Stuursignalen op het net storen dimmers in huis | Eneco Community
beantwoord

Stuursignalen op het net storen dimmers in huis

• 11 september 2013
  • 4 reacties
  • 1589 Bekeken

Hallo,

De stuursignalen die over het electriciteitsnet worden gestuurd dringen ook door in de woning en storen daar apparatuur.
In mijn geval, splinternieuwe dimmers die deel uitmaken van mijn draadloze Zwave smarthome netwerk laten de lampen knipperen als deze signalen worden verstuurd.
Enkele seconden voordat de straatverlichting voor mijn huis aan gaat, knipperen bij mij de lampen, maar ook elke avond om 23:00. Geen idee wat er om 23:00 aangestuurd zou moeten worden.

Is het mogelijk om deze signalen in de meterkast nadat de de teller zijn gepasseerd eruit te filteren?

Mvrgr, Paul.
icon

Beste antwoord door Kelly 11 september 2013, 11:31

Hallo pdcrom,

Welkom op het forum. Je hebt je vraag ook op onze Facebook pagina gesteld. Ik heb je daar het volgende aangegeven:

Vervelend dat je hier last van hebt. Om 23:00u gaat het daltarief in en in worden de meters dus aangestuurd om te schakelen naar het nachttarief. Ik kan je verder niet helpen met je vraag. Dit is een vraag voor je netbeheerder, Stedin in dit geval. De contactgegevens van Stedin zijn te vinden op www.stedin.net. Ik hoop dat het probleem snel kan worden verholpen! ^Kelly
Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hallo pdcrom,

Welkom op het forum. Je hebt je vraag ook op onze Facebook pagina gesteld. Ik heb je daar het volgende aangegeven:

Vervelend dat je hier last van hebt. Om 23:00u gaat het daltarief in en in worden de meters dus aangestuurd om te schakelen naar het nachttarief. Ik kan je verder niet helpen met je vraag. Dit is een vraag voor je netbeheerder, Stedin in dit geval. De contactgegevens van Stedin zijn te vinden op www.stedin.net. Ik hoop dat het probleem snel kan worden verholpen! ^Kelly
Hoi pdrom,

Die stuursignalen worden door je wijktrafo/verdeelkast naar iedere dubbeltarief meter.
Degenen die een abo daarvoor hebben, die meters klappen om en zij rekenen de stroom af tegen het nachttarief.
Dus dat is wat aangestuurd wordt.
Overigens verzorgt je netbeheerder dat; bij mij is dat Liander.
Deze wijk verdeelkast kan zelfs door een monteur van Liander ook overdag bedient worden.
Ik kwam daar achter toen er een relaisstoring in mijn oude draaistroommeter zat.
Want toen de monteur kwam wilde hij uiteraard zelf ook zien dat dat relais niet om 23:00 uur omklapte (zat gekleefd)
Hij ging naar de wijkkast en zette simpelweg deze stuurstroom handmatig even aan.
Ergo jouw vraag dient m.i. aan je netbeheerder gesteld te worden.
Hoi Kelly,
Deze keer was jij me te snel af, maar het belangrijkste is we verkondigen het zelfde en de klant is geholpen!
Reputatie 5
Badge +3
Zo is dat 😉

Reageer