Tarieven huidig contract | Eneco Community

Tarieven huidig contract

• 27 juli 2012
  • 4 reacties
  • 753 Bekeken

Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Kan iemand bekijken hoe het met mijn contract zit. Ik heb nog een contract lopen maar de tarieven verschillen zeer weinig met de huidige tarieven. In tijden dat alles duurder zou worden heb ik toen besloten om er 3 jaar aan vast te zitten... Zijn de prijzen toch niet zoveel gestegen dan voorheen en indien er verwacht word dat tarieven stijgen kan je dan al eerder verlengen?

Ik zou wel eens gebeld willen worden om te kijken hoe het allemaal zit.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Beste Jeroen Ruiter,
Bedankt voor je bericht. Ik heb deze verplaatst naar een apart topic in het forum 'Energieproducten' omdat je vraag niet aansluit bij het topic over enkel- of dubbeltarief.

Ik heb je gegevens bekeken. Je hebt nu een Garantieprijsovereenkomst met vaste leveringstarieven tot 1 oktober 2013. Dit contract kun je niet kosteloos vroegtijdig verlengen. Zodra het contract bijna afloopt, doen we je graag een nieuw aanbod.

Hieronder geef ik je ter vergelijking een overzicht van de tarieven van je Garantieprijsovereenkomst en de huidige variabele leveringstarieven sinds 1 juli 2012:

Garantieprijstarieven tot 1 oktober 2013:
Elektriciteit normaaltarief: 0,08176
Elektriciteit laagtarief: 0,05630
Gas: 0,31512

Variabele tarieven per 1 juli 2012
Elektriciteit normaaltarief: 0,07917
Elektriciteit laagtarief: 0,05850
Gas: 0,4288

De bovengenoemde tarieven zijn exclusief 19% btw en energiebelasting.

Als je hierover ook nog telefonisch contact wilt, laat het dan even weten.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Het valt mij op dat de prijzen niet veel verschillen met min huidige contract. Terwijl ik dus bij aangaan verwacht had dat de prijzen veel zouden stijgen. Ook eneco kwam met verhaal dat ik 3 jaar beter kon afsluiten ivm de prijsstijgingen. Zoals ik het zie valt dat reuze mee en had ik mogelijk beter elk jaar kunnen bekijken welk contract het beste is of heb ik dat mis.

Bedankt voor je snelle reactie
Reputatie 5
Badge +3
Sinds de aanvang van de Garantieprijsovereenkomst, is het variabele tarief voor gas en elektriciteit nu vier keer gewijzigd. Het verschil tussen de elektriciteitstarieven van de Garantieprijsovereenkomst en de huidige elektriciteitstarieven is niet groot. Het verschil tussen de gastarieven daarentegen wel.

Tot het einde van de Garantieprijsovereenkomst wijzigen de variabele tarieven nog twee keer. Achteraf kan worden vastgesteld of de Garantieprijs financieel voordeliger is geweest ten opzichte van een variabel tarief.

Groet, Kelly
Reputatie 3
Badge
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb een nieuw topic geopend om iets te vertelen over mijn ervaringen met eneco.

Reageer