Tarieven voor vaste klanten | Eneco Community

Tarieven voor vaste klanten

Het was ongeveer een dikke maand geleden toen een dame en heer aanbelden en mij vragen ging stellen over mijn energie (electra en gas) verbruik.
Toen ik zei dat ik voor beide klant was bij Eneco stopte het gesprek over de een in hun ogen goedkope en ideale aanbieding die zij hadden van Eneco.
Ik gaf aan dat ik al ruim 15 tot 20 jaar beide energievoorzieningen van Eneco betrek, eerst in Dordrecht en nu in Wouw.
Dat ik via vele kanalen aanbiedingen krijg om te wisselen van energie leverancier, maar dat ik tot heden hier nog geen gebruik heb gemaakt.
Reden: ik ben tevreden met ENECO.
Wel verbaasde mij het, dat je als trouwe klant nooit een aanbieding van Eneco ontvangt waarbij de tarieven lager zijn dan de huidige door mij te betalen tarieven.
Blijkbaar worden nieuwelingen beter verzorgd dan degenen die al vele jaren klant zijn.
Hun reactie op mijn verhaal was dat ik dan maar eens Eneco moest benaderen met het verzoek om ook mij als trouwe klant een betere (= goedkopere) aanbieding te doen.
Ik vind dat dit niet moet, Eneco moet trouwe klanten belonen en dus het initiatief nemen.

26 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Hallo sjefeijdems,

Dank voor je bericht en hartelijk welkom op ons forum. Ik heb je bericht verplaatst naar een nieuw topic, omdat deze niet paste is het topic over de betaalgegevens 🙂 Op deze manier houden we het forum overzichtelijk.

Ik kan me goed voorstellen dat je verwacht, dat we ook contact opnemen met jou als trouwe klant. Graag leg ik je uit dat we ook onze bestaande klanten regelmatig benaderen met een aanbod. Dit doen we overigens niet wanneer je reeds een contract hebt met een vaste prijs. Ik zie dat je sinds 2011 een vaste prijsafspraak met ons hebt, die loopt tot juli 2014. Wanneer dit contract afloopt, benaderen we je weer opnieuw. We benaderen je dus niet tussentijds, wanneer je al gebruik maakt van een aanbieding.

Ik hoop dat ik je hiermee een duidelijke reactie :)

Groet,
Mike
Kijk nu komt het openingsbericht van de ts toch in een ander licht te staan:rolleyes:
Mike,
Ik ben al 25 jaar trouwe klant met een contract zonder prijsafspraak.
Er is nog nooit contact met mij opgenomen over verlaging van prijzen of klantbonus omdat ik zo'n trouwe klant ben. Wel kan ik kiezen voor 83 cent korting op een stekkerdoos. Daar zit ik niet op te wachten, wel op een lagere energierekening.
Het gaat hier nou juist over klanten die wel een vast contract hebben. 
Jij hebt dus een variabel contract, wil je ook de mogelijkheden bekijken of er over praten dan kan je een speciaal 0800 nr bellen. 

Hier is de link:

http://thuis.eneco.nl/klantenservice/overstappen/energieprijzen-vergelijken/
@Brandje, ik ben een vaste klant. Noem je 25 jaar niet vast?
Helaas je begrijpt me niet. 
Ik heb het niet over vaste klanten, maar over klanten met een vast contract en jij hebt een variabel contract. 
Een wezenlijk verschil dus!
Heb je de link bekeken? Dat is toch wat je wilt?
Ik reageerde naar aanleiding van deze zin van Mike: "Graag leg ik je uit dat we ook onze bestaande klanten regelmatig benaderen met een aanbod. Dit doen we overigens niet wanneer je reeds een contract hebt met een vaste prijs." Het gaat hier nou juist niet over klanten die wel een vast contract hebben.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Henk,

Ik zie dat we jou per e-mail informeren over onze aanbiedingen. Omdat je aangeeft dat je niks ontvangt, vraag ik je om ter controle je e-mailadres aan mij door te geven. Dan bekijk ik of dit goed staat geregistreerd. Als je liever hebt dat we voortaan bellen of een brief sturen, is dat ook geen probleem.

Verder bied ik je aan dat we telefonisch contact met je opnemen, om de verschillende mogelijkheden met je te bespreken.

Ik hoor het graag van je!

Groet,
Mike, Eneco
Mike,
Bedankt voor je reactie. E-mail adres is bekend en werkt ook. Graag de communicatie over aanbiedingen daarheen. Bedankt.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Henk,

We hebben daar ook de aanbiedingen naar toegestuurd. Wellicht komen deze in je spambox terecht? Dit omdat je aangeeft dat je van ons geen aanbiedingen ontvangt.

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge
Hoi Mike, moet iedereen die dat wil zich aanmelden, of gaat dit in de toekomst nog automatisch gebeuren?
Bijvoorbeeld, ik heb me wel aangemeld, maar er nog nooit eentje ontvangen, ook niet in mijn spambox.

Er is ook nog onduidelijkheid over als ik de berichten op het forum zie.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Toontjelager :)

Dit gebeurt normaal gesproken automatisch. Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat het aanbod in de spambox terecht komt. Wil je het de komende tijd in de gaten houden?

Groet,
Mike
Reputatie 4
Badge
Ga ik doen Mike, net even weer voor de zekerheid gekeken, maar spambox is helemaal leeg. Maar ga het in de gaten houden.
Niets ontvangen op e-mail adres. Ook niet in spambox. Ook staat eneco niet in de lijst van geblokkeerden.

Groeten.Henk
Brandje wrote:

Het gaat hier nou juist over klanten die wel een vast contract hebben. 
Jij hebt dus een variabel contract, wil je ook de mogelijkheden bekijken of er over praten dan kan je een speciaal 0800 nr bellen. 

Hier is de link:

http://thuis.eneco.nl/klantenservice/overstappen/energieprijzen-vergelijken/

Misschien dan toch het 0800 even bellen?
Reputatie 4
Badge
Henk.o wrote:

Niets ontvangen op e-mail adres. Ook niet in spambox. Ook staat eneco niet in de lijst van geblokkeerden.

Groeten.Henk

Hier precies hetzelfde Henk, ik ben dus niet de enige. Vandaar mijn vraag eerder. Misschien moeten ze er toch even naar kijken of alles wel klopt?
Reputatie 4
Badge
Mike wrote:

Wil je het de komende tijd in de gaten houden?

Toch nog even dit, ik zie dat Henk hetzelfde probleem schijnbaar heeft, hoe lang moeten we dit aanzien Mike? , aangezien we beide niks hebben ontvangen.
Ook niet in de spambox, en bij mij staat eneco ook niet in de lijst van geblokkeerden, net als bij Henk.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Toontjelager,

We doen niet iedere week/maand een aanbod per e-mail. Ik vraag je het de komende maanden in de gaten te houden. Wil je eerder al een leuk aanbod, laat het dan weten. Dan nemen we graag contact met je op.

Groet,
Mike
Ik heb een tijdje geleden in de consumentengids een verhaal gelezen van een jarenlange vaste klant met variabele tarieven, die na contact met Eneco lagere stroom en gasprijzen heeft kunnen bedingen. Heb vanochtend gebeld met Eneco, het was niet mogelijk, kon alleen van variabel naar vast. Heb dat al eerder met elkaar vergeleken en het voordeel is nihil of juist niet als de prijzen dalen.dus zowiezo nooit langer dan 1 jr afsluiten. Keek net op de vergelijksite vd consumentenbond en zie tot mijn verbazing een aanbieding van eneco voor vaste klanten voor 1jr met lagere tarieven en variabel.Zag in de voorwaarden dat het maar tot 31 december geldig was.Heb met consumentenbond gebeld, daar werd verteld dat er willekeur in zit en dat er wel degelijk mogelijkheden zijn om lagere tarieven te krijgen, het is maar net of ze wat voor je willen doen.Ik ben dus vals voorgelicht en afgewimpeld..Zo jaag je mensen dus weg, wat je eigenlijk helemaal niet wil.
Dus gewoon wat vaker en op tijd een aanbieding doen voor vaste klanten zou netjes zijn  en  niet alleen maar om nieuwe klanten binnen te lokken(dit geldt voor allen) .
Hoi jerry,

En heb je nog terug gebeld en heb je nu wel een lager tarief gekregen?
dag Brandje.
nee dat moet ik nog doen. Ik wilde eigenlijk wachten tot eneco zou reageren zoals ook bij anderen is gebeurd.
Hoi jerry,

Duidelijk, maar aangezien het nu een week geleden is, zou ik er maar vanuit gaan dat er geen reactie komt.
Maar misschien omdat ik en jij het nu weer even levend hebben gemaakt, komt er wellicht een reactie vandaag.
Stuur anders een pbtje naar Mike; dat is niet gebruikelijk, maar als er na een week niet gereageerd is, vinden ze dat niet erg.
Reputatie 4
Badge +1
Hallo Jerry,

Ik heb zojuist je bericht gelezen. Excuses voor de wat late reactie en natuurlijk nog de beste wensen voor 2014 :)

Wil je mij je telefoonnummer doorgeven via een privebericht? Dan nemen we hierover graag telefonisch contact met je op. We doen namelijk onze vaste klanten ook graag een persoonlijke aanbieding.

Groet,
Mike
Hallo Brandje,

Ik heb zojuist tel contact gehad. De enige aanbieding die ze mij konden doen was iets lagere tarieven voor 1 jaar(variabel) maar het vastrecht ging dan van 2,31 naar 4 euro zodat het hooguit
20 euro voordeel zou opleveren. Dit is natuurlijk geen serieuse aanbieding. Ik vind het eigenlijk zelfs een belediging, Stelde nog dat ik dan voor lagere variabele tarieven dus ergens anders moest gaan kijken, dat had volgens eneco geen zin omdat die overal hetzelfde waren.(vastgestelde marktprijzen) Ga toch maar goed zoeken, wie weet.
Reputatie 7
Badge +7
Vastrecht zou toch het zelfde moeten blijven ???

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen