Super hoog gasverbruik | Eneco Community
beantwoord

Super hoog gasverbruik

• 2 maart 2018
  • 4 reacties
  • 3273 Bekeken

Afgelopen dagen met de vrieskou zit ik op bijna 20m3 gasverbruik per dag. De toon staat op 20 graden en het betreft een oude woning van 1960 van 70m3. In principe wordt met name de woonkamer eers warm en boven is het dus vaak koud / temperatuur ligt lager. Soms wil ik de toon thermostaat ook op 21 graden zetten om bij te verwarmen maar 20 is standaard. Ik heb het idee dat onze cv ketel het gas gewoon opslokt. Ik woon in een sociale huurwoning maar ondanks verschillende verzoeken aan de corporatie en allerlei controles en vervangingen van onderdelen van de cv zeggen ze dat dit normaal is voor dit type woning. Het probleem is dat het zo onbetaalbaar wordt voor ons. 20m3 gas is al 12 euro op een dag en daar komt dan ook nog elektra bij! Over afgelopen jaren is maandtermijn €225-240 per maand. Terwijl de meeste mensen in mijn buurt op €150/160 zit. Nu afgelopen winter was mild en is mijn maandtermijn ook aangepast naar €175 maar ik denk dit jaar dus maandtermijn weer omhoog ga zetten. Ik woon met partner en 2 kinderen (5 en 8jr) en geen vloerverwarming of gekke dingen. Als de winters weer kouder worden ben ik gewoon de Sjaak dus. Dit is toch niet normaal zo. Ik ben bij de huurcommissie geweest maar mijn zaak werd niet ontvankelijk verklaard want het staat niet in het gebrekenboek c.q. het betreft geen gebrek. Ik heb de wooncorp. verzocht de woning te isoleren maar hier wordt geen gehoor aan gegeven. Zelf heb ik hier het geld gewoon niet voor. Dus bij een hele koude maand met vriestemperaturen 's nachts zou betekenen dat ik voor gas alleen 30 dagen x€12 = €360 pm zou moeten afrekenen. Dit vind ik echt te absurd.
icon

Beste antwoord door Erica 2 maart 2018, 11:14

Beste @anoniem1

Bedankt voor het delen van jouw verhaal via ons Eneco forum.

Meer dan vervelend om te lezen dat je zo enorm op kosten wordt gejaagd door het gasverbruik in deze koude dagen. Ik zie inderdaad dag je gemiddeld zo'n 15 m3 gas per dag verbruikt.
Jammer genoeg kunnen wij hierin, vanuit Eneco, ook vrijwel niets betekenen. Het enige wat wij kunnen doen is bespaaradvies geven. Via deze link kom je terecht op een van de topics waar aandacht wordt besteed aan dit onderwerp. Wanneer je zelf zoekt op de woorden "bespaartips" of "besparen" vind je nog veel meer bruikbare informatie.

Hopelijk kun je met deze bespaartips toch nog wat van het gasverbruik terugdringen.

Groet, Erica
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +5
Beste @anoniem1

Bedankt voor het delen van jouw verhaal via ons Eneco forum.

Meer dan vervelend om te lezen dat je zo enorm op kosten wordt gejaagd door het gasverbruik in deze koude dagen. Ik zie inderdaad dag je gemiddeld zo'n 15 m3 gas per dag verbruikt.
Jammer genoeg kunnen wij hierin, vanuit Eneco, ook vrijwel niets betekenen. Het enige wat wij kunnen doen is bespaaradvies geven. Via deze link kom je terecht op een van de topics waar aandacht wordt besteed aan dit onderwerp. Wanneer je zelf zoekt op de woorden "bespaartips" of "besparen" vind je nog veel meer bruikbare informatie.

Hopelijk kun je met deze bespaartips toch nog wat van het gasverbruik terugdringen.

Groet, Erica
Ik schrik van gemiddeld 15 m³ gas per dag.
Als het buiten min 10,4 grd is, zoals gister, dan kom ik in een goed geïsoleerd huis, op de 8 m³

Je kan redeneren de wbv moet zorgen voor isolatie, maar dat is maar beperkt.
Kijk bv muur-isolatie/ dubbel glas/ HR ketel, dat vind ik hun taak, maar binnen allerlei isolerende werkzaamheden kan je beter in eigen beheer doen. Leidingen isoleren op zolder bv; folie achter de radiatoren, tochtstrip, enz enz
Het geld wat je daar aan kwijt bent verdient zich altijd terug via de gasrekening.
Ik schrik van gemiddeld 15 m³ gas per dag.
Als het buiten min 10,4 grd is, zoals gister, dan kom ik in een goed geïsoleerd huis, op de 8 m³

Je kan redeneren de wbv moet zorgen voor isolatie, maar dat is maar beperkt.
Kijk bv muur-isolatie/ dubbel glas/ HR ketel, dat vind ik hun taak, maar binnen allerlei isolerende werkzaamheden kan je beter in eigen beheer doen. Leidingen isoleren op zolder bv; folie achter de radiatoren, tochtstrip, enz enz
Het geld wat je daar aan kwijt bent verdient zich altijd terug via de gasrekening.
Hi Brandje. Ik ga radiatorfolie kopen. We hebben HR ketel en dubbelglas maar geen muur of vloer isolatie. Betreft betonnen vloer en wij hebben daarop isolatieplaten en daarover weer laminaat. Wbv zegt dat muren geen spouwmuur is. Ik ben bij huurcommissie geweest ook omdat ze Label D voeren. Label D is voor woning met geïsoleerde gevels! Ik krijg geen bewijs van ze helemaal niets. Als ik vraag om uitdraai van alle reparaties HR ketel (13 jaar oud) dan krijg ik ook niets. Ik had er niet bij verteld dat wij op koude dafen 's avonds ook bijstoken met een houtkachel die wij hebben laten plaatsen. Als we dat niet zouden doen dan was 't gasverbruik nog hoger geweest. Dus het kost obs ook regelmatig haardhout erbij. De opzichter liet mij weten dat Eigen Haard geen belang heeft bij het isoleren van deze woningen omdat toekomstplan onbekend is. Vreemd genoeg zijn het ook een aantal koopwoningen. Nu met deze winterse temperaturen moet er wel iets gebeuren sowieso voor de toekomst. Ik ga uitzoeken of muren geïsoleerd kunnen worden of niet en ik vind dat wvb hier de kosten voor moet dragen en anders wel huur moet verlagen. We leven toch niet meer in de middeleeuwen. Ik vind het dekentje en kaarsjes tip van Eneco en dd andere tips wel leuk hoor en dat doen we ook. Kinderen hébben 2 dekbedden op koude dagen boven en wij slaapzak op de bank. Toilet is ijskoud maar ach. Ik vind dat er iets aan gedaan moet worden en vind het te zot dat het mij zoveel moeite ( meerdere mails tot brief bestuur en zaak bij huurcommissie) voordat iemand inziet dat dit gewoon niet normaal meer is zo. En dit is dan nog wel ern sociale huurwoning en dan moet 't toch ook betaalbaar blijven voor de lagere inkomens! We kunnen net zo goed vrije sector huren maar daar verdienen we weer te weinig voor. Ik ben echt ontevreden dat er zo met mensen wordt omgegaan. Ik moet voor afgelopen 3 jaar 70 euro p.m. bij betalen bovenop de 150-175 die ik al maandelijks betaalde. Dit betaal Ik nu af in 36 maandelijkse termijnen. Ik ken maar weinig mensen die zoveel gas verbruiken als wij en dat zijn mensen zoals mijn manager met woningen van 150+ m2. Etc. Krom of niet

Reageer