Stroomstoringen; wat moet ik doen? | Eneco Community

Stroomstoringen; wat moet ik doen?

Een stroomstoring is natuurlijk heel vervelend. Die wil je graag zo snel mogelijk verholpen hebben. Is het alleen in jouw huis, controleer dan eerst of in de zekeringkast alles nog in orde is. Is alles ok en toch werkt de elektriciteit niet? Of merk je dat ook je buren een stroomstoring hebben, bel dan het landelijke storingsnummer 0800-9009. Dit gratis telefoonnummer is 24 uur per dag bereikbaar. Dit nummer verbindt je automatisch door naar de netwerkbeheerder in jouw regio nadat je jouw postcode hebt gemeld. De netwerkbeheerder transporteert de elektriciteit naar je huis en zorgt voor het oplossen van netstoringen. Op www.eancodeboek.nl kun je vinden welke netwerkbeheerder in jouw regio actief is. In Rotterdam is dat bijv. Stedin.

Een actueel overzicht van alle stroomstoringen in Nederland vind je op www.gasenstroomstoringen.nl.

3 Reacties

Reputatie 3
Badge
Valt mij op dat in Nederland steeds minder stroomstoringen zijn. Wel top aangezien ik vroeger nog wel eens extra ijsje kreeg als de vrieser weer stond te ondooien en er urenlang geen stroom was. tegenwoordig kunnen koelkasten wel wat aan en vriezers wanneer de stroom uren onderbroken wordt.

Is het alleen in jouw huis, controleer dan eerst of in de zekeringkast alles nog in orde is. Is alles ok en toch werkt de elektriciteit niet? Of merk je dat ook je buren een stroomstoring hebben, bel dan het landelijke storingsnummer 0800-9009. Dit gratis telefoonnummer is 24 uur per dag bereikbaar. 

Klopt, het eerste wat ik in zo'n situatie doe is meteen bij de buren checken.
Bel je vervolgens 0800-9009 kan je vaak via een bandje al horen wat er gaande is.
En soms weet men daar zelfs de lengte duur van de storing bij benadering uiteraard op te geven.

Het raadplegen van internetsites is vaak onmogelijk, omdat ook het internet er uit ligt!!
Heb je een GSM met internet, dat geldt dat uiteraard niet, want de cel waarmee je GSM is verbonden heeft altijd een noodvoorziening! Dat geldt ook als je nog analoge vvaste telefoon aansluiting hebt, die doet het dan ook altijd!
Reputatie 3
Badge
Mijn vader houdt ook aan analoog vast qua telefoon, maar wie kan je dan nog bereiken? 😉 Alles loopt tegenwoordig via mobiel. om storingen te bekijken althans in mijn geval.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen