatting voor de komende jaarnota te kunnen maken.
Reputatie 4
Badge
Beste SD Hu, hartelijk welkom op ons forum en bedankt voor je bericht. Ik begrijp volkomen dat je graag een passend termijnbedrag wenst zodat je straks niet voor een onaangename verrassing komt te staan. Om die reden heeft mijn collega je op 3 september een e-mail gestuurd waarin gevraagd werd naar je huidige meterstand + welk termijnbedrag je voor ogen hebt. Helaas was hier nog geen reactie op gekomen, blijkbaar is dat dus niet helemaal goed gegaan.

Des te beter dat je je vraag ook nog even via het forum stelt. Als je mij je huidige warmtestand (GJ) geeft dan maak ik een berekening voor het gewenste termijnbedrag. Vanaf komende maand ga je dan tot aan je jaarnota begin april 2015 dat bedrag betalen. Ik zie je standen graag tegemoet. Alvast bedankt.

Groet Martijn
Precies dit verwachtte ik al. Jammer dat het 1e verzoek mislukte.
Hopelijk reageert de ts nu wel en levert hij de gevraagde stand nu wel!
Badge
Ik heb op of na 3 september geen verzoek per mail ontvangen van eneco. Naar welk email adres is het gegaan dan? 1e verzoek is niet gelukt, omdat verzoek nooit bij ts is aangekomen. Huidige stand warmtestand is 22,676 GJ, termijnbedrag voor ogen is 50 euro per maand.
Heeft u hiermee voldoende informatie?

alvast vriendelijk bedankt!
Kan deze mail ook in je spammap gekomen zijn?
De meeste spammappen houde de berichten 30 dagen vast voordat ze definitief verwijderd worden.
Dus je kan het nog nagaan!
Reputatie 4
Badge
En als je gmail gebruikt, kijk dan voor de zekerheid ook in je andere mappen eens rond. Bij mij kwam het van Eneco wel eens in een andere map terecht.
Badge
Ik heb mail niet kunnen vinden in andere mappen of spam etc.

Kunt u trouwens in de berekening mijn reeds betaalde voorschotten meenemen?
Reputatie 4
Badge
Hoi SD Hu, bedankt voor je reactie en het doorgeven van je stand. Vreemd en vervelend dat de mail blijkbaar niet is aangekomen, dat had immers een hoop onduidelijkheid voorkomen. Hoe dan ook heb ik een nieuwe berekening gemaakt op basis van je warmtestand en met de door jou voorgestelde 50,00 euro zou je bij goed moeten uitkomen. UIteraard heb ik daarin ook de reeds betaalde voorschotten meegenomen. Wel adviseer ik je voor de zekerheid in december nog even contact op te nemen om te berekenen of het termijnbedrag na ongeveer een maand winterverbruik ook voldoende is (wat is dus wel verwacht).

Ik hoop dat ik je zo naar tevredenheid heb geholpen. Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust.

Groet Martijn
Badge
Beste Martijn,

Bedankt voor het snel handelen. Ik zie dat ik mijn termijnbedrag zelf ook weer kan aanpassen etc. Zelf had ik al naar de tarieven van stadsverwarming. Voor een herberekening in december of mijn termijnbedrag nog voldoende is, kan ik dan ditzelfde topic gebruiken?

Ik denk namelijk dat er iets niet goed gaat met mailverkeer tussen mij en eneco? Of is er alleen op 3 september 2014 alleen een mail verstuurd en voor de rest nooit (dus geen reactie op mijn vorige mails)? Meldingen van wijzigingen termijnbedragen ontving ik wel altijd.

Maar ik ben tevreden met je snelle hulp, nogmaals bedankt hiervoor!
Reputatie 4
Badge
Hoi SD Hu, we hebben meerde e-mails verstuurd waarin we verzochten je gewenste termijnbedrag aan ons door te geven, behalve op 3 september is dit bijvoorbeeld ook al op 5 augustus gebeurd. Vreemd dat ze niet goed zijn aangekomen. Ik zet dat nog wel intern uit bij onze technische helpdesk om na te gaan of de mails eventueel zijn onderschept of wegens een storing niet goed verstuurd zijn.

Hoe dan ook is je termijnbedrag nu aangepast. In december kun je inderdaad gewoon om een herberekening vragen via het forum, dan pak ik of een collega moderator het van harte voor je op.

Groet Martijn

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen